Skocz do zawartości

[koło tył] Jakie kupić/złożyć


krawiec91

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wymienić w rowerze tylne koło. Ważę 65 kg, ale koło powinno być przynajmniej do 75-80 bo jeszcze rosnę :P, jeżdzę po szosie (miasto) i XC, raczej bez skoków, chyba że nie ma innego wyjścia :D Chcę żeby koła miały:

- piasty na maszynowych łożyskach

- wytrzymałe i w miarę lekkie obręcze

- najlepiej jakby obręcze i piasty były czarne ;)

- całe koło kosztowało ok. 350 zł

Co byście mi doradzali? Składać samemu czy kupić już złożone? Aha i poproszę o linki do części jeśli można :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś mu doradził...

- obręcz Alexrims DH19 faktycznie - może nie jest za lekka (520g) ale na tył dobra, bo bardzo mocna (mam, to wiem) no i cena - 85PLN :)

- piasta: jak na maszynowych to jakieś Novatece, jak nie to bardzo dobre kulki mają LXy (ponoć porównywalne jakościowo z maszynami) - ok. 110-max150PLN

- lepsze szprychy to 1,50-2PLN sztuka, ale warto zainwestować!

 

Jak chcesz mocniej odchudzić sprzęt, to jest obręcz XT16 (420g, katalogowo 129PLN ale można wyhaczyć sporo taniej), podwójnie kapslowana, ale nie wiem czy poradzi sobie na większych dziurach no i jest stosunkowo wąska (bodaj 17 mm - DH19 19mm), więc oponki 2,35 raczej w nią nie włożysz :D

 

Te części powinny być w każdym netowym sklepie - dobrym przeglądem ofert jest http://www.cyklotur.com/ bo mają naprawdę spory wybór, można się zorientować plus-minus po cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alexrims Xt16 - 129zł

Szprychy DT Champion silver - 1,20 zł za sztuke (powiedzmy że 32 szprychy) = 38,40 zł

Zaplecienie - 30 zł

=197,40 zł

zostaje jakieś 152 na piaste.

 

Alexrims Xt16 - 129zł

Szprychy DT Champion silver - 1,20 zł za sztuke (powiedzmy że 32 szprychy) = 38,40 zł

Zaplecienie - 30 zł

=197,40 zł

zostaje jakieś 152 na piaste.

Pod tarcze ma być ta piasta ?

 

 

PIASTA NOVATEC TYŁ POD TARCZE 32 i 36 140 zł

 

NOWA PIASTA DEORE XT FH-M756 TYŁ 149 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak w końcu ? piasta pod v-ki bo V-ek nie założysz ?

tak czy inaczej lepiej mieć piaste na zapas pod tarcza. Przyszłość może sie okazać nie taka daleka, a piaste trzeba bedzie wymienić, choć ta nie bedzie zużyta. No chyba że BARDZO Ci na wadze zależy, albo masz kupe kasy na częstą wymiane piast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, mały błąd się wkradł. Powinno być "Nie, piasta pod v-ki, bo uznałem że tarcz z tyłu raczej i tak nie założę... "

 

Uznałem, że przy mojej masie nawet jeśli będę mieć kase to nie kupię tarczy na tył - po prostu tylne koło i tak bez problemu blokuję V-kami. A jak wiadomo tarcze są cięższe i dużo droższe :). Jesli już tarcze - to tylko do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę kupował wszystko u Arnika (czyli całe koło+łańcuch+kaseta). Ta piasta do której podałeś link - Dm Bill Xc wygląda ciekawie, ale nigdy nie czytałem opinii na jej temat od innych użytkowników - może ktoś jeździ i się wypowie :D?

 

Xt nie chcialbym brać z uwagi na zwykłe łożyska, zamiast maszynowych :/(czemu sh*tmano jest takie konserwatywne??:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xt nie chcialbym brać z uwagi na zwykłe łożyska, zamiast maszynowych :/(czemu sh*tmano jest takie konserwatywne??:D)
Odpowiedź (niepełną, ale to zawsze coś) znalazłem na portalu rower.com: http://www.rower.com/porady-piasty.asp, cytuję: ,,Dla wielu z was określenie "łożyska maszynowe" jest synonimem wysokiej jakości. Jednak lepiej kupić piastę na dobrych łożyskach kulkowych niż na kiepskich maszynowych. W jednych z najlepszych piast Chrisa Kinga zastosowano np. oba rodzaje łożysk. Najwyższej jakości łożyska maszynowe są wykonywane prawie wyłącznie w Europie i m. in. dlatego Shimano do tej pory używa tylko łożysk kulkowych.''
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...