taquito Napisano 25 Sierpnia 2014 Napisano 25 Sierpnia 2014 Witam, planuję zakup roweru. Mam zamiar wydać około 1000zł i mój wybór padł na Kross Hexagon X2 z 2014roku. Rozmiar ramy M, czyli 19" powinien być dla mnie odpowiedni, 179cm wzrostu i 80cm długość wewnętrznej części nogi. Amortyzator tego modelu to SR Suntour M3030 (skok 75mm). Moje pytanie brzmi, czy taki amortyzator będzie odpowiedni dla osoby ważącej około 60kg? Czy jest możliwa jakaś jego regulacja? Chciałbym żeby się nie marnował tylko pracował.
MokryxD Napisano 25 Sierpnia 2014 Napisano 25 Sierpnia 2014 Ten amortyzator to zwyczajna atrapa. Działać bedzie na wszystkim co jest zbliżone do leja po bombie.
Gość Napisano 26 Sierpnia 2014 Napisano 26 Sierpnia 2014 Powiedzmy że jak wpakujesz się na coś bardzo dużego to się ugnie. Wagę masz podobną do mojej, ja miałem XCT i się nie uginał, teraz mam XCR z wyciągniętym elastomerem i mogę powiedzieć że "pracuje", chociaż nie wyciąga wszystkiego tak jak by się chciało. Tak czy inaczej, z tego co czytałem i mogę Ci potwierdzić bo jeździłem na rowerach z amortyzatorem takim jak będziesz miał Ty, XCT, XCM i XCR- tylko XCR w wersji LOD zaczyna jakoś tam wybierać. XCR z starszych seri ( ja mam z 2011) można kupić za jakieś 300 zł ( nowy)
taquito Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Napisano 26 Sierpnia 2014 A mógłby ktoś mi pokazać mniej więcej jaki rower w jakiej cenie byłby odpowiedni do mojej wagi? Bo z tego co widzę to krossy z XCR są dosyć drogie. Chyba, że znajdę w sklepie tego Hexagona X2, przejadę się na nim i okaże się, że ten amortyzator w miarę działa.
Gość Napisano 26 Sierpnia 2014 Napisano 26 Sierpnia 2014 Kross ma dziwną politykę bo nawet w Levelu a4 z 2013 roku jest XCM ( czyli model niżej od XCR) a rower kosztuje 2400 zł. Ja na twoim miejscu kupił bym coś lepszego w nieco wyższej cenie: http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-id_8293150.html#anchor_ComponentProductTechnicalInformation http://www.goride.pl/kross-2013-c-1_49.html ( tutaj patrz od x5 wzwyż) Nie wiem czy jest sens inwestować w x2, właściwie prawie każdy element wypadało by podmienić. Wd mnie minimum co wypada kupić to x5/x6, sam mam x6 i jestem zadowolony ( chociaż ja wymieniłem juz bardzo duzą część elementów), traktuję go jako bazę do budowy roweru "pod siebie". Koledzy piszą w podobnych tematach o rowerach Kands itd, poszukaj, może znajdziesz coś co Cie interesuje.
taquito Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Napisano 26 Sierpnia 2014 A taki? http://www.goride.pl/kross-hexagon-x5-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-275.html Albo ten http://nowakolekcjarowerow.pl/product-pol-24639-Rower-gorski-Kross-Hexagon-X6-2013.html Ale czy na pewno warto dopłacić? I czy ten amortyzator będzie działał przy mojej wadze? Nie musi pracować jakoś rewelacynie, byleby działał, aby nie okazało się, że jest zbędny.
Gość Napisano 26 Sierpnia 2014 Napisano 26 Sierpnia 2014 Tak jak pisałem wcześniej, XCT pewnie nie różni się zbyt wiele od tego z x2. Pytanie jeszcze co oznacza "działał"? Ugiąć to się ugnie, ale amortyzator ma pomagać w jeździe a nie przeszkadzać. Przykład: XCT i XCM ( oraz ten z x2), nie mają regulacji tłumienia odbicia, co oznacza że amortyzator "wraca" tak samo szybko i gwałtownie jak się "ugina". Efekt? Wjeżdzając na przeszkodę amortyzator zamiast ją stłumić wraca gwałtownie do pierwotnej pozycji co może spowodować oderwanie koła od podłoża. Brzmi to może wszystko jak fanaberie i brednie ale jeździłem rok na XCT a przesiadłem się na XCR, różnica jest duża, rower prowadzi się stabilniej, nie podskakuje na przeszkodach itd. Szczerze mówiąc chyba nie kierował bym się przy wyborze roweru amortyzatorem, praktycznie prawie wszystkie rowery w cenie do 2000 mają XCT/ XCM a tak jak mówiłem XCR kosztuje koło 300 zł więc można wymienić. Z roku 2013 XCR to ma dopiero a5 który katalogowo kosztuje 2700.
taquito Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Napisano 26 Sierpnia 2014 Hmm...czyli kupić np. takiego X2 z 2013roku + taki amortyzator? http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-bialy-2013-pivot-i4526558831.html
Gość Napisano 26 Sierpnia 2014 Napisano 26 Sierpnia 2014 Jak już kupować to XCR LOD ( ten co pokazałeś to LO). Jak i gdzie chcesz jeździć? Jeżeli chcesz jeździć po bułki albo tylko po asfalcie to nie sensu pakować się w XCR, jeżeli natomiast chcesz się wyszaleć po lesie to x2 nie jest dobrym wyborem. Pozostaje jeszcze kwestia czy chcesz kupić rower i go zajeździć, czy kupić jako bazę do modyfikacji. Tak jak Ci pisałem wcześniej, przemyśl i na spokojnie kup to co jest Ci potrzebne, z czasem możesz podmienić części i zadecydować co jest Ci potrzebne a co nie. Amortyzator nie jest wyznacznikiem do takiej decyzji.
taquito Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Napisano 26 Sierpnia 2014 Mam zamiar kupić rower do jazdy po mieście (głównie, lecz wydaje mi się, że ze względu na to w jakim mieście mieszkam ten amortyzator się przyda bardziej niż w lesie - pełno dziur w alfalcie itp.) ale także po lesie czy jakichś bocznych drogach. Tak jak wcześniej pisałem, nie oczekuję od tego roweru żadnych cudów, ale chciałbym, aby ten amortyzator spełniał choć trochę swoją rolę. Na chwilę obecną mam rower z dwoma amortyzatorami, bardzo stary rower i dosyć tani, jego przedni amortyzator chyba nigdy nie działał, w ogóle się nie ugina, chyba, że zjadę z bardzo dużego krawężnika. Nie wiem czy to przez to, że ten amortyzator jest po prostu bardzo kiepski czy przez to, że ja jestem taki lekki. Nie mam też zamiaru jeździć tym rowerem codziennie przez dziesiątki kilometrów. Myślę, że taki X6 z 2013 by był bardzo dobry dla mnie o ile tylko ten amortyzator choć trochę będzie robił. Ewentualnie proszę o inne propozycje w cenie około 1200zł. PS. Co sądzisz o tych hamulcach tarczowych? Nie są jakieś tandetne?
Gość Napisano 26 Sierpnia 2014 Napisano 26 Sierpnia 2014 Pytasz o m375 z x6? Przy dobrze wyregulowanych na tarczy 180mm stawiasz rower na przednim kole przy każdym hamowaniu. Akurat tak się składa że wymieniłem je wczoraj na podstawowe hydrauliczne ale to z tego powodu że zacząłem jeździć ostrzej i brakowało mi "szybkości" reakcji hamulca. Do jazdy po mieście i lesie nawet całkiem szybkiej są w sam raz zwłaszcza przy takiej wadze. Jeżeli masz możliwość weź x6, ma lepszy osprzęt ( tak naprawdę do nawet szybkiej jazdy amatorskiej starczy, ja zmieniłem przednią przerzutkę na Alivio, tył to Acera i dobrze wyregulowana daje naprawdę radę), hamulce tarczowe ( co jest inwestycją w przyszłość bo masz do tego przystosowaną ramę, widelec i piasty), bardzo wygodne siodełko, fajne klamkomanetki mimo że są z najniższej grupy. Ogólnie wd mnie bardzo fajny rower, poszukaj w innych tematach rowerów w tym przedziale cenowym, coś się znajdzie. Jeżeli masz jakieś pytania już konkretnie odnośnie x6 to pytaj, może być nawet na PW.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.