Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Popularny budżetowy 29er.

 

Amortyzacja Widelec Suntour XCM 100 mm z blokadą skoku na kierownicy

Napęd

  • Liczba biegów 27
  • Przerzutka przednia Shimano Acera FD-M390
  • Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M591
  • Hamulec przedni Tektro Draco 160 MM hydrauliczny
  • Hamulec tylny Tektro Draco 160 MM hydrauliczny
  • Manetki Shimano Acera SL-M390
  • Korba Shimano FC-M430
  • Kaseta Shimano CS-HG30-9
  • Łańcuch KMC Z72
  • Koła Piasty Joytech Aloy Disc Brake QR
  • Opony Kenda 29X2.2 Obręcze Aluminiowe
  • Dwukomorowe Techniczne Kierownica AluminiowaZoom Wspornik kierownicy Aluminiowy
  • Zoom Siodełko Limber Race Performance
  • Wspornik siodełka Aluminiowy Zoom

 

Największą wadą tego modelu jest jego długość, a właściwie jej brak. Sam na 19 czułem się niekomfortowo i wybrałem ramę 21 przy wzroście 181 cm (wielu uzna to za wieki błąd jednak nie zamierzam ostro jeździć po terenie a do rekreacyjnej jazdy jak znalazł.

 

A wy jakie macie doświadczenia z tym rowerem ? Jakieś uwagi ? Jakieś własne zmiany w konfiguracji ?

 

Na ten moment planuje wymienić mostek na taki który rozciągnie trochę sylwetkę. Polecicie coś ?

Edytowane przez xtomashx
Napisano (edytowane)

Tańszy Corrado ma ładniejsze malowanie. Czy warto? Najlepiej jak byś gdzieś przymierzył bo rower jest krótki. Sam miałem dylemat. Czy krótsza 19 czy większa 21. Ja nie planuje szaleć po górach więc wyższa rama mi nie przeszkadza a za takie pieniądze nie kupisz nic lepszego. Sam dałem 1500.

Edytowane przez xtomashx
Napisano

 

 

Zastanawiam się nad tym rowerkiem. Napiszcie czy warto za takie pieniądze?

 

Powiem tak. Do rowerów pokroju Limbera czy Lazaro producent wkłada dość "wysoki" osprzęt. To kosztuje. Cena roweru jest niska. Na czymś więc producent musi oszczędzić bo inaczej nie zarobi. Wiadomo, że najdroższym elementem roweru jest rama. Więc tu można zaoszczędzić najwięcej. W efekcie otrzymuje się rower z niezłym, ba, wyśmienitym wręcz za tę cene osprzętem który... nie daje wielkiej przyjemności z jazdy. Rower prowadzi się tępo, jest niestabilny na zjazdach, kiepsko podjeżdża. Geometria tych ram jest tajemnicą strzeżoną tak pilnie jak receptura Coca Coli. Mnie przynajmniej nigdzie nie udało się znaleźć żadnych danych.

Czy warto go kupić? Szczerze mówiąc-nie wiem. Jest nieźle wyposażony, nieźle wygląda, nie najlepiej jeździ ale jest tani. Jeśli ktoś potrzebuje sprzętu do przemieszczanie się z punktu A do B, takiego środka komunikacji, to pewnie tak. Jeśli zaś oczekuje od sprzętu czegoś więcej, radości z jazdy, możliwości wyskoczenia w Teren-cóż, ten rower raczej nie spełni jego oczekiwań. Mimo dobrego osprzętu.

Co zatem kupić? Sezon się kończy. Wrzesień za pasem więc dla 90% polskich rowerzystów pozostał już tylko miesiąc jazdy. Może dwa jeśli jesień będzie ciepła. Koniec sezonu to czas znaczących obniżek na tegoroczne modele. I gigantycznych na modele z 2013 i starszych. Np:

GT Timberline 1.0

http://allegro.pl/wyprzedaz-z-2300zl-na-1500zl-nowy-gt-2014r-29-er-i4546084867.html

Wheeler

http://allegro.pl/rower-29-wheeler-deore-hydraulika-outlet-35-i4511433126.html

Merida

http://allegro.pl/rower-29er-merida-big-nine-40-md-2014-19-i4540843934.html

Romet

http://allegro.pl/rower-romet-rambler-29er-1-0-29-altus-2014-2ht-i4538433361.html

Te rowery mają podobny lub niewiele gorszy osprzęt ale mają lepsze ramy o znanej geometrii, dają więcej frajdy z jazdy (mimo, że nie są one super nowoczesne). A osprzęt można w miarę zużycia wymieniać na lepszy.

 

Czy warto? Musisz sam sobie odpowiedzieć na to pytanie wcześniej przemyślawszy po co ci rower, jak i gdzie zamierzasz jeździć.

Napisano

Po części się z Tobą zgodzę. Rower ma nietypową geometrie którą trzeba "poczuć". Ja sam musiałem wybrać ramę 21 chociaż na zdrowy rozum powinienem wybrać 19. Wybrałem ponieważ jest trochę dłuższa co mi pasowało, a odległość od rury poziomej minimalna prawie na styk. Jednak ja wiem do czego będę go wykorzystywać. Żadnych szaleństw w terenie, żadnych stromych zjazdów na "pałę". Po pierwsze nie mam zbytnio u siebie takich miejsc. Po drugie do takich zabaw potrzebny jest jednak lepszy rower.

 

To jest mój pierwszy 29er który na samym początku miał być crossem. I już prawie mam go pod siebie ustawionego. Wymienię mostek na 120 mm i powinno być idealnie. Na szczęście ja dużo nie jeżdżę i raczej nie zdążę zajechać osprzętu przed końcem gwarancji. Po jej upływie kiedy zapragnę innej bardziej sportowej sylwetki i szaleństwa w terenie zmienię po prostu ramę. Koszt będzie nieporównywalnie mniejszy niż kupno nowego roweru, a do tego czasu na pewno więcej ram się pojawi.

 

Chciałbym zmienić opony na takie bardziej uniwersalne i jednocześnie tanie. Obecne w obwodzie w razie potrzeby terenowej. Co sądzicie o wsadzeniu opony 700x45c ? Kenda Khan na przykład.

Napisano

Mam pewien problem. Podczas jazdy ok 25 kmh i powyżej słyszę jakieś drgania. Nie czuję nic na kierownicy jednak z okolic przedniego koła dochodzą dziwne dźwięki jakby coś się ruszało pod wpływem nacisku powietrza. Co to może być ?

Napisano

Brzęczy coś, obciera? U mnie przedni hamulec był trochę źle ustawiony i tarcza czasami brzęczała/obcierała. Chwila roboty i poprawione.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Zakupiłem ten rower w sierpniu ponieważ chciałem jeszcze poganiać po lesie w sezonie. Do mojego wzrostu 180 cm jedyny słuszny wg mnie rozmiar to 17"

sztyca jest stosunkowo długa więc jak potrzebuję jeździć po mieście to wyciągam ją na maksa i jadę. 

Fakt że używam roweru do nieco ostrzejszej jazdy.

Nie zauważyłem natomiast żeby coś się tępo prowadziło albo źle się wspinał pod górkę - wręcz przeciwnie w miejscach gdzie chłopaki na rowerach 26" nie dawali już rady ja dalej jechałem.

 

Rama zaliczyła też kilka upadków i gleb i wbrew temu co mogłoby się wydawać to wyszła z tego bez szwanku.

 

 

Jeżeli chodzi o wady:

- słaby amortyzator (poci się od nowości, albo dostałem wadliwy, blokada przy kierownicy też tak sobie działa - tzn u mnie już jest rozregulowana)

- w okolicy suportu przy ostrzejszym naciskaniu na pedały (u mnie na lewy) - czasami słychać dziwne trzaski - trzeba albo wymienić suport albo dać do serwisu do przesmarowania

- trochę wąska kierownica - którą zmieniłem na 10 cm szerszą i jest o niebo lepiej :)

 

 

Reasumując - rower absolutnie wart swojej ceny. 

 

Edytowane przez areekw
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

Ja wymieniam teraz piastę przód i amorem na Epicona Air 140 mm, opony na maxxis minion 

2,30, kierownicę na ns bikes evidence light 760mm. I ja mam Lmbera Corado i wydaje mi się dużo lepszy i nadaję się do DH , FR 

Edytowane przez dudekrider
Napisano (edytowane)
i nadaję się do DH , FR

Do czego się nadaje? Szanujcie swoje zdrowie na boga.... to rowery do amatorskiego MTB. W takiej konfiguracji niestety, ale rower nabierze tylko nieco "pikanterii", ale to nadal będzie zwykły "góral". naprawdę ostry sztywniak 29"? Dartmoor Primal 29.

 

 

Chciałbym zmienić opony na takie bardziej uniwersalne i jednocześnie tanie. Obecne w obwodzie w razie potrzeby terenowej.

KROSS Connector - nie za wielka, nie za mała i z w miarę ciągłym protektorem na grzbiecie co pozwoli Ci w miarę swobodnie sunąć po równych, utwardzonych nawierzchniach. Jeśli przyjdzie Ci zjechać w teren, protektor boczny zapewni eleganckie prowadzenie w zakrętach. Cenowo też nie zabija.

kross-connector-275-inch.jpg

Edytowane przez machinehead
Napisano

 

 

Do czego się nadaje? Szanujcie swoje zdrowie na boga.... to rowery do amatorskiego MTB. W takiej konfiguracji niestety, ale rower nabierze tylko nieco "pikanterii", ale to nadal będzie zwykły "góral". naprawdę ostry sztywniak 29"?
 

To, żę rama jest sztywna nie znaczy, że nie można go dobrze skonfigurować do takiej jazdy
- Epicon 140 mm amor do DH,FR, Enduro
- Maxxis najlepsza opona DH

- Rama z limbera jest mocna i wytrzymała więc nadaje się bez problemu. Wiadomo nie będę skakał na niej hop po  4 - 5 m ale normalne jakieś zjazdy i hopki bez problemu ;)

Napisano (edytowane)
To, żę rama jest sztywna nie znaczy, że nie można go dobrze skonfigurować do takiej jazdy

Nie chodzi mi o to czy to Hard Tail czy Full Suspension... Duncon Amstaff przykładowo był sztywniakiem, a nadaje się do downhill-u. Skonfigurować możesz, owszem - w sensie, że włożysz tam najmocniejszy osprzęt itd... ale jakotako NIE ZROBISZ z tego roweru zjazdówki ze względu na geometrię ramy. No sorry, ale jeśli uważasz, że kluczowe punkty ramy i ich położenie nie ma znaczenia to spoko...

Legendarny Josh Bender miał na takie sprawy wywalone w rowerze - potrzebował max skoku i dużych dropów - geometrie miał gdzieś, dlatego jego rower miał po#$%ne kąty, bo w końcu służył tylko do lądowania z chamskich wysokości - tyle, że jego rama to pancerny Karpiel a nie Limber. Podsumowując: nie dość, że rower będzie jeździł Ci nieco dziwnie, bo zapewne suport będziesz miał wyżej niż oś koła, to jeszcze narazisz się na pęknięcie ramy przy nieprzewidzianych dla niej przeciążeniach. Rób co uważasz za stosowne. :thumbsup:

mi udało się jedynie w moim rowerze dojść bezpiecznie do 130mm skoku i pozostawiam go tym samym w jego nominalnej kategorii Trail/AM.... a tak z ciekawości - jak będziesz miał możliwość to wrzuć tu zdjęcie swojego roweru, bo chciałbym to zobaczyć :)

 

 

 

Epicon 140 mm amor do DH,FR, Enduro

Epicon to nie jest amor ani do DH ani FR :) za to możesz zbudować na nim super sprzęt ścieżkowy albo AM. Jeśli planujesz rozpocząć przygodę z enduro to też się nada na początek pod warunkiem, że ma sztywną oś.

Edytowane przez machinehead
Napisano (edytowane)

Zwróć przede wszystkim uwagę na to aby suport był choć trochę niżej niż oś koła. Z tego co piszesz, nie będziesz pociskał po wystających korzeniach mega stromo w dół więc sądzę, że 100mm nominalnego skoku powinno wystarczyć. Jeżeli naprawdę potrzebujesz większego skoku to postaraj się ograniczyć do 120mm. W epiconie masz albo regulcję taką "windą" w komorze powietrznej, albo tulejkami. Staraj się również stroić SAG w taki sposób aby w takiej konfiguracji ugięcie wstępne wynosiło ok 2cm, a na pewno rama będzie miała większe szanse na przeżycie. Ogólnie większość rowerów MTB ze skokiem 80/100mm stoleruje jakieś 120mm ale to moim zdaniem absolutny max. A 120mm dla 29era to itak już dużo.

Edytowane przez machinehead
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Mam ramę liber Tiesso i czytając ten wątek problem mam ten sam- przy 188cm rama '21 jest mega krótka! Rzeczywiście czas pozbierać na dłuższy mostek. Zda egzamin regulowany mostek?

Napisano

Tańszy Corrado ma ładniejsze malowanie. Czy warto? Najlepiej jak byś gdzieś przymierzył bo rower jest krótki. Sam miałem dylemat. Czy krótsza 19 czy większa 21. Ja nie planuje szaleć po górach więc wyższa rama mi nie przeszkadza a za takie pieniądze nie kupisz nic lepszego. Sam dałem 1500.

 

Ja osobiście posiadam Corado i przerobiłem go na zjazdówkę zmieniłem oponki na maxxis minion, amorek na Fox Float itp i rowerek jest naprawdę wyrzymały a co do tego że tańszy od Tasso to nie wiem czy to prawda bo Corado u dystrybutora kosztuje 2400 zł przeceniony z 3000 tyś a na allegro 1800 - 2200 zł

Napisano

To jest chyba kolejne wcielenie tego samego użytkownika po uprzednim zbanowaniu pierwszego konta na forum ;)

W każdym temacie to samo - jak zrobić "zjazdówkę" z roweru XC.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Mam ramę liber Tiesso i czytając ten wątek problem mam ten sam- przy 188cm rama '21 jest mega krótka! Rzeczywiście czas pozbierać na dłuższy mostek. Zda egzamin regulowany mostek?

Ja dokupiłem mostek 130 i jest lepiej. Do tego rogi podczas prostych na asfalcie.
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Chciałbym wymienić w nim kierownicę i sztyce w związku z tym mam pytania. 

 

Kierownice chciałbym wymienić na prostą jednak nie wiem jaka długość byłaby odpowiednia. 

 

Drugą sprawą jest sztyca. Nie znam się zbytnio na tym i nie wiem czy ta zamontowana już jest z offsetem czy bez. Mógłby ktoś doradzić ? Chciałbym przesunąć trochę do tyłu siodło. 

 

Zdjęcie poglądowe: 370fcb63d591d941med.jpg http://images57.fotosik.pl/109/370fcb63d591d941med.jpg

 

Mam jeszcze jedną sprawę. Wczoraj w końcu wyjąłem rower z piwnicy. Wszystko fajnie ładnie tylko że tylni hamulec nie hamuje. Klamka dobrze reaguje jednak zamiast hamować tylko zwalnia koło. Jak przycisnę klamkę do oporu wtedy aż krzyczy z tyłu. Czym to może być spowodowane ? Czy to hamulec się zapowietrzył ?

Edytowane przez xtomashx
Napisano

Sztycę masz z offsetem.

Co do kierownicy to jaką dlugość ma obecna?

 

Hamulce trzeba zobaczyć - wygląda to na wyciek lub zabrudzoną tarczę.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...