Skocz do zawartości

[Korba na 8'kę] współpraca z łańcuchem na 9'kę


Mentos

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Mam w Giancie starą korbę White Industries przystosowaną (zębatki XT na 5 dziur) do łańcuchów 8 biegowych. Chcę przejść na 9'kę zmieniając kasetę i łańcuch (przerzutki mam na 9'kę). Czy to zadziała ?. Teoretycznie nie za bardzo bo skoro węższy jest łańcuch niż 8'ka to odległości między blatami na korbie też powinny być mniejsze jak i węższe zębatki. Nie chce mi się przekładać do drugiego roweru bo to za dużo roboty, pozatym trzebaby trochę pojeździć. Spotkałem się jednak z opinami że to będzie chodzić :034: Ma ktoś doświadczenie z taką kombinacją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie pasować. Odległości między zębatkami w korbie są dużo większe niż w jakiejkolwiek kasecie i przerzutka zmienia biegi tak samo (ten sam skok) Na ząbki też wejdzie. Są dużo węższe niż szpary w łańcuchu.

 

Czyli dla korby i przerzutki przedniej nie ma znaczenia jaki jest napęd (8 czy 9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli dla (...) przerzutki przedniej nie ma znaczenia jaki jest napęd (8 czy 9)

 

No, tu się nie zgodzę. Mój przedni, stary LX na 8 biegów (561), którego wcześniej używałam zgodnie z przeznaczeniem, nie chciał współpracować z nowym napędem na 9 przełożeń - prowadnica nie łapała łańcucha, prześwit był za szeroki. Musiałam użyć kombinerek i trochę ją ścisnąć. Dopiero po tym zabiegu pracuje bez zarzutu.

Pozdrówko korygujące :033: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tu się nie zgodzę. Mój przedni, stary LX na 8 biegów (561), którego wcześniej używałam zgodnie z przeznaczeniem, nie chciał współpracować z nowym napędem na 9 przełożeń - prowadnica nie łapała łańcucha, prześwit był za szeroki. Musiałam użyć kombinerek i trochę ją ścisnąć. Dopiero po tym zabiegu pracuje bez zarzutu.

A ja się nie zgodzę z Ecią :D Jakieś 200km temu przeszedłem z napędu 7-mio do 9-cio biegowego. Do wymiany poszedł komplet oprócz przedniej przerzutki (SISa do którego mam wielki sentyment). Jak wiadomo SISa daje się do napędów 5,6,7 biegowych i działa ok, ale u mnie zmuszony jest do pracy na 9-cio biegowym napędzie i jest ok. Ot kwestia dobrej regulacji. Tak więc przerzutka też nie ma wiele do liczby biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Co do przerzutek to ja mam takie doświadczenie z przednią, że stara LX DownSwing mi nie zabardzo chciała chodzić nawet na 8 biegach. Nie, że nie zmieniała albo nie miała zasięgu ale trudno było ją ustawić by nieocierała na dopuszczanych przełożeniach, zwłaszcza środek z przodu x przedostatnie z tyłu. Co do tylnej to nawet stare 7 biegowe (nie agrafki) chodzą na 9'kę ale długości ramion pantografów są jednak inne i te na 9'kę dostosowane mają większe skrajne zapasy skoku wózka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, Schwefel, regulacja nic nie dawała. Przerzutka przy zmianie biegów po prostu nie zbierała łańcucha. Po zwężeniu prowadnicy wszystko jest w najlepszym porządku.

Pozdrówko majsterkowiczowskie :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...