matis1906 Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisano 21 Sierpnia 2014 Witam serdecznie ! Jako że powoli zbliżamy się do jesiennej części sezonu , ceny poszczególnych części spadają a to przy składaniu roweru ma dla mnie pierwszorzędne znaczenie. Otóż już przed sezonem złożyłem sobie w głowie projekt roweru , prawdopodobnie 650b z napędem 1x10 i masie łącznej ok 8500gram lub niżej. Docelowy napęd 1x10 ze względu na ceny z kosmosu zestawów 1x11 będzie modyfikacją 2x10 co zostało już przeze mnie sprawdzone i przełożenie najpewniej w granicach 39-przód oraz 40-11-tył. I teraz dochodzimy do sedna sprawy , otóż cały projekt chciałbym utrzymać w podobnym charakterze co tu : http://fcdn.mtbr.com/attachments/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/770169d1360450700-xx1-specs-cannondale-f29-ultimate-2013-s1600_img_7852.jpg Przede wszystkim rama musi mieć główkę na pełnej długości o średnicy 1.5cala i pasującą pod Lefty'ego wysokość czyli 134mm jak jest w moim Flashu obecnie.. Chciałbym poprosić osoby które mają trochę wiedzy na temat ram z chin o podpowiedź , jak szukać tych konkretnych ram i na co zwracać uwagę. Czy w kwocie 1500/1700zł jest opcja na znalezienie rama+opłaty ? Czy miał ktoś styczność z kołami od chińczyków z carbonowymi obręczami ? Z góry serdeczne dzięki ! Cytuj
Michauuu Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisano 21 Sierpnia 2014 rama nie musi mieć główki 1.5 cala. wystarczy zwykła tapered i do tego rura sterowa np. Project 321 Cytuj
lesieque Napisano 22 Sierpnia 2014 Napisano 22 Sierpnia 2014 no no sam miałem składać 29er w wadze koło 8,5kg i wszystko to przerabiałem o czym pisałeś. Chociaż ostatecznie kupiłem 11kg kloca. No ale. Z ramą do 1700zł myślę, że będzie problem, bo jeżeli zgodnie z założeniami projektu ma być lekko to rama za 200$ odpada, bo to kloc ważący po 1400-1500g, a do tego z geometrią czołgu. Tak jak pisał przedmówca są specjalne sterówki dla osób chcących zamontować lefciaka w normalnej główce. Wiem, że swego czasu ayjay (z forum l- sprzedawał cały amor do 29 i dodawał full carbon sterówkę tapered za 500zł. Czy dalej sterówka i amor jest aktualny to nie wiem, bo przestałem się tym interesować.Co do obręczy to czytając i pytając się bardziej doświadczonych wszyscy poradzili mi abym kupował obręcze hookless. Są to obręcze szersze niż standardowe, ale nie mają "haczyków" na końcach obręczy w które wskakuje rant opony. Opona dociskana jest do obręczy przez ciśnienie i wulkanizuje się także nie ma obawy o nie trzymanie powietrza w takim systemie. Dodatkowo obręcz z racji, że jest szersza przy usunięciu haczyków jest mega lekka, bo obręcze pod 29er to była waga w granicach 340g sztuka czyli mniej niż zachwalane ztry cresty przy dużo większej szerokości. Cytuj
matis1906 Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Napisano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Przeglądam chińczyków , ceny ram oscylują w granicach 400-600$ z wysyłką, na razie nie znalazłem ramy która by miała na pełnej wysokości 1.1/2cala. Fakt można zamontować Lefciaka i z tapered i z 1.1/8 . Jeśli będzie w sprzedaży rama z główką 1.1/2 to wybiorę taką właśnie. Najtrudniej będzie chyba z Leftym , mało ofert u nas a za granicą ceny jakieś z kosmosu. Rozmiar koła jakie będę chciał złożyć to 27.5" , niner raczej odpada. Lefty będzie ( jeśli nie znajdę nic innego ) carbonowym do kół 26" gdzie swobodnie można zaadoptować koło. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez matis1906 Cytuj
matis1906 Napisano 6 Września 2014 Autor Napisano 6 Września 2014 Czekam na interesantów na mojego obecnego bike'a . Temat zatem na razie stoi . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.