Kaiketsu Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Witam, oddałem rower do serwisu w Decathlonie (Rockrider 9.1) na prostowanie tarczy, gdyż żadna regulacja nie pomagała, zawsze ocierało. Tutaj pozdrowienia dla serwisantów, którzy przyjęli to bez problemu i wymienili tarczę w ramach gwarancji, gdy okazało się, że jest zbyt krzywa na prostowanie. (Jedyny minus, że założyli mi inną, Heyes MX5 - teraz mam różną z przodu i z tyłu, niewielka różnica wizualna no ale zawsze ) Problemem jednak jest to, że teraz hamulec jest cholernie "leniwy" i muszę ścisnąć go z całej siły, by zablokował koło. Przednia tarcza "szarpie" rowerem już przy lekkich naciskach, a tylna ledwo go zwalnia przy podobnych. Pytanie - czy to kwestia dotarcia się tarczy z klockami, czy też w serwisie zapowietrzono mi hamulec przy wymianie czy coś w ten deseń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Możliwe też że klocki lub tarcze są tłuste. Mogły zabrudzić się podczas serwisowania. Profilaktycznie wyczyść wszystko dokładnie jakimś odtłuszczaczem a klocki dodatkowo papierem sciernym. Jeśli nie chcesz się bawić w to samemu to zaprowadz rower znów do serwisu i powiedz co się dzieje po odebraniu roweru od nich. Może zrobią to znowu bez mrugnięcia. :-) Przód faktycznie może wymagać dotarcia. A tył jeśli był nie ruszany i do tej pory działał dobrze to ewentualne zabrudzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Tzn. wymieniany był tylko tył i on działa kiepsko po wymianie tarczy (wcześniej hamował znacznie ostrzej mimo krzywej tarczy). Spróbuję odtłuścić tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Moglo sie stac tak, ze jakis smar dostal sie na klocki i slizga sie -trzeba czyscic bo rozjezdzenie tego w rowerze to bedzie ciezka sprawa. Ale tam gdzie miales wymieniane klocki to jest tez opcja ze takie dali klocki ktore beda slabiej hamowaly, ale wystarcza na dluzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Jak ci dali nowiutką tarcze, musi sie ona dotrzeć, to normalne, jak po ok 20km dalej nie będzie hamowania, a hamulec zacznie wydawać z siebie lamenty świętokrzyskie, wracaj na reklamacje. gdy okazało się, że jest zbyt krzywa na prostowanie. Nic nie jest zbyt krzywe na prostowanie zwłaszcza jak jest to stalowe, zapytaj polskich blacharzy a tym bardziej jak działało. jak byś miał tarcze zgiętą w 90* to może i tak ... jakieś ciołki tam pracują, albo im sie najzwyczajniej nie chce.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Na szczęście hamulec ułożył się po ok. 50km i teraz chodzi równie ostro, jak przedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Jak ci dali nowiutką tarcze, musi sie ona dotrzeć, to normalne, jak po ok 20km dalej nie będzie hamowania, a hamulec zacznie wydawać z siebie lamenty świętokrzyskie, wracaj na reklamacje. Nic nie jest zbyt krzywe na prostowanie zwłaszcza jak jest to stalowe, zapytaj polskich blacharzy a tym bardziej jak działało. jak byś miał tarcze zgiętą w 90* to może i tak ... jakieś ciołki tam pracują, albo im sie najzwyczajniej nie chce.. Z praktyk normalnych serwisów - mocno pokrzywionej tarczy się nie prostuje - ze względu choćby na koszt roboczogodziny w stosunku do ceny tarczy. Tzn. wymieniany był tylko tył i on działa kiepsko po wymianie tarczy (wcześniej hamował znacznie ostrzej mimo krzywej tarczy). Spróbuję odtłuścić tarczę. Był wymieniany "aż" płyn - leniwi albo niekumaci serwisanci - przy odpowietrzaniu najprawdopodobniej płyn wyciekł z odpowietrznika albo ze strzykawki/wężyka i zalał klocki. Możesz spróbować reklamować wykonanie usługi, zapytać o to jak wykonali odpowietrzanie - jestem prawie pewien że się na tym "wyłożą". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siemalysy Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Witam :-) Podepnę się pod temat, gdyż nie znalazłem dokładnie takiego jaki by mnie interesował. Natomiast ten wydaję się być zbliżony, a dla jednego pytania nowego nie warto zakładać. Otóż wymieniłem dziś tarcze i klocki w hamulcach Avid DB1. Czytałem, że jest to odpowiednik Elixir 1. Tarcza to Avid G3CS, a klocki spiekane BBB BBS 441S. Po złożeniu wszytkiego okazało się, że klamka jest twardsza i zdecydowanie szybciej łapie. Skok klamki się sporo zmniejszył. Czy jest to normalne? Nie pamiętam jaki był skok w nowym rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 A kolega rozepchał przed montażem nowych klocków tłoczki ? Jeżeli tak to to co piszesz jest normalne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siemalysy Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Dzięki za odpowiedź [emoji3] Zapomniałem o rozepchnięciu tłoczków przed montażem. Ale po napisaniu poprzedniego posta wyjąłem klocki, zdjąłem zacisk i wcisnąłem tłoczki. Skok się zwiększył i klamka nie jest tak twarda. Czyli mój błąd, ale ważne ze juz jest ok [emoji106] [emoji2] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.