Gość Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Mój rower ma przejechane już 6500 km. Właśnie wymieniłem przednią korbę, zabieram się za wkład suportu i kasetę. Ale zastanawiam się nad amortyzatorem. Działa poprawnie, chociaż trochę za miękko nawet przy maksymalnym wkręceniu śrub regulacyjnych. Nie skrzypi. Ale czy przy okazji nie rozebrac go i nie przesmarować? Niestety nie moge znaleźć instrukcji fabrycznej od tego modelu. Są tylko rysunki rozłożonego widelca http://www.srsuntour-electric.com/dstore/downloadarea.html?sort=date&sortType=1&downloadtyp=explosions2014&downloadyear=explosions2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 6500 km nie robiłeś ani razu serwisu XCT i nadal działa poprawnie ? No mistrzu biję pokłony ... miałem XCM`a też z rocznika 2011, którego serwisowałem regularnie i umarł po roku ( jazda cały rok). W tym sprzęcie serwis ogranicza się do zdjęcia dolnych goleni wyczyszczenia i ponownego nasmarowania ślizgów . Aby zdjąć dolne golenie odkręcasz śrubki na dole i lekko pukasz młotkiem aby trzpienie wbiły się do środka. Ewentualnie możesz mieć potrzebę odkręcenia zacisku hamulca tarczowego lub linki v-brake. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 W tym sprzęcie serwis ogranicza się do zdjęcia dolnych goleni wyczyszczenia i ponownego nasmarowania ślizgów . Aby zdjąć dolne golenie odkręcasz śrubki na dole i lekko pukasz młotkiem aby trzpienie wbiły się do środka. Ewentualnie możesz mieć potrzebę odkręcenia zacisku hamulca tarczowego lub linki v-brake. Dzieki - zdjąłem i było w środku trochę syfu i wilgoci. Rozumiem, ze dalej nie demontować? A może psiknąć do środka obudowy sprężyn jakiegoś smaru w aerozolu? Prowadnice nasmarowac smarem grafitowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 To ten zmortzator wogóle się serwisuje? Ja osobiście rozkręcaałem swój kilka razy, włożyłem jakieś podkładki, czy wylałem wodę, ale serwisem bym tego nie nazwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Prowadnice nasmarowac smarem grafitowym? Zwykły litowy do łożysk starczy ... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Zwykły litowy do łożysk starczy ... Pozdro Akurat miałem grafitowy więc nasmarowałem. przy okazji zauważyłem rdzawe plamy na powierzchni goleni - przeczyściłem papierem ściernym. A do środka obudów sprężyn psiknąłem trochę smaru teflonowego w aerozolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Rdza w tym amortyzatorze jest całkowicie normalna, ale o ile za bardzo się nie rozprzestrzeni to nie wpływa na jego pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.