Magik86 Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Chciałem poradzić się jeśli to możliwe odnośnie wyboru roweru. Przeglądnąłem oferty wielu firm głównie pod kątem oferty przełajowych rowerów jednak firma Canyon najbardziej mnie przekonała.Poszukuję roweru przede wszystkim do poruszania się po mieście (Kraków) w 80% oraz po górach na południu Polski.Zastanawiam się jednak czy nie zakupić może roweru szosowego i zaopatrzyć się ewentualnie w szersze dodatkowe opony. Lub pozostać przy przełaju jak wcześniej planowałem i dokupić opony lub całe koła na szosę. Za przełajówką przemawia fakt wyposażenia w tarczowe hamulce.Przesiadam się ze starego roweru górskiego, więc i tak zapewne komfort będzie nieporównywalny. Najważniejsze co powinienem podkreślić to fakt, iż rower będzie eksploatowany cały rok toteż musi dobrze radzić sobie także w śniegu. Który z rowerów przedstawionych niżej będzie najlepszy ?? Która z ram będzie łączyć komfort jazdy z wytrzymałością?? Moja waga w zimie dochodzi do 101-102kg przy 188cm wzrostu dlatego zdecydowałem się na aluminiową ramę i chyba słusznie?? Ważne Dla mnie jest czy rama od INFLITE AL 9.0 będzie nadawała się do jazdy na szosie gdybym dokupił do tego rowerku szosowe koła?? https://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3199#tab-reiter2 faworyt przełaj https://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3589#tab-reiter1 faworyt szosa https://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3581 https://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3237 https://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3501 https://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3193
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Do jazdy szosowej w INFLITE wypadało by oprócz kół zmienić koronki w korbie + zmiana kasety ... rama różni się od typowej szosy dłuższymi tylnymi widełkami, będzie się trochę inaczej prowadził, ale pozycja na rowerze będzie jak w typowej szosie .
Grizzli Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Nadawalaby sie gdybys kupil kola szosowe z tarczami, bo jak inaczej bedziesz hamowal?
Magik86 Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Napisano 20 Sierpnia 2014 Bo rozumiem, że do jazdy całorocznej ULTIMATE CF SL 7.0 się nie nadaje?? Pytanie może głupie ale nie miałem nigdy szosy... Grizzli no takie planowałem dokupić.
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Moim zdaniem szkoda taplać taki sprzęt w soli i innych zimowych chemikaliach, ponad to te tarcze są mechaniczne, czyli linki hamulcowe będą również traktowane solą .
turysta Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Canyon pisze, że waga użytkownika wraz z ekwipunkiem nie może przekroczyć 120 kg na karbonie.
Magik86 Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Napisano 20 Sierpnia 2014 Rulez, czyli co proponujesz?? Turysta, co w związku z wagą?? Ja mam max 102 w tym momencie 95. Nie będę cegieł woził. I rozumiem że piszesz o widelcu bo tylko on jest karbonowy w INFLITE.
erzurum Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 karbonem się nie przejmuj, na pewno wytrzyma, ale dla Twojego zastosowania to tylko przełaj. Do szosówek nie wejdą grubsze opony, a na 23-25 zimą to samobójstwo.
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Na zimówkę przerobić jakiegoś starego crossa .
beskid Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Może się wypowiem bo znam co nieco okolicę. Szosa będzie Cię ograniczać. Jest cała masa fajnych podjazdów do przysiółków gdzieś na zadupiu i potem lipa bo brakuje szosy aby przeskoczyć przez górę. A na przełajce to i lekkim szlakiem pociągniesz. W dalszym ciągu jest cała masa podjazdów ale nawierzchnia jest gorzej niż podła. Przełaj da radę.
Magik86 Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Napisano 20 Sierpnia 2014 Rozumiem. W takim razie skłonię się w kierunku INFLITE AL 9.0. Jednak ULTIMATE CF SL 7.0 jest piękny:) Nie stać mnie na dwa, a szkoda:P Myślę że wytrzyma naszą zimę Z tego co czytałem materiały są trwałe ale mogę go jakoś dodatkowo zabezpieczyć na zimę??
beskid Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Ostatnio to nawet w górach zimy nie było więc co się martwić. Często ważniejsze od samej jazdy jest przechowywanie takiego roweru. Poza tym te kilka dni kiedy solą masakrycznie da się przeżyć bez roweru
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Jazda zimowa w górach a jazda zimowa w mieście to dosyć różne jazdy, na sól nie ma mocnych i klasa osprzętu w niczym nie pomoże.
Magik86 Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Napisano 20 Sierpnia 2014 No to w takim razie będę zmuszony odpuścić dni pluchy i sypania solą korzystając z autka... Rower ma służyć do śmigania po mieście zamiast samochodem czy mpk, także do pracy. Jestem przekonany co do Canyona ale w tych pieniądzach jest coś konkurencyjnego?? X-Fire Ridleya czy Cannondale??
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 Faktycznie Rose wychodzi sporo taniej, jednak rama dosyć krótka.
Grizzli Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisano 21 Sierpnia 2014 Kona jake the snake. Osprzet troche gorszy ale masz dozywotnia gwarancje na rame. Przy Twojej wadze i aluminiowej ramie to mocny argument. Osprzet i tak bedziesz zmienial, oby czesciej niz rame
Magik86 Napisano 21 Sierpnia 2014 Autor Napisano 21 Sierpnia 2014 Rose mnie jakoś nie przekonują. Jestem raczej zdecydowany na Canyona. Jake the Snake Kony nie podoba mi się i wątpię żebym wytrzymałością ramy w INFLITE powinien się martwić. Jedynie Ridley albo Cannondale wchodził by w grę zamiast Canyona lub ewentualnie Haibike z serii Noon.
Rulez Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisano 21 Sierpnia 2014 W Rose jak pisałem nie podoba mi się stosunkowo krótka rama (i dlatego bym go nie kupił), jednak ma taperowaną główkę, Canyon też mógł się na to wysilić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.