Skocz do zawartości

[rower] - full do 8k PLN dla amatora


dejf

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej,

 

poniżej znajdują się linki do rowerów, które wzbudziły moje zainteresowanie w kontekście zakupu nowej maszynki all mountain.

 

http://sklep.sportpr...n-red-2014/6511

 

http://sklep.sportpr...white-2014/8025

 

http://sklep.sportpr...-grey-2014/6951

 

http://sklep.sportpr...-r.-182013/3643

 

http://sklep.sportpr...black-2014/7519

 

będę wdzięczny za komentarze co sądzicie o powyższych, jakie są przewagi jednego nad drugim, etc

Z góry dzięki za opinie!

 

Pozdrawiam,

DL

  • Mod Team
Napisano

Kjub ma teoretycznie najgorsze zawieszenie ( sprzętowo), Merida OneTwenty ma bardzo proste ,jednozawiasowe zawieszenie,które szału nie robi- po prostu działa i tyle,Cannon byłby OK,ale z tłumikiem DYAD, a nie X-Fusion,,Merdia One Fourty ma nowe ( dla Meridy) zawieszenie z tymczasowym punktem obrotu ( coś trochę podobnego do Santa Cruz), Ghost to typowy czterozawias. Sprzętowo Ghost jest najlepiej złożony i w niego bym celował.

  • Mod Team
Napisano

Dostępność Canyona- 41-42 tydzień- czyli przełom września-października.

Poza tym Ghost ma kompletny osprzęt XT ( łącznie z piastami) i nieco lepszą geometrię ( choć to kwestia gustu). Teoretycznie Canyon będzie zwrotniejszy,z kolei Ghost będzie lepiej zjeżdżał. Ghost ma liniową charakterystykę zawieszenia,Canyon ma bardziej progresywną .

Konkludując- Canyon jest IMO bardziej maratoński, a Ghost - bardziej komfortowo-turystyczny.

 

Napisano

dejf za tego zaplacisz 8000 zl wystarczy ze zadzwonisz i powiesz ze chcesz kupic po cenie netto ja swoj tez tak u nich kupilem

Napisano

Panowie zostawmy podatki w spokoju i skupmy się na rzeczach ważnych :)

 

Ponawiam pytanie: CF czy AL? Carbon czy Alu?

 

 

Napisano

Pamiętaj, że rama jest najważniejsza w rowerze. Wszystko inne z biegiem czasu można zmienić. Jeżeli stać Cię na to aby wydać 10 tys to dlaczego nie,

Napisano

czyli carbon jest zawsze i bezapelacyjnie lepszy niż alu? rozumiem, że geometria nawet jeśli lekko odmienna to carbon lepszy?

 

zresztą to i tak akademicka dyskusja bo cały stock wyprzedany... :(

Napisano

to jeszcze pytanie o koła: 27,5 czy 29?

 

jak wpływa to na charakterystykę prowadzenia/zjazdów/podjazdów?

 

Pamiętaj, że rama jest najważniejsza w rowerze. Wszystko inne z biegiem czasu można zmienić. Jeżeli stać Cię na to aby wydać 10 tys to dlaczego nie,

 

Napisano

Karbon jest sztywniejszy od aluminium. Mufa suportu nie rusza się tak jak w aluminium, przez co efektywniej można przenieść siłę nóg na koła. Dobry karbon jest sztywniejszy a zarazem tłumi lekkie drgania poprzez odpowiednie ułożenie włókien karbonu.

Rower na karbonie jest troszkę lżejszy więc na podjazdach powinno być lepiej niż aluminium. Jednak różnica jest mała.

Czy 27,5 czy 29 to chyba kwestia upodobań i Twojego wzrostu.

Napisano

no pan sie specjalnie nie rozpisał :P

zaczynając kolejny wątek w dyskusji: na co zwracać uwagę przy zakupie używanego roweru?

 

Napisano

Co z ghostem bylo nie tak ze odpusciles? Wiedzy w temacie zawieszen nie mam zbyt duzej ale widzialem ten rower na zywo i robi barfzo solidne wrazenie.

Napisano

Od kilku już lat używam fulla od ghost'a z czterozawiasem i bardzo przyjemnie się mi na nim śmiga.

Gdybym obecnie zmieniał rowerek to Ghost byłby na pierwszym miejscu rozważany.

Aczkolwiek porównanie mam jedynie do jednozawiasu od KTM-a i I-drive od GT, więc nieduże. Ale z tych trzech rozwiązań czterozawias najbardziej mi odpowiada.

 

Pozdrawiam

Napisano

leśne tereny okołomiejske oraz sporadyczne wypady w sudety/tatry...

 

...ale prawda jest taka, że 60% czasu to będzie ścieżka rowerowa asfaltowa lub szutrowa...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...