Snoop29er Napisano 19 Sierpnia 2014 Napisano 19 Sierpnia 2014 Hej, prośba o radę. obecnie jeżdże na zestawie Koła Bontrager sealed cartridge bearing, 15mm alloy axle front hub; Bontrager sealed cartridge bearing, alloy axle rear hub w/Bontrager Mustang 32-hole Tubeless Ready disc rims Opony Bontrager 29-1 Expert, 29x2.20" rower trek superfly elite al 29 model 2013 chciałbym zamienić na lżejszy zestaw. Pytania: 1. czy różnica będzie odczuwalna przy budżecie 2k za komplet nowych kół (czyli czy jest sens wymieniać koła na lżejsze w ramach takiego budżetu)? 2. nie znalazłem nigdzie wagi seryjnych kół j.w. może ktoś je ważył/ma takie dane? 3. jaki zestaw polecacie w cenie do 2k. generalnie zależy mi na kompromisie pomiędzy wagą i wytrzymałością/sztywnością. nie ścigam się w maratonach, czuje się jednak, że rower troche za ciężki i jak straci na wadze na kołach to będzie petarda. tu jakaś opcja http://drerowery.pl/wyczynowe-kola-mtb-29/ myślałem też o mavicach, ale troche poza budżetem ewentulalnie jest bikestacja i ich składane kółka. No nie wiem które wybrać. opony bezdętki już zakupione i są to opone schwalbe rocket ron i racing ralph wersja snake skin.
rambolbambol Napisano 19 Sierpnia 2014 Napisano 19 Sierpnia 2014 Masz jedne z najszerszych i najlżejszych oferowanych przez Bontragera kółek na łożyskach maszynowych uszczelnianych z opcją tubless i chcesz to zmieniać na COŚ lepszego? W 2000zł sie nie zmieścisz, żeby to miało realny uzysk. Lepiej kup mleczko i zrób sobie tubless.
beskid Napisano 19 Sierpnia 2014 Napisano 19 Sierpnia 2014 Pomyliłeś rowery. Koła wydmuszki pasują bardziej do HT a nie do sprzętu na pełnym zawieszeniu. Ale jeśli roweru nie wykorzystujesz i chciał byś realnie zejść z wagi tu budżet dużo za mały.
Snoop29er Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Napisano 19 Sierpnia 2014 Lepiej kup mleczko i zrób sobie tubless. Mleczko już jest i czeka na nowe kółka...przynajmniej taki był pierwotny plan Pomyliłeś rowery. Koła wydmuszki pasują bardziej do HT a nie do sprzętu na pełnym zawieszeniu. Ale jeśli roweru nie wykorzystujesz i chciał byś realnie zejść z wagi tu budżet dużo za mały./ podaj jakiś konkret kół, które robiłyby różnicę. co złego w fullu o skoku 100/sportowej geometrii na lekkich kołach? jeśli te podane przez mnie sie nie nadają wg Ciebie chętnie popatrze na inne (nawet droższe) opcje. co do moich odczuć, to rower świetnie jeździ, ale waży pewnie z 13 kg więc urwać 1kg, zaczynając od kół, byłoby optymalnie.
beskid Napisano 19 Sierpnia 2014 Napisano 19 Sierpnia 2014 Czy ja coś złego powiedziałem o takiej kombinacji?? Stwierdziłem tylko, że to są bardzo lekkie koła do typowego XC, nie nadające się do tego typu roweru przy założeniu, że się wykorzystuje jego potencjał. A to, że znaczna część fulli buja się po chodnikach a ciężki teren widzi od święta to już inny temat. Na takie warunki tego typu koła pewnie dadzą radę. U mnie te koła nie dały by rady w HT.
Tomek21001 Napisano 19 Sierpnia 2014 Napisano 19 Sierpnia 2014 Napisz ile ważysz i jak jeżdzisz - podstawa. Warto też zważyć obecne koła,albo znależć gdzieś chociaż wagę obręczy,będzie wiadomo o co ta gra. Tubless - jak najbardziej,w takim rowerze nie widzę żadnych wad.
Snoop29er Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Napisano 19 Sierpnia 2014 aktualnie 75kg. jeżdże tylko w górach. raczej bardziej kręci mnie wjeżdżanie niż zjeżdżanie (już nie te lata:)
dawid Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 katalogowo obręcze w Twoim rowerze ważą 400gramów, co jest bardzo dobrym wynikiem. Najlepiej jak by Ci się udało ściągnąć kasetę i tarczę, zważyłbyć koła i można by się zastanawiać czy jesteś w stanie urwać więcej niż 200-300gramów, bo jak nie, to 2000zł wydawać na 200gramów zysku nie ma sensu
rambolbambol Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 @david Masz może w ofercie Daveo obręcze Sun Ringle MTX 33 29er albo jakieś inne o wewnętrznej szerokości 26mm+ i cenie poniżej 200pln sztuka? Czy jest jakaś odczuwalna różnica pomiedzy kołami zaplecionymi na 36 a 32 szprychach? Przepraszam za OFFTOP.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.