Lucar Napisano 16 Sierpnia 2014 Napisano 16 Sierpnia 2014 Witam, Posiadam w rowerze amortyzator Magura Durin Race MD80R, chciałbym zapytać jak go serwisować bo prawde mówiąc nie mam o tym pojęcia pierwszy raz mam ciut lepszy rower. Drugie pytanie: po przejażdżce na goleniach zostaje mi taki czarny syf nie wiem czy to jakiś stary olej czy co i pytanie co to może być czy to źle że takie coś wychodzi czy normalna sprawa, czy należy go jakoś wymienić? Z góry dzięki
Mod Team mrmorty Napisano 16 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2014 słuchaj, nie wiem czy kiedykolwiek serwisowałeś bardziej zaawansowany widelec. Musiałbyś przejrzeć kilka filmików instruktażowych i na tej podstawie zabrać się za robotę.Jeśli widelec trzyma powietrze to serwis może się ograniczyć do wyczyszczenia w środku, nasączenia gąbeczek pod uszczelkami, nasmarowanie oringów w układzie sprężyny powietrznej i wymiany oleju w tłumiku. Uszczelki można zostawić te same. Kwestia czy masz jakieś pojęcie o serwisie amortyzatorów?!
ukaniex Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Wszak amortyzator to nie karabin, strzelał z niego nie bedziesz ale jeśli tego nie robiłeś i Twoje zdolności manualne ograniczają sie do przykręcania pedałów to: A) przetrzep fora, jutuby i kilka manuali, a powinieneś temu podołać. oddaj to komuś mającemu pojęcie o sprzęcie składającym sie z wiecej niż 5ciu części. C) czarny syf? Nic poza kurzem do łba mi nie przychodzi.
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 17 Sierpnia 2014 Drugie pytanie: po przejażdżce na goleniach zostaje mi taki czarny syf nie wiem czy to jakiś stary olej czy co i pytanie co to może być czy to źle że takie coś wychodzi czy normalna sprawa, czy należy go jakoś wymienić Normalne w Magurach po pewnym przebiegu. Serwis Magur jest względnie prosty,ale musisz mieć oryginalne oleje Magury- o zamienniki jest dosyć ciężko. Jeśli jednak tego nie robiłeś i nie czujesz się pewnie, zleć to do dobrego serwisu . Filmik instruktażowy dla małego serwisu
Lucar Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Napisano 17 Sierpnia 2014 Jak długo masz ten amortyzator? Kupiłem używany rower jakoś na początku sezonu także nie mam pojęcia ile on może mieć :s Czy mam pojęcie o serwisie amotyzatora? Raczej nie ale dzięki za rady coś spróbuje robić a jak stwierdze że nie dam rady to niestety zabule i oddam do serwisu.
Lucar Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Napisano 17 Sierpnia 2014 Znalazłem flimik na oryginalnej stronie magury . Czy na koniec tego serwisu mam go napompowac? I jakby ktoś mogl mi jeszcze wytlumaczyc o co mu chodzilo z tym ustawieniem tych srub na dole jak je dokrecal, tak na 2 razy rozumiem po ang. Dzięki @EDIT Na filmiku gosc uzywa oleju Magura Suspension Blood type 5, znalazlem go i cena wynosi kolo 75zł~ czy musi byc koniecznie ten czy moge zastosowac jakis zamiennik? Bo zakladam ze nigdzie go nie dostane u siebie w miescie i ew bede musial zamowic. Z góry dzieki:)
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 17 Sierpnia 2014 mam go napompowac? Nawet powinieneś- bez powietrza trochę ciężko się jeździ. o co mu chodzilo z tym ustawieniem tych srub na dole jak je dokrecal Zarówno trzpień kompresji jak i otwór w goleniach są kształtu heksagonalnego- musisz tak wsunąć golenie ,aby te dwie części wzajemnie do siebie pasowały Wygląda to tak: Uważaj także na o-ringi na śrubach dolnych- ich uszkodzenie lub brak może powodować wycieki oleju.Śruby dokręcasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara z momentem 6Nm. Na filmiku gosc uzywa oleju Magura Suspension Blood type 5, znalazlem go i cena wynosi kolo 75zł~ czy musi byc koniecznie ten czy moge zastosowac jakis zamiennik? Z zamiennikami oleju do Magur jest trochę problem- brak parametrów lepkości i gęstości oryginału powoduje,że ciężko jest coś polecić. Teoretycznie do dolnych goleni można wlać coś podobnego do oleju Motorexa Racing Fork Oil 15W- sprawdzałem i było OK. Do tłumika- tylko oryginał.
Lucar Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Napisano 17 Sierpnia 2014 Ok dzięki! Bede szukal oleju w takim razie i pasuje to zrobic ;p
fighter464 Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Witam. Jestem posiadaczem Magury Durin MD80r i mam pewien problem. Na maratonie zeszlo mi powietrze, pomyslalem, ze moze to zwykly przypadek i po wyczyszczeniu calego roweru napompowalem go. Co sie okazalo po napompowaniu amortyzatora do mojej wagi wydaje mi sie, ze jest za miekki i moge go spokojnie dobic a gdy dam za duzo powietrza to z kolei wydaje sie za twardy. Dodatkowo po zablokowaniu go amortyzator ugina sie na ok 2,5cm. Rowniez wydaje mi sie, ze to za duzo. Prosze o pomoc bo nie wiem co z tym zrobic. Nie jestem jakims specialista od serwisowania ale nie boje sie tez tego podjac jesli uzyskam odpowiednie instrukcje.PS. Czy to mozliwe, ze powietrze ucieka przez uszczelki, czy tylko olej moze przez nie wyplywac?
triper Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Sprawdzić musisz szczelność zaworu i samego korka, jeśli te elementy są szczelne to masz do wymiany uszczelniacze komory powietrznej. Uszczelki kurzowej przy tej usterce może nie wybijać.
fighter464 Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Uszczelki sa na miejscu ale czy mozliwe jest zeby powietrze uciekalo w miejscu w ktorym wchodza gorne lagi w dolne? Wymienie wentylek w najblizszym czasie i sprawdze stan oringa ale jesli to nie to, to gdzie szukac problemu? No i co z tym luzem na blokadzie? Wiem, ze amortyzator powinien sie wbijac delikatnie ale nie az tyle...
fighter464 Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Jesli mozna to prosze o wytlumaczenie gdzie sa uszczelniacze komory powietrznej i najlepiej zdj jak wygladaja. Gdzie jest gate blokady i jak go ustawic?
triper Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Uszczelniacze komory powietrznej są widoczne dopiero po rozłożeniu amortyzatora i wyjęciu zawartości komory powietrznej. Bez rozebrania nic nie zobaczysz. Piszę jeszcze raz że jeśli masz sprawny korek i zaworek w korku to jedyna opcja uciekania powietrza jest przez uszczelniacze komory. Brzmi słabo ale takie są fakty. Jak byś był z okolic torunia to bym ci dał namiar do gościa który ogarnia takie rzeczy. A tak to nie wiem chyba byś musiał wysyłać amora.
Mod Team durnykot Napisano 3 Września 2014 Mod Team Napisano 3 Września 2014 Gdzie jest gate blokady i jak go ustawic? Magury nie mają czegoś takiego ,jak gate, a szczególnie w amorkach z systemem DLO ( jaki chyba jest w tym Durinie). Co sie okazalo po napompowaniu amortyzatora do mojej wagi wydaje mi sie, ze jest za miekki i moge go spokojnie dobic a gdy dam za duzo powietrza to z kolei wydaje sie za twardy Co oznacza "napompowałem do swojej wagi"? Amorki ustawia się tak,aby SAG ( czyli ugięcie wstępne) było na poziomie 20-25% skoku ( w XC/XCM). A propos blokady- z tego co pamiętam, to blokada w Magurach nie jest na sztywno- konstrukcja tłumika pozwala na małe ugięcie na włączonej blokadzie,ale raczej nie 2,5 cm. Generalnie opisane objawy nie wyglądają na normalne. Moja Magura ma ponad 6 lat i wszystko działa jak należy. Na maratonie zeszlo mi powietrze Powietrze zeszło w czasie jazdy tak po prostu? Czy też może miałeś włączoną blokadę i najechałeś na nierówność? Tak tylko pytam.... Aha- ile lat ma amorek i kiedy miał serwis?
fighter464 Napisano 3 Września 2014 Napisano 3 Września 2014 Na boku lagi jest tabelka z waga i cisnieniem wiec poszukalem swojej wagi i nabilem odpowiednia ilosc cisnienia.Co do blokady to nie oczekiwalem, ze bedzie sztywna jak zwykly widelec ale wlasnie dziwi mnie, ze czuc ja dopiero po ugieciu ok 2,5cm. To jest dla mnie najwieksze zmartwienie.. Powietrze na maratonie zeszlo akurat na zalaczonej blokadzie ale i tak wydaje mi sie, ze jest on gdzies nie szczelny sadzac po jezdzie na treningach. Takie rzeczy sie zauwaza jesli korzysta sie czesto ze swojego sprzetu.Nie mam pojecia ile lat ma amorek i kiedy byl ostatnio serwisowany. Kupiony byl uzywany i sprzedawca nie powiedzial mi o takich rzeczach. Z reszta jak go kupilem to wszystko bylo ok tylko teraz zaczely sie z nim takie rzeczy. Prosze powiedzcie mi czy konieczna bedzie wymiana uszczelek i ile ewentualnie bedzie kosztowal serwis tego amorka z wymiana uszczelek i bez. Pozdr.
triper Napisano 3 Września 2014 Napisano 3 Września 2014 Tabelką się nie sugeruj, ustawiaj według SAGu. Wygląda na to że musisz oddać amortyzator do serwisu. Masz dobry serwis u siebie ?
fighter464 Napisano 3 Września 2014 Napisano 3 Września 2014 Rozejrze sie jeszcze gdzie go najlepiej oddac bo troche szkoda takiego sprzetu.
triper Napisano 3 Września 2014 Napisano 3 Września 2014 Ta... coś mogę powiedzieć o serwisach... nie wiem jak u Ciebie, ale w Toruniu porażka i jakościowa i cenowa. A w Centrum Rowerowym jak dasz do serwisu to odsyłają do Bydgoszczy... za Revelationa pierwszej generacji zaspiewali 160 za serwis. No soory, ten amor jest wart 300 zł, to stary model.
Mod Team durnykot Napisano 4 Września 2014 Mod Team Napisano 4 Września 2014 Powietrze na maratonie zeszlo akurat na zalaczonej blokadzie Mogło to być przyczyną,ale nie musiało. Zanim oddasz amorek gdziekolwiek,to spuść powietrze, odkręć całkowicie korek komory powietrznej, wlej jakieś 5 ml oleju ( może być 15W silnikowy),zakręć, napompuj i sprawdź po kilku dniach. Jeśli to nie pomogło, to zacznij się rozglądać za uszczelkami komory powietrznej. A propos tabelki z ciśnieniami- tabelka w MAgurach "lekko" mija się z rzeczywistością- ustawiaj amorek na podstawie SAGu.
triper Napisano 4 Września 2014 Napisano 4 Września 2014 to spuść powietrze, odkręć całkowicie korek komory powietrznej, wlej jakieś 5 ml oleju Właśnie w przypadku Magury ten patent się nie sprawdza. System komory pozytywnej i negatywnej w Magurze "nie lubi" oleju w środku. Zaleca się tylko smarowanie uszczelniaczy smarem stałym. Olej tam wchodzi do goleni dolnej do smarowania ślizgów.
Mod Team durnykot Napisano 4 Września 2014 Mod Team Napisano 4 Września 2014 Triper, o czym Ty piszesz????? Skąd takie info? Strona 4 , pierwsze zdanie. http://www.leelau.net/Misc/Magura%20Thor/Magura%20air%20fork%20service%20manual.pdf Tabela poziomów dla amorków Magury- podpowiadam,komora powietrzna to Air Chamber http://www.magura.com/uploads/media/downloads/_lmengen_Gabeln_09_english_02.pdf przewiń do 10:00 Może się ustosunkujesz? Jeszcze nie spotkałem amorka,który jeździ na suchej komorze powietrznej. Trochę chyba Ci się pomyliło z nowymi amorkami....
triper Napisano 4 Września 2014 Napisano 4 Września 2014 Moje info dotyczy Thora w wersji ze zmianą skoku z manetki. Wszystkie widelce bez zmiany skoku pracują na oleju to prawda. Tabela owszem, ale to 2009 r. Oglądałem Thora z 2012 r. na serwisie u znajomego, konstrukcja tej komory taka że wlanie oleju spowoduje i tak przelanie się go na dół do komory negatywnej. Poza tym mieszanka smaru i oleju powoduje zatykanie bardzo malutkich otworków którymi przepływa powietrze podczas zmiany i całość potem nie działa. Zauważ że filmie jest wersja amorka z normalną komorą tzn bez zmiany skoku.
Mod Team durnykot Napisano 4 Września 2014 Mod Team Napisano 4 Września 2014 No i? Durin, o którym mowa, nie jest raczej modelem z 2012 i później i na pewno nie jest z opcją zmiany skoku. Zauważ że filmie jest wersja amorka z normalną komorą tzn bez zmiany skoku. No właśnie.... wiec Twoje twierdzenie System komory pozytywnej i negatywnej w Magurze "nie lubi" oleju w środku w omawianym przypadku nie ma zastosowania. Co do przelewania się oleju przez zaworki regulacji ciśnienia w komorach to bym się kłócił.... Ale Thora nie rozbierałem.
triper Napisano 4 Września 2014 Napisano 4 Września 2014 Nie ma co się kłócić, wyraziłem się nieprecyzyjnie co do modelu, moja wina. A Thora widziałem rozbebeszonego u serwisanta, odbierałem swój amor i przy okazji gość mi wyjaśnił co się dzieje jak się doda oleju do tego amora, oczywiście mowa o komorze powietrznej. Ciekawa lekcja w sumie.
Mod Team durnykot Napisano 4 Września 2014 Mod Team Napisano 4 Września 2014 Ktoś się kłóci????? Inna sprawa,że od 2012/2013 Magura wprowadziła zmiany w systemie smarowania amorków- zrezygnowali z oleju na rzecz smaru Fork Meister Grease- podobno praca jest płynniejsza itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.