Piotr80 Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Witam, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Od zeszłego roku jestem posiadaczem Specialized Hardrock Sport Disc 29 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2013/hardrock/hardrocksportdisc29#specs Kupiłem go bez wcześniejszego rozeznania tematu. Ot, po prostu potrzebowałem roweru do rekreacji. Po kilku miesiącach jazdy mam apetyt na więcej. W pierwszej kolejności chciałbym wymienić amortyzator, a potem... I tutaj pojawia się pytanie: czy ta rama jest warta rozbudowy? Jeżdżę głownie po szutrach, od czasu do czasu las, ale rekreacyjnie, a nie zawodowo. Jak wspominałem, teraz przeszkadza mi słaby amortyzator, ale pewnie potem przyjdzie kolej na napęd i hamulce. Wiem, że te elementy można łatwo wymienić i realnie wpłyną na jakość jazdy, gdyż te zastosowane w moim rowerze to raczej budżetówka. Nie mam pojęcia natomiast jaka jest różnica między moją ramą, a taką za 2tyś? Zastanawiam się czy rama zacznie mnie kiedyś ograniczać (i na czym to ograniczenie może polegać?), czy jednak będę mógł spokojnie inwestować w osprzęt i jeździć od czasu do czasu w trudniejszym terenie. Z góry dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Na bazie tej ramy możesz robić co tylko chcesz i na ile pozwoli budżet. Główna różnica w droższych ramach jest oparta na wadze. Za to się głównie płaci. Przy czym taka rama "wydmuszka" bywa słabsza od tych tańszych i cięższych. Jedyne na co przy wymianie amorka musisz zwrócić uwagę to abyś szukał oferty pod rurę sterową 1 1/8". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr80 Napisano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Z tym, że wymieniając amortyzator (recon lub reba 1000-1400) i grupę slx (napęd, hamulce, przerzutki 1400) robi się kwota ok. 3000. Czy w tych pieniądzach nie szukać czegoś innego, już na porządnym osprzęcie w standardzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Po prostu sprawdź co można obecnie dostać za 3000zł (niekoniecznie od Speca) i przekalkuluj co Ci się bardziej opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peter105 Napisano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Z tym, że wymieniając amortyzator (recon lub reba 1000-1400) i grupę slx (napęd, hamulce, przerzutki 1400) robi się kwota ok. 3000. Czy w tych pieniądzach nie szukać czegoś innego, już na porządnym osprzęcie w standardzie? Z drugiej strony za 3000 nie dostaniesz roweru z rebą i pełną grupą slx; przynajmniej nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gavron88 Napisano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Mi sie wlasnie marzyl ten Spec w wersji z tego roku i bylem bardzo na niego napalony ale teraz juz wiem ze za cene Sceca mozna dostac lepszy sprzet i nie warto w niego inwestowac. Chociazby Scott Scale 970 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubeu84 Napisano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Siema. Ja mam Speca Rockhopper. Kosztował mnie 3000zł z rabatem na akcesoria. Osprzęt standardowy w nim to padaka, co tu dużo mówić. Po roku zdecydowałem się na wymianę. Wymieniłem praktycznie wszystko: korba 40-30-22, przerzutka tył , przód, łańcuch, kaseta 11-36 z grupy deore XT wszystko za cenę 1300zł. plus tam koszta poboczne razem 1400zł. Znajdźcie mi rower za 4400zł z takim osprzętem. Kupując ten rower, brałem go z myślą rozbudowie, nie sądziłem,tylko, że będę wrzucał takie częsci, ale kasa była nie było się co zastanawiać, bo teraz nie żałuję.Kolega nie musi wrzucać od razu slx czy deore XT. Wystarczy zmiana na deore i już będzie mega zadowolony i poczuje dużą różnicę. Co do amora to myślę, że w cenie 600-800zł znajdzie dobry do swoich zastosowań. Ja sam za rok będę szukał amora, i będę celował w tą półkę cenową. Jeżeli rama mu odpowiada to kupno części deore nie będzie przerostem formy nad treścią przy tym rowerze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Z tym, że wymieniając amortyzator (recon lub reba 1000-1400) i grupę slx (napęd, hamulce, przerzutki 1400) robi się kwota ok. 3000. Czy w tych pieniądzach nie szukać czegoś innego, już na porządnym osprzęcie w standardzie? A jakie to ma znaczenie jaka robi się kwota. Wyjdz z założenia, że składasz całkiem nowy rower a masz tylko ramę. Ja już przekroczyłem i to znacznie sumę wyjściową tego co składałem z 6 lat temu. Przecież ramy nie wyrzucę bo już drugiej takiej nie dostanę. Baza to rama i tego się trzymaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubeu84 Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Jasne, ze kasa nie ma znaczenia. Tylko trzeba zadac sobie pytanie czy rama jest warta tego zby w nia tak ostro inwestowac. Bo jak faktycznie b dobry osprzet i amor zakladac za duze pieniadze, to i rama by mogla byc wyzszej klasy. Z drugiej strony jak rama odpowiada , nie wazne jakiej jest klasy, to juz tylko w wyobrazni i zasobach uzytkownika pozostaje co tam powklada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi