Skocz do zawartości

[dętka] jak zmienić dętkę?


BONUS

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team

Łyżki Pedros

Takie mam i używam, łyżki praktycznie niezniszczalne.

 

Przy zdejmowaniu opony używamy dwóch łyżek.

W związku z tym gdy włożymy jedną łyżkę pod oponę dobrze jest ją jakoś trzymać by móc włożyć drugą i objechać nią oponę.

Dlatego w tym właśnie celu w łyżkach do opon są haczyki do zaczepienia o szprychy,

coby się nie nagimnastykować zbytnio, bo jak mi wiadomo człowiek trzech rąk nie posiada.

 

Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczepienie do szprychy? Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

 

zczepić da się taką która posiada taki chaczyk na końcu. Jest to potrzebne kiedy musisz korzystać z 2 łyżek. Wtedy jedną blokujesz poprzez zaczepienie pod szpryche właśnie o ten chaczyk i masz dwie ręce wolne a łyżka sie trzyma i odgina oponkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

5 stron tematu o tym jak zmienić dętkę. :)

to na elektrodzie temat o zmianie żarówki to będzie miał pewnie ze 100 stron :P

 

odnośnie żarówki, to:

"Mój kumpel Gienek ma tylko jedną rękę. Mówi do mnie:

 

- Idę wymienić żarówkę.

Spojrzałem na niego, spojrzałem trochę dziwnie i spytałem:

- To chyba nie będzie zbyt łatwe, co?

- Dlaczego? - odrzekł zdziwiony - Mam rachunek."

cytat z joemonster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja czasami jak czegos nie wiem lub nie umiem sobie wyobrazic to porotsu na www.youtube.pl wpisuje i czasami znajde to co chce a wracajac do tematu to polecam kupic lyzki do zdejmowania/zakladania opon jest to koszt w granicach 10-15 zl 99% ppewnosci ze nie przedziorawisz dobrej dętki przy zakladaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cóż tema stary ale dopiero dołączyłem do forum.

 

Jestem ciekaw jak się zakleja dętkę nie zdejmując opony jak to napisał Gromosmok na początku.

chyba tak, wyciągasz tam gdzie dziura jest, tylko ten kawałek [oczywiście, nie zapominając o spuszczeniu opony, bo nie wyciągniesz inaczej] , szorujesz papierem ściernym i dajesz lekką warstwę kleju SuperGlue, łatka na to, i czekasz chyba z 1' przytrzymując to mocno, wsadzasz z powrotem dętkę w oponę i pompujesz koło :woot:

 

 

Ja przebiłem dętkę najeżdzając kołem na pinezkę, zakleiłem ją i wszystko było dobrze ale po pewnym czasie z tego koła szybciej zaczęło schodzić powietrze niż z tego drugiego. co to może znaczyć?

może papierem nie przeciągnąłeś porządnie ? i brud się zawieruszył pod łatką i uniemożliwiło dobre wklejenie łatki w oponę a co za tym idzie, bum mogło nastąpić :nuke:

 

Wiesz ja czasami jak czegos nie wiem lub nie umiem sobie wyobrazic to porotsu na www.youtube.pl wpisuje i czasami znajde to co chce a wracajac do tematu to polecam kupic lyzki do zdejmowania/zakladania opon jest to koszt w granicach 10-15 zl 99% ppewnosci ze nie przedziorawisz dobrej dętki przy zakladaniu

można i śrubokrętem - ktoś tak napisał :icon_mrgreen: albo czymkolwiek co się ma pod ręką :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja przerobiłem z 6 oponek zwijanych i do żadnej mi łyżka nie była potrzebna tylko rękami. Odkopuje z jednego powodu ostatnio pokusiło mnie o zmianę hamulców na tarcze na starych obręczach. Od tego czasu zaczął się mój problem z dętkami pierwsza padła na serwisie wymieniona na nową minął może miesiąc a ja na tylne koło montuje już chyba 4 dętkę. Schodzi mi powietrze często pompuje i robi się dziura przy zaworach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w temacie dętki, choć niekoniecznie jeśli chodzi o zmianę. Mianowicie przejechałem ileś tam tysięcy na rowerze MTB ze slickami bez przebijania dętki. Dwa dni temu zmieniłem opony na pierwotne (Race King 2.2, zwijana, Protection). Wyjazd na rower, po 7km dziura. Dzień kolejny, wyjazd, dziura. Jazda tylko i wyłącznie po równym asfalcie. Za pierwszym razem dziura z przodu, następnie z tyłu. Z pewnością na nic nie najechałem, dętki pękały przy wentylu. Czy podpowiecie jaka może być tego przyczyna? Zdjęcia zamieszczam poniżej.

Ciśnienie zalecane w oponie to 4,5 bara. Manometru nie mam w pompce, wiem, że pompuje maksymalnie do 6 barów, ale nie pompowałem do oporu. Ani obręcz (otwór na zawór), ani opaska nie są ostre, by przecięły dętkę. Wcześniej jeździłem na Schwalbe Durano 1.3" i tutaj pompowałem do oporu czyli do 6 barów, przy zalecanych max 6,5 i ani razu dętki nie łatałem.

 

 

dscn1473.jpg

 

dscn1472.jpg

 

dscn1471.jpg

 

dscn1474.jpg

 

dscn1476.jpg

 

dscn1475.jpg

Edytowane przez michalbike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...