Skocz do zawartości

[dętka] jak zmienić dętkę?


BONUS

Rekomendowane odpowiedzi

zdjecie opony nie jest problemem o ile sie ja zrzuci z boków - czyli brzegi opony - te opierajace sie o rant felgi powinny byc na srodku felgi - powinny stykac sie ze soba - wtedy zdjecie opony naprzeciwleglym biegunie jest bezproblemowe "golymi rekami"

analogicznie z zalozeniem opony - najpierw jeden biegun - oba ranty opony moga byc naraz, a potem drugi - ale ten pierwszy musi byc scisniety do srodka felgi

 

czy ktos mnie zrozumial? :)

 

To jedyne sensowne rozwiazanie jaks ie nie ma lyzki ;p a jak sie ma to tez:P... bo bez sensu sie szarpac z oponą jak mozna ją wcisnac tam, gdzie obrecz ma mniejsza srednice i banalnie zdjąc... lepsze to niz na sile lyzka meczyc opone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Może mi ktoś odpowie, bo mam duży problem, myślę, że może dotyczyć zakładania dętki i opony.

Mam krossa levela a4 z 2006r, opony schwalbe black jack 2.1 najcięższe drutowe. Kupiłem wczoraj nowe dętki maxxis ulralight 1.9-2.1 (stare- kenda 175g). Założyłem dętki i opony, napompowałem z 2 bary i pojechalem dziś do serwisu, żeby napompować dokładnie (bo nie mam pompki z manometrem). Gość podłączył kompresor i... moja nowa dętka tylna strzeliła. To samo z następną, którą włożył (panrancer). Za trzecim razem napompował ok, przód bez problemów.

Pojechałem z 5 km, gdy usłyszałem przez moment tarcie i strzeliła dętka z tyłu... podsumowując, za każdym razem OPONA WYSKAKIWAŁA Z OBRĘCZY, dętka "wychodziła" i się rozrywała pod wpływem ciśnienia/przecięcia przez obręcz. Założyłem na trasie nową dętkę i napompowałem trochę, kiedy opona zeskoczyła z obręczy (chyba tylko na pewnej długości) i wyszła na zewnątrz dętka, a dokładnie pod wpływem ciśnienia z 1.5 bara (?) taki mały balon, na szczęście nie pękł. spuściłem powietrze i napompowałem oponę z 2.5 bara, "ugniatając" ją trochę wcześniej i w trakcie i wróciłem do domu.

Czy problem wynikał z tego, że w przypadkach gdy opona zeskakiwała nie była ona wcześniej ułożona przez ugniatanie i obijanie? Czy mogą być inne przyczyny? wcześniej nie wymieniałem w tym rowerze dętek. Z oponami nigdy nie było problemów, nie sądzę, by były zbyt szerokie do moich obręczy, to seryjny komplet i inni nie mają chyba tych problemów.

W tekście cytowanym przez Gromosmoka jest "Pompujemy oponę do ok. 1 -1,5 atm i z nieufnością odczekujemy kilka minut". Czy to jest to? kluczowa kwestia?

Bardzo proszę o pomoc, bo straciłem przez to już parę dych, a muszę znów wymienić dętkę bo ostatecznie jeżdżę na starej, pozatym muszę ją napompować mocniej niż obecne 2.5 bara a ZA 3 DNI WYJEŻDŻAM Z ROWERKIEM A BOJĘ SIĘ NA NIEGO WSIĄŚĆ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieżka sprawa, ja nigdy nie miałem takich problemów. Przy wymianie dętki musisz uważać i sprawdzić czy na pewno dętka leży dobrze na obręczy, nie ma żadnych zagięć i innych zatorów, bo inaczej powietrze nie wypełni całej dętki i właśnie będzie mały strzał. Zobaczy czy nie masz jakiś śmieci od strony opony (szkło, gwóźdź, inny syf) lub obręczy. Może dostały się jakieś syfy podczas pierwszej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przez pierwsze 1kkm nie miałem ani jednego kapcia, a potem w tydzień miałem chyba z 5. opony nawet nie były jakoś maskrycznie starte, ale wymieniłem je i już z 800km przejechałem tylko z jednym małym kapciem (z 2 pompowaniami przejechałem ok. 18km :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.youtube.com/watch?v=buMwWoABIIw

na tym klipie pani pokazuje jak zmienić dętke ;)

 

ps. kiedyś na jednej z wypraw (właściwie wycieczek) jak zabrakło nam łatek skorzystaliśmy z takiego patentu:

http://www.forumrowerowe.org/index.php?aut...=si&img=384

 

warto zabrać w plecak taki stuff - nigdy nie wiadomo kiedy może sie przydać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mówili mi, że coś z oponą musi być, ale opona jest ok, obręcz niema zadziorów raczej, więc muszę więcej serca wkładać w ugniatanie :teehee:

Zresztą akurat w serwisie mechanik to taki dziad i zakładał dętkę nienapompowaną na obręcz. Ostatnio dopompowałem, pojeździłem i na szczęście jest ok ;);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zabrać jeszcze głos w sprawie wcześniejszej dyskusji dotyczącej łatek. Kiedyś namiętnie kleiłem dętki. Bywało ,że miałem z 4 łatki na dętce. Jednak od czasu, gdy w oczekiwaniu na start maratonu łatka napęczniała jak balon i pękła, zawsze wkładam nową dętkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ja mam pytanie dotyczące ułożenia opony. Mimo zabiegów typu ubijanie, opona na boki, pompowanie 1bar jazda, dopompowanie do 4bar, cały czas mam niewielkie bicia opony góra-dół i boki. Jak zrobić by opona toczyła się równo?

 

Słyszałem o motywie w którym smaruje się brzegi opony płynem do mycia naczyń, następnie pompuje do 7atmosfer w celu ułożenia. Potem spuszcza. Czy taki motyw jest sprawdzony a tymbardziej bezpieczny dla dętki i opony? Opona nie wyślizgnie się z obręczy?

 

P.S - Koła mam oczywiście proste <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 7 atmosferach przy załóżmy oponie 2.0 strzela zarówno opona jak i obręcz idzie się kochać <_< Pytanie tylko co pierwsze strzeli :P

Jeździłeś coś na tej oponie więcej, czy tylko 1 bar dla ułożenia się? Bo mi to zazwyczaj sama się po paru km układała bardziej czy mniej równo, ale bicia jakiegoś większego nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare drutówki układały się bardzo dobrze bez żadnych kombinacji z ciśnieniem, ale kupiłem raz nową. Panaracera Speedblastera. Ta to dopiero miała bicie na boki i nic z tym nie mogłem zrobić. Aktualnie mam Continental Explorery kevlarowe i nierówności mam tylko świeżo po założeniu, po paru km leżą idealnie

 

Zbyt niskie ciśnienie może być przyczyną urwania wentyla? Nie chciało mi się ostatnio zbytnio pompować po łataniu i miałem spacerek do domu właśnie z tego powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie ze podczepie sie pod ten temat...

Mam Treka Top Fuela 7 z obreczami Bontrager Select. Detki byly w nim oryginalnie typu presta ale ja wole samochodowe wiec gdy zlapalem gume to kupilem wlasnie taka detke w celu wymiany. Przy zaladaniu nowej detki okazalo sie ze otwor w obreczy jest za maly!! Nie mozna przez niego wepchnac wentyla samochodowego i niestety detka jest bezuzyteczna.

Czy to normalne ze jak jest detka typu presta to nie mozna jej wymienic na detke z wentylem samochodowym bo nie bedzie pasowac obrecz? Myslalem ze obrecze sa uniwersalne i mozna w nie wsadzac oba typy detek.

Czy moze Bontrager sobie taki eksperyment zrobil i kaze mi jezdzic na detkach typu presta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady - ja od zawsze jeżdżę na rozwiercanych obręczach (tzn. właśnie otwór wentyla - aby można było zastosować wentyl Schradera) i nic się tu nie dzieje. Wielokrotnie zasięgałam opinii różnych doświadczonych mechaników i nikt nie miał nic przeciwko. Moje obecne obręcze rozwiercał mi serwisant, u którego składałam koła.

Myślę, że spokojnie możesz udać się z kołami do serwisu i poprosić o taką przysługę. Jedyne bowiem, czego nie polecam - to zabawy w rozwiercanie samemu (chyba, że się dysponuje po temu odpowiednim sprzętem oraz umiejętnościami).

Pozdrówko uspokajające ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w obreczach tez rozwiercilem i to sam, przeciez to nie jest zadna filozofia wg. mnie.

Wystarczy wziac odpowiednie wiertło i na powolnych obrotach, oraz lekkim docisnieciu wiercic:)

 

ps. wiertlo wziac ok 0.5mm wieksze niz srednica wentyla zeby ladnie wchodzilo:P a nie na chama wpychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się wolała sama nie bawić - łatwo jest jednak nawiercić krzywo, a wtedy wentyl będzie ci się przechylał i urzynał o krawędź otworu. Że już nie wspomnę o ewentualnej możliwości zniszczenia obręczy, kiedy się np. wiertarka poślizgnie...

W ogóle Presta ma tę zaletę w porównaniu ze Schraderem, że właśnie trudno ją urżnąć o kant otworu, kiedy jeździsz na niskim ciśnieniu i dętka przesuwa się w oponie :D . Na tę przypadłość zresztą dobrym lekarstwem jest talk.

Pozdrówko zachowawcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...