Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakby ktoś potrzebował świeżego info jak prawidłowo powinno się zmienić dętkę (np. w rowerze szosowym) to widać to widać to w tym filmiku ;)

 

  • 1 rok później...
Napisano

Przeczytałem cały wątek kilka razy. Mimo to zdjęcie opony zajęło mi 2 godziny. Niezwykle cenne są opinie typu "po co taki wątek, przecież to takie proste". A teraz powiem, czego tu brakuje:

Zdjąć pierwsze 20 cm opony trzeba trzema łyżkami. Potem już idzie łatwo, naciągając dalej i dalej. Łyżką, lub zwyczajnie palcami. Jak podejść to tych pierwszych 20 cm?

  1. Wkładamy 2 łyżki pod oponę w odległości 10 cm, ale nie wyciągamy jeszcze opony za obręcz.
  2. Dokładamy trzecią łyżkę znowu w odległości 10 cm, dalej nie wyciągamy opony. Razem mamy włożone 3 łyżki i pokryte jakieś 20 cm opony. Jest to o tyle istotne, że po wyciągnięciu 10 cm opony nie dałoby się włożyć tej trzeciej łyżki - naprężenie opony jest zbyt silne.
  3. Odginamy teraz pierwszą łyżkę, na przykład od prawej, tak żeby opona przeskoczyła za obręcz. Siły potrzeba dość dużo, wydaje się wręcz, że łyżka się złamie, ale one są wytrzymałe. Oczywiście nie z całej siły, warto oponę najpierw lekko przyciągnąć w kierunku obręczy, żeby droga przegięcia była krótsza.
  4. Odginamy drugą łyżkę, oby nie wypadła nam w tym czasie ta trzecia :)
  5. Odginamy trzecią łyżkę.

Wiele wskazówek, które tutaj padło pozostaje w mocy i oczywiście warto się do nich stosować. Dla mnie powyższe stanowiło jednak kruczek i wielkie odkrycie.

Mój błąd polegał na tym, że odginałem oponę jedną łyżką, a potem próbowałem poszerzać to "rozwarcie". Krew się lała, a opona ciągle wracała na swoje miejsce. Nie tędy droga :)

Dzisiaj wymieniałem dętkę 2 razy i idzie to już faktycznie łatwo. Ale ta pierwsza opona była stara i może przez to bardziej oporna.

  • Haha 1
  • Mod Team
Napisano

Pierwsza rzecz przy opornych oponach, to zsunięcie/przepchanie opony w stronę środka obręczy - tak, żeby opona na całym obwodzie nie przylegała do obręczy (co ma zazwyczaj miejsce, zwłaszcza jeśli długo nie była ściągana - wtedy jest jakby przyklejona do obręczy).

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

Czy są jakieś przeciwskazania żeby wymienić dętkę z wentylem presta na dętkę z wentylem samochodowym czy może być jakaś niekompatybilność z obręczą koła?

Mam w gravelu wentyle presta i cały czas mnie tylko irytują. 

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Pytanie trochę "z boku". 

Kupiłem do szosy dętkę z presto 40mm i do koła jest za niska (stożek). Przy zakładaniu, z pożyczona pompka udało się napompować. 

Aktualnie moja własna prywatną nie jest w stanie. Da się coś zrobić? 

Dmucham mała pompka z deca do 8bar.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Dołoże swoje przemyślenia, po to forum i ten temat:

NIgdy nie miałem problemu z wymianą dętek/opon dotychczas (2x crossowe 1x szosa - obręcze alu) 2 łyźki do zdejmowania, nowa opona/dętka, i ciach założenie opon „ręcami” - czy to nowa, czy stara, czy to była 18mm czy 38mm, bez problemu.

Ale jak się za wymianę  w karbonowych kołach do gravela to myślałem, że zejdę. Pomógł ostatecznie patent z płynem do naczyń, ale i tak naku&&&%wałem się srodze i z dwoma łyżkami ledwo opony wkładałem z powrotem (Schwalbe G-One Allround 35mm i zimówka jakaś kolczasta 40mm, też Schwalbe). Czy to faktycznie kwestia że oponka strasznie trze karbonową obręcz i dramatycznie ciężko ją przesunąc/zsunąć?

 

@owiec88 BYły kiedyś spoko pompki rowerowe w lidlu, z manometrem, ale jak mi jumnęli, to kupiłem jakąś „Pro”.

Napisano
8 godzin temu, BetoNova napisał:

Dołoże swoje przemyślenia, po to forum i ten temat:

NIgdy nie miałem problemu z wymianą dętek/opon dotychczas (2x crossowe 1x szosa - obręcze alu) 2 łyźki do zdejmowania, nowa opona/dętka, i ciach założenie opon „ręcami” - czy to nowa, czy stara, czy to była 18mm czy 38mm, bez problemu.

Ale jak się za wymianę  w karbonowych kołach do gravela to myślałem, że zejdę. Pomógł ostatecznie patent z płynem do naczyń, ale i tak naku&&&%wałem się srodze i z dwoma łyżkami ledwo opony wkładałem z powrotem (Schwalbe G-One Allround 35mm i zimówka jakaś kolczasta 40mm, też Schwalbe). Czy to faktycznie kwestia że oponka strasznie trze karbonową obręcz i dramatycznie ciężko ją przesunąc/zsunąć?

 

@owiec88 BYły kiedyś spoko pompki rowerowe w lidlu, z manometrem, ale jak mi jumnęli, to kupiłem jakąś „Pro”.

Uważam że zależy od rodzaju obręczy i rodzaju opony - ze zwykłej obręczy oponę zwijaną można gołymi rękami, drutowana wymaga czegokolwiek - nawet jak ktoś tu pisał da się kluczem od domu ale by zdjąć drutowaną oponę z obręczy tubless ready to warto mieć przynajmniej dwie łyżki i trzeba się wysilić. Wymiana dwóch zużytych opon Schwalbe Smart Sam na obręczach tubless ready zajęła mi pod dwie godziny w warunkach domowych, dobrze że mają wkładkę antyprzebiciową i nie musiałem tego robić w terenie.😀

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Czesc, czy z Waszego doswiadczenia wynika ze rozmiar opony ma sie zawierać obowiązkowo w srodku rozmiarówki podanej dętki? czy jeden czort i tak samo dętka wytrzymuje jezeli  rozmiar opony to ta najwyzsza wartosc podana na dętce? np: opona 37x622  to wybierać dętkę 700x28c-37c czy dętke 700x32c-40c?

Napisano

Powinna się zawierać, nie musi być w środku. Wkładałem też dętkę 25c do opon 28 i działała, nawet długo bo zapomniałem o niej, jeździłem też gravelem z oponą 40 na dętce 52 i też działało.  

Napisano
Godzinę temu, ernorator napisał:

jeździłem też gravelem z oponą 40 na dętce 52 i też działało

Ja próbowałem upchnąć dętkę szerszą, nie pamiętam zakresu rozmiarów ale taką co jeździła wcześniej w oponie 38 czy 40c do opony 28c i ciężko było, cały czas gdzieś mi wyłaziła, łyżką ją przyszczypywałem, bałem się, że przebiję. Wkurzyłem się i pojechałem do lokalnego rowerowego po nową, mniejszą :)

Napisano (edytowane)

Ja ostatnio walczyłem z wymianą dętki w rowerze żony, rozmiar opony 700x38C

Sama wymiana w miarę ok, ale pompowanie i centrowanie opony zajęło mi około 1 godziny. 

Dopiero jak lekko zdjąłem oponę z obu stron przy wentylu i wepchnołem wentyl z dętką głębiej, udało się prawidłowo ułożyć oponę na obręczy. 

Edytowane przez gad
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

Mam nowe opony Conti GP5000 i dętki TPU RideNow, jeszcze nie założone na rower. Zauważyłem, że kompletnie nie pokrywają się jeśli chodzi o dopuszczalne ciśnienie, bo dętki mają napisane max 5 bar, a opony min 6.5 bar. Czy w ogóle można je razem stosować i ile pompować żeby było "bezpiecznie"? Dotychczas jeździłem na Schwalbe Lugano i dętkach butylowych, i pompowałem 6 bar przód i tył.

Edytowane przez zlatan

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...