gavron88 Napisano 13 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2021 Jakby ktoś potrzebował świeżego info jak prawidłowo powinno się zmienić dętkę (np. w rowerze szosowym) to widać to widać to w tym filmiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekczek Napisano 3 Września 2022 Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Przeczytałem cały wątek kilka razy. Mimo to zdjęcie opony zajęło mi 2 godziny. Niezwykle cenne są opinie typu "po co taki wątek, przecież to takie proste". A teraz powiem, czego tu brakuje: Zdjąć pierwsze 20 cm opony trzeba trzema łyżkami. Potem już idzie łatwo, naciągając dalej i dalej. Łyżką, lub zwyczajnie palcami. Jak podejść to tych pierwszych 20 cm? Wkładamy 2 łyżki pod oponę w odległości 10 cm, ale nie wyciągamy jeszcze opony za obręcz. Dokładamy trzecią łyżkę znowu w odległości 10 cm, dalej nie wyciągamy opony. Razem mamy włożone 3 łyżki i pokryte jakieś 20 cm opony. Jest to o tyle istotne, że po wyciągnięciu 10 cm opony nie dałoby się włożyć tej trzeciej łyżki - naprężenie opony jest zbyt silne. Odginamy teraz pierwszą łyżkę, na przykład od prawej, tak żeby opona przeskoczyła za obręcz. Siły potrzeba dość dużo, wydaje się wręcz, że łyżka się złamie, ale one są wytrzymałe. Oczywiście nie z całej siły, warto oponę najpierw lekko przyciągnąć w kierunku obręczy, żeby droga przegięcia była krótsza. Odginamy drugą łyżkę, oby nie wypadła nam w tym czasie ta trzecia Odginamy trzecią łyżkę. Wiele wskazówek, które tutaj padło pozostaje w mocy i oczywiście warto się do nich stosować. Dla mnie powyższe stanowiło jednak kruczek i wielkie odkrycie. Mój błąd polegał na tym, że odginałem oponę jedną łyżką, a potem próbowałem poszerzać to "rozwarcie". Krew się lała, a opona ciągle wracała na swoje miejsce. Nie tędy droga :) Dzisiaj wymieniałem dętkę 2 razy i idzie to już faktycznie łatwo. Ale ta pierwsza opona była stara i może przez to bardziej oporna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2022 Pierwsza rzecz przy opornych oponach, to zsunięcie/przepchanie opony w stronę środka obręczy - tak, żeby opona na całym obwodzie nie przylegała do obręczy (co ma zazwyczaj miejsce, zwłaszcza jeśli długo nie była ściągana - wtedy jest jakby przyklejona do obręczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenek666 Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 Czy są jakieś przeciwskazania żeby wymienić dętkę z wentylem presta na dętkę z wentylem samochodowym czy może być jakaś niekompatybilność z obręczą koła? Mam w gravelu wentyle presta i cały czas mnie tylko irytują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Czerwca 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 Jeśli otwór w obręczy jest za mały lub nie ma w nim redukcji na prestę to wentyl samochodowy zwyczajnie nie wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 Pilnik tzw „iglak”, pięć minut roboty i po irytacji 😹 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owiec88 Napisano 10 Września 2023 Udostępnij Napisano 10 Września 2023 Pytanie trochę "z boku". Kupiłem do szosy dętkę z presto 40mm i do koła jest za niska (stożek). Przy zakładaniu, z pożyczona pompka udało się napompować. Aktualnie moja własna prywatną nie jest w stanie. Da się coś zrobić? Dmucham mała pompka z deca do 8bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Września 2023 Udostępnij Napisano 10 Września 2023 Hasło "przedłużka wentyla presta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owiec88 Napisano 11 Września 2023 Udostępnij Napisano 11 Września 2023 Dziękuję za pomoc. Poleci ktoś pompkę do presto do 8 bar? Jakaś dobra i tania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BetoNova Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia Dołoże swoje przemyślenia, po to forum i ten temat: NIgdy nie miałem problemu z wymianą dętek/opon dotychczas (2x crossowe 1x szosa - obręcze alu) 2 łyźki do zdejmowania, nowa opona/dętka, i ciach założenie opon „ręcami” - czy to nowa, czy stara, czy to była 18mm czy 38mm, bez problemu. Ale jak się za wymianę w karbonowych kołach do gravela to myślałem, że zejdę. Pomógł ostatecznie patent z płynem do naczyń, ale i tak naku&&&%wałem się srodze i z dwoma łyżkami ledwo opony wkładałem z powrotem (Schwalbe G-One Allround 35mm i zimówka jakaś kolczasta 40mm, też Schwalbe). Czy to faktycznie kwestia że oponka strasznie trze karbonową obręcz i dramatycznie ciężko ją przesunąc/zsunąć? @owiec88 BYły kiedyś spoko pompki rowerowe w lidlu, z manometrem, ale jak mi jumnęli, to kupiłem jakąś „Pro”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia To kwestia techniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia 8 godzin temu, BetoNova napisał: Dołoże swoje przemyślenia, po to forum i ten temat: NIgdy nie miałem problemu z wymianą dętek/opon dotychczas (2x crossowe 1x szosa - obręcze alu) 2 łyźki do zdejmowania, nowa opona/dętka, i ciach założenie opon „ręcami” - czy to nowa, czy stara, czy to była 18mm czy 38mm, bez problemu. Ale jak się za wymianę w karbonowych kołach do gravela to myślałem, że zejdę. Pomógł ostatecznie patent z płynem do naczyń, ale i tak naku&&&%wałem się srodze i z dwoma łyżkami ledwo opony wkładałem z powrotem (Schwalbe G-One Allround 35mm i zimówka jakaś kolczasta 40mm, też Schwalbe). Czy to faktycznie kwestia że oponka strasznie trze karbonową obręcz i dramatycznie ciężko ją przesunąc/zsunąć? @owiec88 BYły kiedyś spoko pompki rowerowe w lidlu, z manometrem, ale jak mi jumnęli, to kupiłem jakąś „Pro”. Uważam że zależy od rodzaju obręczy i rodzaju opony - ze zwykłej obręczy oponę zwijaną można gołymi rękami, drutowana wymaga czegokolwiek - nawet jak ktoś tu pisał da się kluczem od domu ale by zdjąć drutowaną oponę z obręczy tubless ready to warto mieć przynajmniej dwie łyżki i trzeba się wysilić. Wymiana dwóch zużytych opon Schwalbe Smart Sam na obręczach tubless ready zajęła mi pod dwie godziny w warunkach domowych, dobrze że mają wkładkę antyprzebiciową i nie musiałem tego robić w terenie.😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krispli Napisano 3 Czerwca Udostępnij Napisano 3 Czerwca Czesc, czy z Waszego doswiadczenia wynika ze rozmiar opony ma sie zawierać obowiązkowo w srodku rozmiarówki podanej dętki? czy jeden czort i tak samo dętka wytrzymuje jezeli rozmiar opony to ta najwyzsza wartosc podana na dętce? np: opona 37x622 to wybierać dętkę 700x28c-37c czy dętke 700x32c-40c? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 4 Czerwca Udostępnij Napisano 4 Czerwca Powinna się zawierać, nie musi być w środku. Wkładałem też dętkę 25c do opon 28 i działała, nawet długo bo zapomniałem o niej, jeździłem też gravelem z oponą 40 na dętce 52 i też działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowe_lowe Napisano 4 Czerwca Udostępnij Napisano 4 Czerwca najprościej kup sobie podstawowy zestaw czyli łatki,klej i specjalne łyżki do podhaczenia dętki ,zerknij na jakiś filmik w necie i gotowe-powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 4 Czerwca Udostępnij Napisano 4 Czerwca Godzinę temu, ernorator napisał: jeździłem też gravelem z oponą 40 na dętce 52 i też działało Ja próbowałem upchnąć dętkę szerszą, nie pamiętam zakresu rozmiarów ale taką co jeździła wcześniej w oponie 38 czy 40c do opony 28c i ciężko było, cały czas gdzieś mi wyłaziła, łyżką ją przyszczypywałem, bałem się, że przebiję. Wkurzyłem się i pojechałem do lokalnego rowerowego po nową, mniejszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 4 Czerwca Udostępnij Napisano 4 Czerwca (edytowane) Ja ostatnio walczyłem z wymianą dętki w rowerze żony, rozmiar opony 700x38C Sama wymiana w miarę ok, ale pompowanie i centrowanie opony zajęło mi około 1 godziny. Dopiero jak lekko zdjąłem oponę z obu stron przy wentylu i wepchnołem wentyl z dętką głębiej, udało się prawidłowo ułożyć oponę na obręczy. Edytowane 4 Czerwca przez gad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września Największy problem to nie sama zmiana dętki a zdjęcie i założenie opony i ułożenie jej na obręczy, im węższa obręcz tym gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września https://bbbcycling.com/pl_pl/btl-78-easytire i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.