Skocz do zawartości

[amortyzator] Czy warto kupić używany amortyzator przedni powietrzny ?


flex15

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam do was pytanie, planuje zakup amortyzatora przedniego dual air lub solo air, celuje w rock shox i foxa.
I moje pytanie to czy warto kupić używany i zaoszczedzic czy kupic nowy ? a może jeszcze inne wyjście. 
Dzięki za odpowiedzi :)

  • Mod Team
Napisano

Pewnie że warto, za używkę zawsze zapłacisz sporo mniej niż za nowy. Problem w tym żeby nie trafić na "minę", także trzeba kupować od sprawdzonej osoby.

Napisano

Co kupić najpierw ramę tę co napisałem czy amortyzator (chyba sida) :)
A jak z tymi ośkami że różne milimetry mają :D o co w tym chodzi ? bo jak by co nie chcem kupic złego amora :D

Napisano

Teraz mam ten rower http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/756/Kross.Level.A6.Disc/ czyli jak kupywać amortyzator to pod ośkę 9 mm czyli standard ?  http://www.erowery.pl/rama-scott-set-scale-640-model-2013/ramy/m/971 tą ramę bede kupywał rozmiar L chyba ze nie bede miał kasy wtedy kupię tą  http://www.kross.pl/pl/akcesoria/komponenty/ramy/ramy-rowerowe/rama-level-a8 oczywiście wolałbym ze scotta. Mam 182 cm i 72kg jak by co :)

Napisano

Tylko nie wiem czy najpierw rame czy amortyzator bo teraz mam rame 16 a mam 182 cm, jak kupię jedno to drugie bedzie musiało zaczekać.

A i jak to jest z długością rury sterowej, będzie pasować czy bedzie trzeba skracac czy jak to jest  ?

 

Napisano

A i jak to jest z długością rury sterowej, będzie pasować czy bedzie trzeba skracac czy jak to jest  bo w końcu są różne długości główki ramy. 

Napisano

to może po prostu jak bede kupował amortyzator zadzwonic do nich i powiedziec jaka mam rame zeby mi powiedzieli czy bedzie pasowac :)

Napisano

Jeżeli kupujesz nowy amortyzator to wystarczy że będzie średnica rury sterowej będzie się zgrywać z główką ramy a dokładniej ze sterami jakie są obecnie w ramie.
Nowe amortyzatory mają długie rury sterowe które trzeba sobie skrócić pod żądaną długość, która będzie obejmować główkę ramy + stery + mostek + jakieś tam podkładki. Sam teraz kupowałem nowy amortyzator i jak się nie mylę jego fabryczna długość rury sterowej wynosiła 25cm (jak nie więcej)

Napisano

Zacznijmy od tych amorków bo to się wiąże z ramą. Widzę, że koledzy powyżej nie widzą w ogóle problemu z zakupem amorka "tej" klasy pod sterówkę 1 1/8". A problem jest i nie warto na ten temat dyskutować. Jeśli już się pakować w wycofywany standard kół to niech to będzie już rama z główką taper taką jaką ma ten Kross. Są takie ramy a pierwsze z brzegu to Author czy Accent. Krossa bym nie tknął nawet kijem i to jeszcze z Press-Fitem ale to nie mój problem.

 

Kwestia druga to czemu nie standard 650B?? Jest to dla mnie nie pojęte tym bardziej, że rozmawiamy o składaniu od zera. Są takie ramy do tego "przyszłościowe" i za normalne pieniądze a nie ponad 1,5 tys.

 

Po trzecie odpowiadając na pytanie "tematowe". Można kupić ale tylko z pewnego zaufanego żródła.

Napisano

Prosze was o pomoc, użytkownik tego forum proponuje mi amortyzator a że nie jestem zbyt doświadczony i nie chcę trafić na "minę" dlatego prosze was abyście mi doradzili czy sie opłaca itp i czy bedzie pasował do mojego roweru i mojej przyszłej ramy :) 
Amortyzator - http://www.forumrowerowe.org/topic/167968-amortyzator-rs-reba-team-dual-air-black-box-push-lock-26cali/
Mój rower teraz - http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/756/Kross.Level.A6.Disc/ rozmiar 16 
Rama którą zamierzam kupić - http://www.erowery.pl/rama-scott-set-scale-640-model-2013/ramy/m/971 

Dziękuje za pomoc :)
 

Napisano

Do tej ramy Scotta będzie pasować. Czy jest to opłacalne?? Na pewno nie za takie pieniądze ale skoro w sposób dla mnie nie pojęty uczepiłeś się tej ramy to kupuj. Jak byś kupił inną ramę to miał byś w czym wybierać z nowych amorków czy to Reby a nawet Sid'a w dodatku na sztywnej osi za okolice 1500 zł a na osi 9mm nawet sporo taniej.

Napisano

A czytałeś wcześniej co Ci napisałem?? Dałem Ci nawet kilka przykładów. Jak masz już inwestować w 26er to kup ramę z taperową główką. Wtedy masz dużo większy wybór amorków. Nie ładna taka Author'a Traction http://velo.pl/czesci/ramy/author/traction-26(tylko przykład)?? Jest tańsza równie dobra i ma taprową główkę więc amorków do wyboru od http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-reba-rl-26-nowy-i4487831069.html do http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-sid-rl-dual-air-100-ml15-bs-i4484984561.html

Napisano

Tak czytałem. W takim razie prosze Cie o pomoc przy wyborze ramy bo widzę że wybierzesz dużo lepiej ode mnie :) 

Napisano

Ram pod koło 26" i do tego z poszerzaną główką za wiele nie ma. Powód wiadomy czyli wycofywanie się z ich produkcji. Ja od nastu lat korzystam z ram Author'a i jeszcze ani jedna mi nie pękła dlatego poleciłem Ci tego Tractiona. Bardzo dobre ramy ma też Accent http://allegro.pl/accent-peak-26-rama-mtb-bialo-czarna-l-2014-rt-i4453097995.html . Nawet w przypadku tej Peek rozmiarówka by się zgadzała bo przecież to co masz teraz przy takim wzroście to strasznie mało.

 

Inne ramy też pewnie się znajdą tylko jak masz szukać to te z główką Taper.

Napisano

Czyli te dwie ramy co mi zaproponowałeś bądą pasowały do mojego osporzętu z krossa ? nie przeszkadza to ze są krótsze główki ramy niż u mnie w krossie bo z tego co wyczytałem to mam 135mm w krossie, accent ma 110mm a author ma 125mm. Osobiście spodobała mi sie rama accent'a (ta co podałeś) ?
Czy jak bym kupił tą rame accent'a to czy osprzęt z mojego krosa by pasował ? (amortyzator, naped itp ) :)

Napisano

Tu jeszcze Merida http://velmar.pl/rama-matts-lite-1200d-p-208.html?osCsid=a77672c2471b21f9a04a06aff8e41762

 

Wszystko można przełożyć do nowej ramy. Problemem choć nie musi być przednia przerzutka. Stery masz w komplecie. Pozostaje nowe "olinowanie". Długość główki Cię nie interesuje bo i tak chcesz kupić nowy widelec a przynajmniej tak deklarujesz. Rury sterowe w nowych widelcach są bardzo długie wiec i tak jak będzie trzeba to skrócisz. Jeśli natomiast chciał byś włożyć stary amorek to nie będzie to możliwe bo kupisz już ramę pod stery 1 1/8"-1,5" czyli taper. Cały czas rozchodzi się o tą nieszczęsną główkę taper a w zasadzie od amorka jaki chcesz wsadzić. On determinuje to jaką powinieneś kupić ramę. Policz kasę, zdecyduj jaki amorek i podejmij decyzję.

Napisano

Napisze bardziej szczegółowo.
Sprawa wygląda tak, mam rower kross level a6 z 2010 roku rozmiar 16 ( http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/756/Kross.Level.A6.Disc/ ) muszę kupić nową ramę bo ta co mam jest za mała bo mam 182/3 cm wzrostu. Gdybym kupił nową ramę to chciałbym przełożyć wszystko z krossa do nowej ramy w tym amortyzator który i tak będę wymieniał np na (rock shox reba, sid) ale teraz najzwyczjniej w świecie mnie nie stać na zakup ramy i amortyzatora na raz chyba żebym zaczekał i dozbierał. Z czasem będę wymieniał również napęd na xt koła na wtb lub inne, hamulce itp. Więc jeśli nie da rady kupić dobrej ramy do której bedzie pasował ten amortyzator co mam teraz i przyszły który chcę kupić to chciałbym o tym wiedzieć wtedy po prostu zaczekam czyli dozbieram do zakupu amorka i ramy na raz.

 

Napisano

Maja dobra rada to poczekać i dozbierać fundusze. Tym bardziej, że chcesz wymienić amorek. Kupił bym teraz tylko ramę bo temu się jeść nie daje. Dobrych amorków pod taper jest jeszcze trochę więc poczekać to może. Jak byś kupił ramę pod starą sterówkę to będziesz miał jeszcze gorzej bo czas działa na Twoją niekorzyść. Już teraz jest bardzo ciężko o porządnej klasy amorek pod 1/1/8".

 

 

Napisano

Może nie jakoś bardzo ciężko, ale pod taper większy wybór, a ceny wyprzedażowe podobne. Z drugiej strony ciągle można dostać nowe np. Epicony pod 1 1/8" a to jednak wielu osobom może wystarczyć, przede wszystkim cenowo ;) Wszystko kwestia potrzeb.

Napisano

Już tutaj nie jeden toczył spór czy jest ciężko dostać czy nie. I raczej jest ciężko a piszę to jako żywnie zainteresowany bo nadal rozwijam standard 26" w dodatku ze "starą" sterówką. A ceny są o wiele wyższe bo to stare wypusty z systemem Dual Air czyli bardzo cenionym i poszukiwanym patentem. Cena takiej przykładowo Reby to okolice 1500zł a taper to już trochę ponad 1 tys. To samo z Sid'em. Co do Epicona to pełna zgoda ale to nie nasza sprawa co kto wsadza do roweru i czy wykorzysta potencjał amorka. Co by nie pisać to chyba lepiej już kupować coś co nie stwarza trudności w przyszłości bo lepiej z dostępnością na pewno nie będzie a wręcz na odwrót.

 

Amorkiem się interesuj jak go będziesz kupował. Obserwuj aukcję bo okazje się pojawiają. Dwa przykłady Reby i Sida podałem wyżej. Musisz jeszcze zdecydować pod jaką oś. Czy 9mm czy 15mm. W drugim przypadku potrzeba nieco innej piasty.

Napisano

Hehe, to tak jak u mnie, przez przynajmniej kolejne kilka sezonów mam zamiar kultywować 26" ze sterówką 1 1/8" i napędem 3x9 ;) A i wymianę widelca niedawno przerabiałem. Najwyżej zapas części trzeba będzie zrobić póki mamy ten etap, że sklepy chcą się tego pozbyć bo idzie nowe, a jeszcze nie ma deficytu.

 

Poza tym się zgadzam, mając dziś odrobinę więcej pojęcia w temacie pewnie poszukałbym i dopłacił do taperu, choć niekoniecznie brałbym też od razu 27.5/29"...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...