roge Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Dotarł do mnie zestaw do przeróbki kół na bezdętkowe firmy Rubena. W zestawie otrzymujemy: 1. Płyn uszczelniający 150ml. 2, Dwie gumowe opaski na koła. 3. Dwustronna taśma klejąca firmy 3m. 4. Dwa wentylki Presta z uszczelkami i kluczykiem do wykręcania wkładów. Zestaw testowałem na razie z obręczą WTB KOM i23 29" i Geax Saguaro 2,2x29, wersja zwijana. Pierwszą czynnością, jaką musimy wykonać jest naklejenie taśmy dwustronnej na obręcz. Jest to chyba najbardziej upierdliwa część całej operacji. WTB ma pośrodku rowek, w który wciskamy "uzbrojoną" papierem taśmę dwustronną 3m. Na to nakładamy gumową opaskę z zaworkiem Presta. Zakładamy oponę, pompujemy aż zaskoczy, spuszczamy powietrze, lejemy mleko przez zawór, pompujemy, kręcimy kołem we wszystkie strony żeby się uszczelniło. Geax przejeździł 100km z dętką, wskoczył przy użyciu zwykłej pompki, chociaż musiałem się namachać. Plusy: 1. Uszczelnia się jak trzeba. 2. Kosztuje tyle, co wentylki u konkurencji. Minusy: 1. Taśma 3m wymaga staranności i uwagi podczas przyklejania, bo jest bardzo sztywna. 2. Płyn uszczelniający wystarcza " na styk". Reszta wrażeń w trakcie użytkowania.
roge Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Napisano 14 Sierpnia 2014 (edytowane) Kupiłem w rowerowy.com za 65zł wersję 29". Zestaw 26" był dychę tańszy. Jak widzę, chyba kupiłem ostatni zestaw... Edytowane 14 Sierpnia 2014 przez roge
Gość Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Spoko, byly= beda, mnie chodzi o 29, zestaw czyli na 2 kola, czy zestaw jako calosc, set czyli, na 1 kolo?
roge Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Napisano 15 Sierpnia 2014 Zestaw jest na 2 koła, napisałem, że są dwie opaski i wentyle. Po 2 dniach i przejechanych 100km spadek ciśnienia około 0,5bara. Wygląda na to, że płynu będzie za mało do uszczelnienia dwóch opon 2,2x29, bo wg instrukcji w takim przypadku trzeba dolać 20-30ml. Na początek wlałem zalecane 75ml, a w zestawie jest butelka 150ml.
gajutrw Napisano 16 Sierpnia 2014 Napisano 16 Sierpnia 2014 Najlepsza opcja jest kupno dwoch wnetylkow, do tego tasma montazowa i co najmniej 0.5L mleczka. Sam kupilem zestaw Rubeny do kol 26. Teraz juz uszczelnilem opony na ich wentylkach, tak jak pisalem tasmy montazowej i tyle. Mleko 250ml to bardzo malutko, nie ma nawet na dolewke, a mi przy kolach 2.2 / 26 brakowalo.
BikerLight Napisano 16 Sierpnia 2014 Napisano 16 Sierpnia 2014 Użyłem tylko i wyłącznie wentyli Rubeny, mam zero zastrzeżeń - tanie, dobre i solidne. Konkurencyjne kosztowały trzy razy tyle, w mojej opinii nie warto przepłacać
roge Napisano 18 Sierpnia 2014 Autor Napisano 18 Sierpnia 2014 Po dalszych kilku dniach i kilkudziesięciu kilometrach koło się doszczelniło. Powietrze nadal schodzi, ale już bardzo powoli. Na tyle powoli, że nie czuję na razie potrzeby dopompowania, mimo ubytku wskazywanego przez manometr pompki. Nadal uważam, że 75ml zalecane przez Rubenę do kół 29, to minimalne minimum dla rozmiaru 2,2.
TheGie Napisano 19 Sierpnia 2014 Napisano 19 Sierpnia 2014 Możesz się dopisać do tematu zbiorczego, zestawów tubeless, dla potomnych http://www.forumrowerowe.org/topic/167650-tubeless-zbior-dzialajacych-zestawow/ Ja osobiście, też rozważałem kupno gotowego zestawu Rubeny, ale korzystając z doświadczenia gajutrw, stwierdziłem że 150ml mleczka w zestawie to za mało, bo co będzie jak się próba nie powiedzie ?! Kupiłem wentyle Mariposa. za 39zł z czerwonymi kapturkami + 500ml Stan's za 70zł i taśmę roboczą Pattex za 12zł i kula jak oszalałe a materiału jest na około 8 serwisów.
roge Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Napisano 29 Sierpnia 2014 Od 11 dni nie dopompowałem koła, więc wynika z tego że 75ml mleka Rubeny jednak wystarcza do uszczelnienia opony 29x2,2. Drugie koło uszczelniłem mlekiem Hitchinsona, które kupiłem myśląc że będę musiał robić dolewkę Rubeny. W drugie koło wlałem 100ml Hutchinsona i przy takiej ilości nie było powoli uciekającego powietrza przez pierwsze 100km.
Swider23 Napisano 26 Października 2014 Napisano 26 Października 2014 A jak wygląda nakrętka do dokręcania wentyla? Bo wcześniej była taką wąską, że trzeba było dokręcać kluczem i w przypadku awarii w terenie była padaka.
Rekomendowane odpowiedzi