Skocz do zawartości

[Reklamacja] Rock Shox Recon Gold


slaweuszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam dylemat z podjęciem decyzji w sprawie amortyzatora. Kupiłem NOWY rower Merida Big Nine Team Issue i okazało się, że amortyzator nie działa prawidłowo, tzn. jest bardzo twardy. Myślałem, że to kwestia zbyt dużego ciśnienia w amortyzatorze i udałem się do serwisu rowerowego na jego sprawdzenie. Serwisant szybko stwierdził, że z amortyzatorem jest coś NIE HALO, ponieważ spuścił z niego powietrze i nie był w stanie go DOBIĆ do końca. Mówił coś o uszkodzonej blokadzie, czy coś takiego, ale z racji NOWEGO roweru nie chciał w nim grzebać. Zareklamowałem amortyzator w sklepie w Częstochowie i kazano mi go odesłać. Mam teraz do Was pytanie, czy zgadzać się na jego naprawę czy domagać się nowego amortyzatora ? Teoretycznie zakupiony rower jest niezgodny z umową, ponieważ od samego początku amortyzator nie działał prawidłowo. Nie wiem czy jego naprawa jest w jakimś stopniu POWAŻNA, czy po prostu sobie odpuścić i nie robić scen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że jestem z Gorzowa a rower kupiłem ze sklepu w Częstochowie :( . Z tego co ustaliłem w PRYWATNYM ŚLEDZTWIE, amortyzator będzie naprawiony przez jakiś serwis Rock Shoxa ( chyba firma HARFA ). Prawdopodobnie był problem z blokadą. Chodzi mi tylko o to, na ile inwazyjna jest to naprawa i czy się zgadzać na naprawiony amortyzator czy domagać się nowego. Sprawa jest między mną a sklepem, ponieważ to sklep sprzedał mi niesprawny rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób scen. Będziesz miał dobry amor, odpowiednio przesmarowany bo nowe lubią być suche. W ogóle dobrze jest nowy amor rozebrać i go przesmarować. Zresztą RS zaleca wymianę oleju, bodajże co 30 godzin.

O ile Harfa go naprawi. Bo oni wprost uwielbiają odrzucać reklamacje.

Bierz naprawiony amor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju sie nie wymienia co 30godz. powinno się sprawdzać jego stan po 30h chyba. Co 100h w tłumiku wymiana oleju co ok. 4-6 miesiacy warto na dole dolać kilka ml oleju i nasączyć gąbeczki smarujące pod uszczelka.

 

No nie, masz rację. Nie wymienia się co 30 godzin. Co 50 godzin się wymienia. A gąbeczki co 10 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miało być tak pięknie ...

Dziś zadzwoniła do mnie Pani z HARFY i ... poprosiła o przesłanie manetki od blokady, ponieważ serwisant twierdzi że amortyzator jest dobry. Manetka przecież działa, tzn. powoduje wysunięcie i wsunięcie linki o 1-1,5 cm. Jestem ciekaw co oni kombinują ?

Edytowane przez slaweuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie tego się obawiam. Amortyzator od dnia zakupu nie działał prawidłowo, więc go zareklamowałem. Jednak jak za miesiąc się coś znowu stanie, to raczej będę musiał bulić za naprawę, bo przecież to element eksploatacyjny a HARFA ma to w d..ie. Być może będą chcieli abym razem z amorem przysłał im tylną przerzutkę ;) , bo czegoś trzeba się czepić.

Edytowane przez slaweuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą manetką mają jak najbardziej rację - jeżeli miałeś cały czas włączoną blokadę to amor się nie uginał. Jak serwisant w Twoim mieście wypuścił wyłącznie powietrze, a nie wyłączył blokady to też nie byłby w stanie całkiem "złożyć" skoku amortyzatora. Harfa, chce więc sprawdzić czy manetka włącza/wyłącza blokadę, bo może cały czas jeździłeś z włączoną blokadą (bo manetka nie działa), a więc przez to amortyzator się nie uginał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pomyśl zanim napiszesz takie posty :P


hahahah co ma manetka blokady która jest wyłączona do amortyzatora który nie dobija bo ja tego nie czaje.

 

Teraz nie ma manetki przy amortyzatorze, więc Harfa pisze, że amortyzator jest OK (brak manetki = brak blokady). Logiczne, że chcą, żeby im wysłać manetkę i sprawdzić czy się nie popsuła i nie sprawia, że blokady nie da wyłączyć, rozumiesz?

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator działał identycznie na zablokowanej jak i na odblokowanej manetce, tzn. uginał się max 3-4cm podczas mojego maksymalnego nacisku na kierownicę ( prawie wisiałem na kierowcy ).

Działał tak samo bo na blokadzie nie był ustawiony poprawnie gate. Ale jednak bez blokady tez nie działał poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...