MichalMMM Napisano 12 Sierpnia 2014 Napisano 12 Sierpnia 2014 Witam.Otóż kupiłem korbę Alivio M410 i postanowiłem zmienić również suport - i tu jest problem... Czytając w innym temacie do korb Alivio dedykowany jest suport 68/113 ale w sklepie/serwisie rowerowym sprzedawca sprawdził dedykowany suport do tej korby i jest to 73/123 czyli suport Shimano UN26. Rower to Merida TFS 100-V, mufa 73mm. Obecnie mam suport 73/123 z podstawową korbą Shimano M171.Czy suport 73/123 będzie stawiał opory podczas regulacji przerzutki/jej pracy?Pozdrawiam.
MichalMMM Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Napisano 12 Sierpnia 2014 Mufa 73. Edytowałem przed chwilą.
MichalMMM Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Napisano 12 Sierpnia 2014 Dzięki. No to zamawiam i pozostaje czekać na części.
Ziemko Napisano 12 Sierpnia 2014 Napisano 12 Sierpnia 2014 Przede wszystkim szersza oś ogranicza pracę tylnej przerzutki.. Na szerszej uzyskasz po prostu większe przekosy korzystając z blatu i największego trybu kasety. IMHO szerokość suportu dobiera się do preferowanych biegów. Jeśli jeździsz głównie na twardych przełożeniach to dobrym wyborem będzie szersza oś (żeby zachować linię łańcucha na twardych) Czytając w innym temacie do korb Alivio dedykowany jest suport 68/113 ale w sklepie/serwisie rowerowym sprzedawca sprawdził dedykowany suport do tej korby i jest to 73/123 czyli suport Shimano UN26 To kiepsko sprawdził bo dedykowana oś to 118 Tu masz speca od Shimano http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/SI_0094A/SI-0094A-001-POL_v1_m56577569830677434.pdf EDIT: 118 jest dla Octalink'a. Do korby montowanej na kwadrat zaleca się 123.
MichalMMM Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Napisano 12 Sierpnia 2014 Właśnie zastanawiam się gdyż obecna korba ma takie "ząbki" przy wejściu do mocowania suportu, które ocierają o rame na krótszych suportach. Alivio natomiast nie posiada tych "ząbków" i krótszy suport (118) chyba również by pasował
Ziemko Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Te "ząbki" mają zabezpieczać przed wpadnięciem łańcucha między korbę z mufę suport (w M410 zamiast tego jest plastikowy pierścień). Jeśli chcesz korzystać z pełnego zakresu kasety na każdej tarczy suportu lepsza będzie węższa oś.
MichalMMM Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Napisano 13 Sierpnia 2014 Cholera, teraz tak myśle to masz racje - mogłem zamówić delikatnie węższy suport ponieważ ta korba i przerzutka, którą mam teraz powoduje tarcie łańcucha na przełożeniach 1x8 2x1 2x2 2x8 oraz 3x7 3x8. Kaseta, którą mam to Claris 12-21T ale typ kasety chyba aż takiego wpływu nie ma? Dodam, że łącznie ze zmianą kasety zmieniam również przerzutkę na Deore (9rz. lecz powinna obsłużyć 8rz. )Czy takie połączenie tj. Korba 42-32-22 Alivio, suport 123/73, Przerzutka top swing Deore M590 nie będzie stanowiło problemu dla 8 rzędowej kasety szosowej? Dokładniej chodzi mi o tarcie łańcucha na maksymalnm wychyleniu o przednią przerzutkę. Krótszy suport powinien zminimalizować wychylenie łańcucha, prawda?
marcinek1992 Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Ja tylko dodam że jeżeli dużo jeździsz to suport shimano UN26 będzie piętą achillesa. Mam ten sam i chyba go wymienię bo tylko siwych włosów dochodzi. A tak na serio to o ten suport trzeba dbać. Mi co pół roku/rok zaczyna pękać w nim coś a że był na gwarancji to rozbierali i smarowali teraz już nie jest i to będzie pierwsza rzecz ktorą wymienię po gwarancji.
Ziemko Napisano 14 Sierpnia 2014 Napisano 14 Sierpnia 2014 Dokładniej chodzi mi o tarcie łańcucha na maksymalnm wychyleniu o przednią przerzutkę. Krótszy suport powinien zminimalizować wychylenie łańcucha, prawda? Tarcie może być zawsze. Główny powód dla którego lepiej wybrać węższy suport to przekosy łańcucha. Im większe tym szybsze zużycie łańcucha i większe ryzyko zerwana go. Dlatego uważam że suport dobrze dobrać do stylu jazdy. Szeroka oś, żeby uniknąć większych przekosów może wymuszać częstsze użycie przedniej zmieniarki. Sam nigdy nie korzystałem z szerszej osi jak 113-118. Szersze to dobre w szosie.
MichalMMM Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Napisano 14 Sierpnia 2014 Marcin, mi ten suport starczył na około 7tys km bez żadnych problemów więc może trafiłeś na jakąś wadliwą sztukę.
marcinek1992 Napisano 14 Sierpnia 2014 Napisano 14 Sierpnia 2014 Mój ledwo 4k km zrobił i już chce przejść na emeryture
MichalMMM Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Napisano 14 Sierpnia 2014 Pewnie to zależy od stylu jazdy, ja użytkuje 70/30 asfalt/teren.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.