Skocz do zawartości

[tarcza] 160 - 180 - 203 - różnice ?


naziel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

zastanawiam sie nad wymiana tylnia hs33 na tarcze. Problem polega na tym, że jaka wielkość tarczy powinna być z tyłu roweru. W większości przypadków jest tak, że z przodu jest duza tarcza z tyłu mała. Dlaczego tylnia jest mała ? Nie moze być np. 203 jak u Hayesów MX1 ? przeważnie widywałem rowery z 160 , troche mała ( z wygladau ) ale czy mniejsza jest lepsza ? Jak z tym jest w koncu ?

Napisano

...czym większa tarcza, tym większa powierzchnia tarcia dla klocków. a dlaczego przód jest większy, no jak to... jeśli hamujesz, większośc ciężaru Twojego ciała przenoszona jest na widelec stąd, żeby skompensować tą nierówność stosuje się większa tarczę na przód. a jeśli idzie o rozmiary, cóż - zależy jak jeździsz i co jeździsz :)

Napisano

ja potrzebuje do XC , i pytanie czy hamulec Hayesa mx1 z 203mm z tyłu jest dobrym wyborem czy lepiej avida bb5 z 160mm ?

Napisano

Ja mam BB5 i właśnie 160mm z tyłu i bez problemu blokuję koło. A większa skuteczność niż do zablokowania koła nie jest potrzebna więc... :)

 

Poza tym w XC dość dużą role odgrywa waga, a tarcza 203mm będzie na pewno cięższa niż 160mm.

Napisano

jak do XC to radze zrobic cos takiego:

Przod dobry hamulec tarczowy o tarcza 180mm w zupelnosci starczy (jesli wybierzesz na przod hydrauliczny to nawet 160mm spokojnie da rade)

Tyl spokojnie 160mm wydoli, z tylu zawsze jest mniejsza sila wymagana do zablokowania kola

A skoro jezdzisz w XC to warto brac jak namnijsze tarcze bo im mniejsza tarcza tym mniejsza waga, jak to kolega "cookiesrulez" nadmienil post wyzej :)

Napisano

do xc hydrauliczne 160mm wystarcza w zupelnosci i z przodu i z tylu

 

Popieram. Mam HFX-9 i tyl jest wrecz lekko za mocny. Hamuje jednym palcem (nawyki trialowe).

Napisano

ale mimo wszystko jesli bierzesz mechanika na przod to proponowalbym 180mm boje sie ze 160mm w mechaniku moze byc lekko za malo.

Ale tyl jak juz pisalem 160mm spokojnie da rade

Napisano

Kiedys miałem tarcze mechaniczną 160 mm i siła była zadowalająca. A nie był to wcale jakis super hamulec. Myslę, że 160 mm nawet w mechaniku wystarczy do spokojnego XC.

Napisano

wiec juz wszystko wiem warto wziąć nawet mechanika na tył z tarczą 160 ( no bo mniejsza waga )

 

taeraz tylko to zaciekawi wszystkich w XC , waga samej tarczy (co do wielkości to jedno ) ale co z resztą ? czy zacisk w hamulcu mechanicznym + linki + pancerze + klamka bedzie lżejsza od zestawu hydraulicznego ? Waga płytu + linki i wszystke tłoczki itp mogą być lżejsze czy cięższe od mechanika , oto jest dobre pytanie

 

Dużo ludzi poleca hydrauliki do XC ( o ile sie ma kase ) dla ich siły hamowania , ale czy w przypadku tylniego koła duza siła nie jest aż tak potrzeban i czy zestaw np. Avida bb5 lub mx1 , mx2 bedzie lżejszy od hydraulika 535 , julia lub podobnym

Napisano

...czym większa tarcza, tym większa powierzchnia tarcia dla klocków. a dlaczego przód jest większy, no jak to... jeśli hamujesz, większośc ciężaru Twojego ciała przenoszona jest na widelec stąd, żeby skompensować tą nierówność stosuje się większa tarczę na przód

 

ściślej mówiąc chodzi o większą odległość od klocków od osi obrotu koła,czyli większy moment "hamujący" (siła X odległość) w tarczach o większej średnicy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...