Skocz do zawartości

[Nieznana marka kolarki] Ustalenie marki mojej kolarzówki


adrianlodz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. 


Przepraszam za wcześniej źle założony temat bez klamer. Pisałem na szybko, i zapomniałem o klamrach.


Więc spróbuję jeszcze raz tym razem z klamrami.


 


Chciałbym prosić o pomoc w ustaleniu w miarę jak dokładniej marki mojej kolarki(Nie sugerować się naklejkami na rowerze). Jedną osobę pytałem się już czy nie rozpoznaje jej, podobno pasjonata jaguarów, ale mówi że to nie polska kolarka. Na drugim forum, nie odpisują.


Może tutaj ktoś będzie wiedział.


Ojciec mówi że to diamant, ale to chyba nie to. Jaguar na pewno nie, huragan też odpada.


Korba była tak jak ta:


http://olx.pl/oferta...-20140808182827, ale zmieniłem na uluminiową.


Tylko i tak ciekaw jestem co to za marka roweru, więc może tutaj ktoś się znajdzie kto by wiedział co to za rower.


Numer seryjny wygrawerowany na ramie to: 05/08077C. Nie jestem w 100% pewny zer po ukośniku bo trochę wytarte, i pierwszej siódemki.


Zdjęcia roweru:


http://www53.zippysh...94892/file.html


http://www44.zippysh...13834/file.html


http://www2.zippysha...93289/file.html


http://www27.zippysh...51225/file.html


http://www43.zippysh...55805/file.html


 


Miałem jeszcze dynamo ale było przyspawane. Co ciekawe w rowerze są dwa małe otwory. Jeden z przodu, z którego wystaje kawałek kabelka, a którego nie możemy wyciągnąć, gdzieś jest zablokowany, i nie wiadomo do czego służył, i jedna od spodu tylnego, dolnego widelca.


 


Nie wygląda mi na Jaguara.


 


Napisano

Jaguar, jaguar. Ale nie Polski, pewno coś z niemiec bo u nas jest zalew takich szos z wystawek z niemiec. Kabelki były do oświetlenia, jak znam życie to nie była to typowa szosa tylko taki rower pół miejski, na widelcu i na hakach widać mocowania po błotnikach i bagażniku ;) Rama pewno stalowa? Rower taki jakich wiele, nie doszukiwałbym się w nim jakiejś konkretnej znanej marki.

 

Edit: No i poprzeczka z tyłu ramy 100% potwierdza że to jakiś mieszczuch, wszystkie typowo kolarskie ramy mają wstawianą poprzeczke rurke, a nie spawane blachy, tak samo przed tylnym kołem mocowanie na stopke, kolarki ich nie miały.

Napisano

A mógłby ktoś pomóc w znalezieniu drugiego takiego samego? Konkretniej to szukam naklejek jakie miał. Chciałem sobie załatwić takie same. I czy ta korba którą miałem, rzeczywiście była od niego?

Stephen zgadłeś. Rama jest stalowa. Nie jest ciężka, ale też nie taka lekka jak np. favorit.

Napisano

Wiesz co jak wpiszesz jaguar w google to zostaniesz zasypany naszymi Polskimi jaguarami. Szansa znalezienia drugiego takiego jest jak jeden na milion, ciężko już znaleźć dwa takie same rowery Colnago, a co dopiero jakąś mało znaczącą markę która robiła sobie jakieś tam rowery. Co do korby to taki standardowy wzór i większość rowerów z niemiec mimo różnym marek ma identyczną korbę i bardzo możliwe że ta była orginalna.

Napisano

Naklejki nie są raczej od tego roweru. Nawet niewprawne oko zauważy na naklejce znajdującej się główce ramy dopisek "Mountain Bike". Ktoś dopadł naklejki i okleił rower, który akurat używał. Dodam tylko, że prowadzenie pancerzy w okolicach suportu jest bardzo podobne do Mistrala, ale oba rowery różnią się innymi szczegółami, m.in. umiejscowieniem uchwytów na pompkę..

Napisano

Mistrale, orkany, passaty czyli jedno i to samo różniące się właśnie tym umiejscowieniem pompki i innymi szczegółami miały wybijany nr seryjny na dolnej części rury sterowej, więc odpada. Po za tym pierwsze 2 cyfry w nr seryjnych tych rowerów to rok produkcji, a wątpie żeby ten rower był wyprodukowany w 2005.

Napisano

Kekacz nie mówiłem że te naklejki które są na zdjęciach są od niego. Tylko się pytałem czy w ogóle były jakieś oryginalne.

Tak jak na favoritce ojca mamy naklejki takie jak favorit miał kiedyś, tak ja chciałbym mieć takie jak kiedyś były, o ile były.

Stephen, jeżeli pierwsze dwie cyfry oznaczają rok produkcji, a 05 jest jak w banku, wyraźnie można je odczytać, i nie jest z 2005, to wychodzi że by był z 1905? Nie możliwe. Przez ponad 100 lat by się nie utrzymał. Rozsypałby się chyba.

 


Ewentualnie zostaje mi przerobić go jakoś na polskiego jaguara, o ile da rade. Albo będzie polsko-niemiecki jaguar. Krzyżówka, jaguar mieszaniec.

Napisano

No wiec napisałem że taka opcja nie pasuje ;) Że nie możebyć to mistral/passat/orkan właśnie z takiego powodu. A przerabiania go na Jaguara nie ma sensu bo rama nawet nie jest podobna. Jeżeli chcesz coś fajnego to zainwestuj trochę pieniędzy, zacznij od ramy i kup sobię huragana, ew jak chcesz wydać więcej to Jaguara. A jeżeli nie zależy ci na legendzie to nieco młodszego sporta ;)

Napisano

Sam na początku napisałeś że to jaguar ale niemiecki.

To najwyżej będzie to polsko-niemiecki jaguar. Obecnie mam korbę od polskiego jaguara, najwyżej później zmieni się przerzutki na takie jak w polskim jaguarze. Że tak powiem będzie to wersja polsko-niemieckiego jaguara. Całkiem nieźle mi się jeździ, na nim, więc może nie będę go sprzedawał. Favorit jest chyba dla mnie za mały. Ten mój jest wystarczająco duży. Chyba, że kiedyś będę sprzedawał, to ktoś kto się nie zna, kupi, a ja kupie oryginał. Ale dzięki, że przynajmniej wiem że to jaguar ale niemiecki. Coś się wymyśli.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...