Legion84 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Witam, jakiś czas temu zakupiłem drugi komplet kół (szosowe) do swojego Rockridera. W związku z tym muszę zmienić obecne fabryczne hamulce na coś nowego, łatwiejszego w regulacji do obu zestawu kół - szosowych i MTB. Niestety nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie i żeby nie natknąć się na jakieś badziewie. Co możecie polecić dla takiego zestawu? Czy w ogóle jest możliwość zakupu takich hamulców dla dwóch różnych zestawów. Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 obrecze szosowe sa węższe do mtb szersze hamulce v-brake będą pasowac ale za kazdym razem gdy wymieniasz koła musisz regulować hamulcami http://www.sparrow-bike.pl/index.php/cza-asci/hamulce/shimano-v-brake-br-m780-deore-xt-komplet-2-kola.html te hamulce sa dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Taniej od tych wyżej można kupić np. shimano alivio lub avid sd 5 (nie miałem okazji ich testować). Korzystając z okazji. Ja ważąc 55 kg odczuje różnice między vkami alivio czy deore lub avidami ? Zakładając że korzystam z klocków authora czy clarksa ? Duża jest rola klamki ? Np. podstawowe klamki tektro za 30 zł komplet w porównaniu do avid fr 5 czy chociażby tektro eclipse ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Legion84 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Rodszyld69, zdaje sobie sprawę z różnicy w szerokości opon Dlatego chciałbym wybrać takie hamulce, w których dostawanie do szerokości opon odbędzie się szybko i bezboleśnie Fabryczne, które posiadam obecnie nie są zbyt przyjazne w regulacji - przynajmniej dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 a jaką szeroką obręcz masz do jazdy terenowej a jaką do szosowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Jeśli jest to duży przeskok w szerokości to oprócz regulacji linki bedziesz musial ustawić klocki na właściwej wysokości i się ewentaulnie potem pobawić tymi śrubkami żeby je oddalić/przybliżyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Legion84 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Szerokość obręczy szosowej to wg specyfikacji z neta 25 mm ( obręcze Mach1 Exe), natomiast szerokości obręczy do jazdy terenowej teraz nie jestem w stanie podać(nie mogę znaleźć takiej informacji w necie). Ich nazwa to - Rockrider Sport by Riga - obręcze dwukomorowe ( zapewne nie wiele Wam to mówi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 to nie powinno być aż takiej dużej róźnicy, może wystarczyłoby podkładki przy klockach poprzemieniać raz szersze z przodu do szosowych a raz węższe do mtb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Legion84 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Próbowałem tak przy obecnych hamulcach, ale zbytnio nie dawało to dobrego efektu. Być może jest to wina hamulców lub zbyt krótkich(o ile są dłuższe, nie wiem czy ich długość jest "stała") bolców do których mocowane są klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 a regulowałeś śrubką umieszczoną na dole hampli przy piwotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Legion84 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Tak, regulowałem. Ogólnie udało mi się raz "dostroić" te hamulce do szosowych obręczy ale trwało to dosyć długo(zapewne ze względu na brak umiejętności) i nie wyglądało zbyt ładnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Jeśli między obręczami nie ma przeskoku o 0.5 cm to jezdzac na terenowych wykręc baryłkę przy klamce prawie na maxa (gorzej jak ci ''zabraknie'' hamulce w błocie ale cos za cos) i dokręc te srubki przy pivotach. Zakładając szosową wkręć baryłkę i odkręć śrubki przy pivotach i powinno latać jakoś tam Ale jesli zamierzałbyś na szosowych jechać dalej niż do sklepu warto poświęcić to 15 min na ustawienie tego tak jak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 może spręzyny masz już za słabe można długie końce odgiąć z wyczuciem na zewnątrz to zwiększy napięcie spręzyny może trochę pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.