Skocz do zawartości

[V-Brake] Zakup nowego zestaw


Legion84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

jakiś czas temu zakupiłem drugi komplet kół (szosowe) do swojego Rockridera. W związku z tym muszę zmienić obecne fabryczne hamulce na coś nowego, łatwiejszego w regulacji do obu zestawu kół - szosowych i MTB. Niestety nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie i żeby nie natknąć się na jakieś badziewie. Co możecie polecić dla takiego zestawu? Czy w ogóle jest możliwość zakupu takich hamulców dla dwóch różnych zestawów.  Będę wdzięczny za pomoc.

Napisano

Taniej od tych wyżej można kupić np. shimano alivio lub avid sd 5 (nie miałem okazji ich testować). Korzystając z okazji. Ja ważąc 55 kg odczuje różnice między vkami alivio czy deore lub avidami ? Zakładając że korzystam z klocków authora czy clarksa ? Duża jest rola klamki ? Np. podstawowe klamki tektro za 30 zł komplet w porównaniu do avid fr 5 czy chociażby tektro eclipse ?

Napisano

Rodszyld69,

 

zdaje sobie sprawę z różnicy w szerokości opon :) Dlatego chciałbym wybrać takie hamulce, w których dostawanie do szerokości opon odbędzie się szybko i bezboleśnie :) Fabryczne, które posiadam obecnie nie są zbyt przyjazne w regulacji - przynajmniej dla mnie.

Napisano

Jeśli jest to duży przeskok w szerokości to oprócz regulacji linki bedziesz musial ustawić klocki na właściwej wysokości i się ewentaulnie potem pobawić tymi śrubkami żeby je oddalić/przybliżyć

Napisano

Szerokość obręczy szosowej to wg specyfikacji z neta 25 mm ( obręcze Mach1 Exe), natomiast szerokości obręczy do jazdy terenowej teraz nie jestem w stanie podać(nie mogę znaleźć takiej informacji w necie). Ich nazwa to - Rockrider Sport by Riga - obręcze dwukomorowe ( zapewne nie wiele Wam to mówi).

Napisano

Próbowałem tak przy obecnych hamulcach, ale zbytnio nie dawało to dobrego efektu. Być może jest to wina hamulców lub zbyt krótkich(o ile są dłuższe, nie wiem czy ich długość jest "stała") bolców do których mocowane są klocki.

Napisano

Tak, regulowałem. Ogólnie udało mi się raz "dostroić" te hamulce do szosowych obręczy ale trwało to dosyć długo(zapewne ze względu na brak umiejętności) i nie wyglądało zbyt ładnie...

Napisano

Jeśli między obręczami nie ma przeskoku o 0.5 cm to jezdzac na terenowych wykręc baryłkę przy klamce prawie na maxa (gorzej jak ci ''zabraknie'' hamulce w błocie ale cos za cos) i dokręc te srubki przy pivotach. Zakładając szosową wkręć baryłkę i odkręć śrubki przy pivotach i powinno latać jakoś tam :) Ale jesli zamierzałbyś na szosowych jechać dalej niż do sklepu warto poświęcić to 15 min na ustawienie tego tak jak ma być.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.