Bartek3033 Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Siema, co sądzicie o takim komplecie? Ze względów finansowych, dopiero teraz jestem w stanie dokończyć swojego krossa, i zmajstrowałem takie o to kółeczka. Obrecze: Alexrims XD Lite Piasty: Novatec d041sb/d042sb Szprychy: Dt Swiss Competition Tarcze: Avid 160mm Kaseta: Shimano hg51
kadargo Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Jak już je masz, to chyba ciut za późno, na takie pytanie. Zazwyczaj najpierw pytamy, potem kupujemy. Odwrotnie jest gorzej.
Bartek3033 Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Napisano 9 Sierpnia 2014 Powiedzmy że obgadywałem poszcególne elementy na etapie kompletowania. Najwięcej dylematu miałem ze szprychami. Ogólnie mi chodzi czy takie kółka ogarną czy w podobnej cenie coś byście zmienili. Swoją drogą, tylko u mnie taka zaporowa cena? 3,50 sztuka
kadargo Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Więc jeśli ktoś napisze, że coś by zmienił, to Ty zmienisz? Poza tym, jeśli składałeś na podstawie wcześniejszych konsultacji, to raczej nic się specjalnie od tego czasu nie zmieniło. Co do ceny, to nie mam pojęcia, ale chyba, tak czy siak, drogie nie były.
Bartek3033 Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Napisano 9 Sierpnia 2014 Sprzęt na wieczność nie jest, kiedyś coś trzeba będzie zmienić wymienić, to człowiek będzie mądrzejszy A poza tym po prostu chcę poznać opinie, czego się można po nich spodziewać itd. Coś ty taki napastliwy?
kadargo Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Napastliwy? W żadnym wypadku, po prostu zawsze mnie zadziwia kolejność podejmowanych działań przy zakupach. Naprawdę nic złego nie mam na myśli i uwierz mi, nie ma w tym co napisałem, ani grama agresji.
Bartek3033 Napisano 22 Sierpnia 2014 Autor Napisano 22 Sierpnia 2014 ja za to mam jeszcze kilka pytanek. Jaka wg was jest dobra waga opony i detki w rozmiarze 2.0? Możecie podać jakieś typy wraz z cenami.I poniżej jakiego wyniku możemy powiedzieć że mamy lekkie koła nadające się do XC.Jak wskoczę na wagę to się pochwalę, ale +- liczę bez ogumienia 1500/1000g
Dudi353 Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Lekkie koła do xc to poniżej 1700g. Twoje podejrzewam na ok 1800g albo więcej. Dobra waga dla opony mtb zwijanej to poniżej 450g. Co do konkretnych typów opon to napisz gdzie i jak jeździsz, ile możesz wydać i jaka szerokość cię interesuje.
Bartek3033 Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Napisano 23 Sierpnia 2014 Docelowo chce przejść na 2 komplety. Wąskie detonatory na miasto i jakaś 2.0 w teren. jeśli chodzi o teren to w najblizszej okolicy las wolski i puszcza niepołomicka więc tam na początku będą najwiecej katowane, a potem chcę sprobować sił w XC i maratonie
tobo Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 ja za to mam jeszcze kilka pytanek. Jaka wg was jest dobra waga opony i detki w rozmiarze 2.0? Możecie podać jakieś typy wraz z cenami. I poniżej jakiego wyniku możemy powiedzieć że mamy lekkie koła nadające się do XC. Jak wskoczę na wagę to się pochwalę, ale +- liczę bez ogumienia 1500/1000g Waga opony to około 350 gramów. Bardzo dobra 300. Dętka 90. Tak brzmi "bezwzględna" odpowiedź bez brania pod uwagę masy ważnych czynników takich jak masa użytkownika, miejsce eksploatacji, styl jazdy, rodzaj podłoża itd. Nadawanie się kół zależy np od wagi użytkownika. Sredniaki w okolicach 1500, lekkie i jeszcze znoszące użytkowanie 1300.
Mod Team Puklus Napisano 23 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2014 Mam koła na tych obręczach, sa fajne i w miarę lekkie. szprychy są ok, piasty przeciętne, najsłabsze z zestawu że tak powiem
Bartek3033 Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Napisano 23 Sierpnia 2014 Ale to tylko wagowo . Jest wg cb sens dawać drugie tyle za siedemsetki, tylko po to by mieć trochu lzejszą piastę? I w ogóle Ile jest prawdy z tą masą rotującą? bo mieszane opinie słyszałem. I ogólnie jeśli to prawda, to rozumiem że waga piasty ma najmniejsze znaczenie na jej wpływ, tak?
tobo Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Prawdy z masa rotujaca jest tyle ile sam jej chcesz zaakceptowac badz nie. Jesli jestes jej wyznawca to faktem jest ze masa skupiona blizej centrum kola ma mniejsze znaczenie w tym przypadku.
Bartek3033 Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Napisano 23 Sierpnia 2014 Nw czy jestem jej wyznawcą, bo nie mam porównania zbytniego. Bo to pierwszy poważny rower i w miarę lekki. Ale fakt faktem, wystarczy depnąć trochę mocniej i przyśpieszenie jest z miejsca i bez wysiłku A i jak zaczałem czytac tematy odnosnie kół, to rozumiem że ważymy bez kasety?
tobo Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Jesli rozpiska ma byc pelna to powinny byc zwazone w stanie rozlozonym, szprychy piasty obrecze nyple. Na przyspieszenie ma wplyw tez (jesli nie przede wszystkim) masa opon z detkami oraz rodzaj bieznika i szerokosc opony.
BajkowiecxD Napisano 23 Sierpnia 2014 Napisano 23 Sierpnia 2014 Boże czlowieku...na fb tez zadajesz takie pytania. Nie wiem,chcesz sie pochwalic? Zaloz, pojezdzij,to zobaczysz czy są dobre czy nie
Bartek3033 Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Napisano 24 Sierpnia 2014 Po prostu pytam, bo nie wiem, i zarazem chcę skonfrontować to co udało mi się złożyć z opiniami innych. Poza tym jestem na kupnie ogumienia
kadargo Napisano 24 Sierpnia 2014 Napisano 24 Sierpnia 2014 Tym razem, możesz uważać, że jestem napastliwy i pewnie trochę tak jest. No więc... Czy możesz mi wytłumaczyć, w którym dialekcie języka suahili, jest użyty przez Ciebie zwrot: "jestem na kupnie"? Masa ludzi go używa, a nie chce mi się wierzyć, że aż tyle osób nie umie posługiwać się własnym językiem, pisząc i mówiąc jak obcokrajowcy. Mój przyjaciel z Ghany popełnia podobne błędy, ale jemu chyba można wybaczyć, bo naprawdę bardzo się stara. Jak mniemam, nie chodziło Ci o zwrot: "jestem na kupie" bo wtedy te opony,trochę by tam nie pasowały.
Bartek3033 Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Napisano 24 Sierpnia 2014 Wydaje mi się, że to po prostu się wdarło w mowę potoczną i tego już nie zmienimy
kadargo Napisano 24 Sierpnia 2014 Napisano 24 Sierpnia 2014 Tak, podobnie jak, niezwykle urocze: "zim_om, poszł_em, wzi_ołem, te pedała, puki" i tym podobne kwiatki. Dramat.
Bartek3033 Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Napisano 24 Sierpnia 2014 nieee to są ewidentne błedy. A ten jest z tych typu cofać do tyłu, większa połowa itd Ale kończać offtopic zamierzam kupić ogumienie i tutaj zdaję się na wasze rady. Komplet numer jeden ogólnego przeznaczenia kevlarowy maxxis detonator 1.25 I jakaś dętka.Komplet numer dwa, terenowy, tu nie mam pojęcia co kupić. Coś w rozsądnej cenie, niezbyt ciężkie. I jaką szerokość najlepiej? Z jednej strony skoro nie będą katowane na asfalcie to można pokusić się o coś większego niż 2.0 ale z drugiej nie chcę klocka.
kadargo Napisano 24 Sierpnia 2014 Napisano 24 Sierpnia 2014 Szersza opona, nie oznacza z automatu, że ma większe opory. Może Flyweighty 330, jedni mają szczęście na łapanie kapci inni nie. Opory... Jakie opory? Do tego jeszcze wydają niesamowity dźwięk, rodem z F1. Dzwonka, już nie potrzeba. Nieumiejętność pisania i mówienia w ojczystym języku, to również błąd, który świadczy o szacunku do języka oraz, przepraszam, ale również, najzwyczajniej w świecie, o byciu lemiem/nieukiem.
Bartek3033 Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Napisano 24 Sierpnia 2014 hmm to zdanie w opisie mnie troche martwi ,z racji że dopiero zaczynam "Opona ta wymaga dobrej techniki jazdy." A z tymi tpi jak to jest? im mniej tym będzie lżejsza ale zarazem mniej wytrzymalsza? A co sądzisz o ikonie? bo widziałem podzielone opinie, i fakt jest cięższa i droższa od tej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.