Skocz do zawartości

[Klucze rowerowe] Czy wybrałem dobry zestaw


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema, myślę, że wybrałem dobry dział.Brakuje mi w domu kluczy do rozebrania napędu rowerowego. Znalazłem dosyć tani zestaw kluczy. Czy ktoś mi go może polecić, lub zaproponować inny ? :) Czy za pomocą takiego zdołam wymienić cały napęd roweru ? Oczywiście jakieś klucze posiadam w domu, oprócz specjalistycznych do roweru. Z góry dzięki za odpowiedź :) http://allegro.pl/zestaw-narzedzi-rowerowych-stal-walizka-47-el-hit-i4455806907.html

Napisano

Jeśli chodzi o skrzynkę: http://www.forumrowerowe.org/topic/150668-narzedzia-zestaw-w-walizce/
 
Narzędzia kupuj tylko te, które są Ci niezbędne. Jeśli chcesz "wesprzeć" forumowego kolegę i mieć przy tym niezłe podstawy warsztatu: http://www.bitul.pl/ Możesz ze spokojnym sercem kupić bacik i klucz do suportu. Będzie Ci potrzebny jeszcze ściągacz do korby, klucz do kasety i skuwacz. Myślę, że jakieś podstawowe tanie narzędzia od Bike Hand do domowego warsztatu wystarczą.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zestaw całkiem fajny chociaż widać że "zalatuje" nieco taniością :) Chociaż z drugiej strony, ostatnio kupiłem 10 kluczy imbusowych wspaniałej firmy Topex ( obsmarowanej na lewo i prawo w internecie) za 16 zł i mają się całkiem dobrze

Napisano

Jak będziesz musiał tym Topexem odkręcić śrubę do której trzeba przyłożyć więcej siły to zniszczysz i klucz i śrubę. Kupiłem kiedyś nieduży zestaw Stanleya w Castoramie za 20zł i nic złego się z nimi nie dzieje, ale jak potrzebujesz solidnych imbusów to celuj w Wiha (Germany). Mam też Bondhusy (z ich kluczy korzysta ProTool) ale Wiha solidniejsza - komplet 120zł.

Napisano

Potwierdzam za @whitearrow. Bondhus oraz Wiha. Wersja przedłużana z tzw. kulką ułatwiającą wstępne dokręcenie w trudno dostępnych miejscach. Na co dzień korzystam z imbusów obu firm- nie tylko przy rowerze, również przy aucie czy maszynach. Obie marki godne polecenia, klucze trzymają wymiary i są wytrzymałe.

Bondhus zestaw (do 10mm) kupisz już za ok 50zł, niemiecka Wiha nieco droższa.

  • Mod Team
Napisano

Nie ma takiej tragedii cenowej wcale. Podstwowy zestaw krótkich imbusów Wiha kupowałem dobry miesiąc temu za 34zł. Długie z kulką kosztowały 45zł :)

Napisano

Bo Topex to dobra firma do użytku domowego.

 

Zgadza się, narzędzia TOPEX przeznaczone są na użytek majsterkowiczów. Z resztą jak wejdziecie na stronę to jest to jasno napisane. Swobodnie poradzą sobie przy podstawowych pracach. Jeśli mówimy natomiast o sportach ekstremalnych, gdzie obciążenia i wymagana siła (choćby docisku śruby) jest większa, to proponuję używanie narzędzi profesjonalnych. Najważniejsze jest tu wiedzieć jak często i do jakich prac klucze czy imbusy będą używane. Jeśli przy zakupie wyjdziemy od tego, nie będzie przykrych niespodzianek.

Pozdrawiam

Tomek

Grupa Topex

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam wszystkich!

 

Mam nadzieję, że nikt nie będzie miał przeciwko jeśli się podepnę ;)

 

Dwa tygodnie temu kupiłem starą, używaną szosę Clippera na niemieckim osprzęcie i postanowiłem, że zajmę się serwisem na własną rękę, a że na początku sezonu z ledwością umiałem wymienić dętkę, to było trochę nauki przede mną. Więc siedzę na forum (swoją drogą te miejsce to wielka skarbnica wiedzy!), przeglądam posty i kminię - jak na razie nic mi nie było przesadnie strasznie a i wiele się nauczyłem o budowie naszych kochanych jednośladów. 

 

Ale za chiny ludowe nie mogę wyczaić jakiego klucza do kaset/wolnobiegów potrzebuję do zdjęcia tego: 

 

http://i.imgur.com/7JJst1d.jpg

 

Nakrętka ma 10 wyżłobień, podczas gdy wszystkie klucze które patrzyłem (jeśli zdjęcia pozwalały na to) w necie mają po 12. 

 

EDIT:

 

I jeszcze takie małe pytanie poglądowe. Chcę wymienić 130mm ośkę suportu korby na nową (stara jest pokrzywiona). Będzie to duża różnica jeśli kupię ją krótszą bądź dłuższą o 1mm? Nie wydaję mi się żeby te 0,5mm na każdą stronę sprawiło jakąś różnicę ale warto się upewnić ;)

Napisano

Te ząbki które widzisz na pierścieniu z napisami Suntour LOCK etc. nie służą do demontażu wolnobiegu. To jest pierścień skręcający razem wszystkie zębatki.

Suntour używa w starych modelach klucza z dwoma wypustkami

 

wchodzącymi w dwa wycięcia w wolnobiegu (widać je głębiej). Np Park Tool FR 2.

Dokladniej widać to w tym opisie:

http://www.parktool.com/blog/repair-help/cassette-and-freewheel-removal

Przewiń do dolu i zobaczysz swoj wolnobieg.

Klucz do kupienia choćby na aledrogo

http://allegro.pl/klucz-super-b-do-wolnobiegu-suntour-2-zeby-i4550541341.html

 

Co do osi to nie ma problemu z zalożeniem dłuższej czy krótszej o 1 mm. Upewnij się tylko, czy gwint jest ten sam (średnica, skok). I sprawdź, czy nie ma na starej osi jakichś dodatkowych elemntów jak rowek pod podkladkę zabezpieczającą, jakies podfrezowania itp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...