Snaqu Napisano 8 Sierpnia 2014 Napisano 8 Sierpnia 2014 Siema, myślę, że wybrałem dobry dział.Brakuje mi w domu kluczy do rozebrania napędu rowerowego. Znalazłem dosyć tani zestaw kluczy. Czy ktoś mi go może polecić, lub zaproponować inny ? Czy za pomocą takiego zdołam wymienić cały napęd roweru ? Oczywiście jakieś klucze posiadam w domu, oprócz specjalistycznych do roweru. Z góry dzięki za odpowiedź http://allegro.pl/zestaw-narzedzi-rowerowych-stal-walizka-47-el-hit-i4455806907.html
Fenthin Napisano 8 Sierpnia 2014 Napisano 8 Sierpnia 2014 Jeśli chodzi o skrzynkę: http://www.forumrowerowe.org/topic/150668-narzedzia-zestaw-w-walizce/ Narzędzia kupuj tylko te, które są Ci niezbędne. Jeśli chcesz "wesprzeć" forumowego kolegę i mieć przy tym niezłe podstawy warsztatu: http://www.bitul.pl/ Możesz ze spokojnym sercem kupić bacik i klucz do suportu. Będzie Ci potrzebny jeszcze ściągacz do korby, klucz do kasety i skuwacz. Myślę, że jakieś podstawowe tanie narzędzia od Bike Hand do domowego warsztatu wystarczą.
Gość Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Zestaw całkiem fajny chociaż widać że "zalatuje" nieco taniością Chociaż z drugiej strony, ostatnio kupiłem 10 kluczy imbusowych wspaniałej firmy Topex ( obsmarowanej na lewo i prawo w internecie) za 16 zł i mają się całkiem dobrze
skjaatel Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Bo Topex to dobra firma do użytku domowego.
whitearrow Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Jak będziesz musiał tym Topexem odkręcić śrubę do której trzeba przyłożyć więcej siły to zniszczysz i klucz i śrubę. Kupiłem kiedyś nieduży zestaw Stanleya w Castoramie za 20zł i nic złego się z nimi nie dzieje, ale jak potrzebujesz solidnych imbusów to celuj w Wiha (Germany). Mam też Bondhusy (z ich kluczy korzysta ProTool) ale Wiha solidniejsza - komplet 120zł.
M333 Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Potwierdzam za @whitearrow. Bondhus oraz Wiha. Wersja przedłużana z tzw. kulką ułatwiającą wstępne dokręcenie w trudno dostępnych miejscach. Na co dzień korzystam z imbusów obu firm- nie tylko przy rowerze, również przy aucie czy maszynach. Obie marki godne polecenia, klucze trzymają wymiary i są wytrzymałe. Bondhus zestaw (do 10mm) kupisz już za ok 50zł, niemiecka Wiha nieco droższa.
Mod Team Odi Napisano 22 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2014 Nie ma takiej tragedii cenowej wcale. Podstwowy zestaw krótkich imbusów Wiha kupowałem dobry miesiąc temu za 34zł. Długie z kulką kosztowały 45zł
ExpertGrupyTopex Napisano 28 Sierpnia 2014 Napisano 28 Sierpnia 2014 Bo Topex to dobra firma do użytku domowego. Zgadza się, narzędzia TOPEX przeznaczone są na użytek majsterkowiczów. Z resztą jak wejdziecie na stronę to jest to jasno napisane. Swobodnie poradzą sobie przy podstawowych pracach. Jeśli mówimy natomiast o sportach ekstremalnych, gdzie obciążenia i wymagana siła (choćby docisku śruby) jest większa, to proponuję używanie narzędzi profesjonalnych. Najważniejsze jest tu wiedzieć jak często i do jakich prac klucze czy imbusy będą używane. Jeśli przy zakupie wyjdziemy od tego, nie będzie przykrych niespodzianek. Pozdrawiam Tomek Grupa Topex
Venec Napisano 8 Września 2014 Napisano 8 Września 2014 Witam wszystkich! Mam nadzieję, że nikt nie będzie miał przeciwko jeśli się podepnę Dwa tygodnie temu kupiłem starą, używaną szosę Clippera na niemieckim osprzęcie i postanowiłem, że zajmę się serwisem na własną rękę, a że na początku sezonu z ledwością umiałem wymienić dętkę, to było trochę nauki przede mną. Więc siedzę na forum (swoją drogą te miejsce to wielka skarbnica wiedzy!), przeglądam posty i kminię - jak na razie nic mi nie było przesadnie strasznie a i wiele się nauczyłem o budowie naszych kochanych jednośladów. Ale za chiny ludowe nie mogę wyczaić jakiego klucza do kaset/wolnobiegów potrzebuję do zdjęcia tego: http://i.imgur.com/7JJst1d.jpg Nakrętka ma 10 wyżłobień, podczas gdy wszystkie klucze które patrzyłem (jeśli zdjęcia pozwalały na to) w necie mają po 12. EDIT: I jeszcze takie małe pytanie poglądowe. Chcę wymienić 130mm ośkę suportu korby na nową (stara jest pokrzywiona). Będzie to duża różnica jeśli kupię ją krótszą bądź dłuższą o 1mm? Nie wydaję mi się żeby te 0,5mm na każdą stronę sprawiło jakąś różnicę ale warto się upewnić
Garlock Napisano 8 Września 2014 Napisano 8 Września 2014 Te ząbki które widzisz na pierścieniu z napisami Suntour LOCK etc. nie służą do demontażu wolnobiegu. To jest pierścień skręcający razem wszystkie zębatki. Suntour używa w starych modelach klucza z dwoma wypustkami wchodzącymi w dwa wycięcia w wolnobiegu (widać je głębiej). Np Park Tool FR 2. Dokladniej widać to w tym opisie: http://www.parktool.com/blog/repair-help/cassette-and-freewheel-removal Przewiń do dolu i zobaczysz swoj wolnobieg. Klucz do kupienia choćby na aledrogo http://allegro.pl/klucz-super-b-do-wolnobiegu-suntour-2-zeby-i4550541341.html Co do osi to nie ma problemu z zalożeniem dłuższej czy krótszej o 1 mm. Upewnij się tylko, czy gwint jest ten sam (średnica, skok). I sprawdź, czy nie ma na starej osi jakichś dodatkowych elemntów jak rowek pod podkladkę zabezpieczającą, jakies podfrezowania itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.