Skocz do zawartości
  • 0

Ściągnięcie korby - rodzaj suportu


Gość Marek

Pytanie

Napisano

Witam,
nie znam się za bardzo na serwisie roweru, ale postawnowiłem trochę się podszkolić i rozebrać i złożyć ponownie swój stary rower marketowy :)
Natknąłem się na taki oto problem, nie wiem jak zabrać się za zdjęcie korby z suportu. Wrzucam zdjęcia niezbędne do identyfikacji.
Bardzo bym prosił o wypisanie, oraz dobrze by było gdyby znalazły się przykłady z allegro, jakich narzędzi będę potrzebował.
Zwykły ściągacz do korb na kwadrat się nada? Wiem że muszę go wkręcić, ale czy dam radę? Wystający trzpień śruby nie będzie przeszkadzał?
I co dalej? Jak wyjąć taki suport potem?
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6

Przepraszam z góry za moją niewiedzę i zajęty czas.
Pozdrawiam,
Marek

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Masz ciekawy suport, oś ze szpilkami zamiast gwintowanych otworów to ciekawy wynalazek.

Jesli chcesz to rozebrać, to po pierwsze trzeba  zdjąć korby. Czy mozna uzyć normalnego sciagacza nie wiem. Trzeba spróbować:

1. Wykręć ze ściagacza trzpień. Pozostałą "nakrętkę" spróbuj wkręcić w korbę. Jak sie uda to dobrze. Jak nie idź do pkt. 5

2. Spróbuj wkręcić teraz trzpień w korpus ściągacza. Jak przyłapie gwint do dobrze. Jak nie idź do pkt.5

3. Wkręcaj dalej trzpień. Jak wkręci sie na min 1 cm to dobrze. Jak mniej, to idź do pkt.5 i nie próbuj ściagać nim korby, po jest szansa, ze zerwiesz gwinty w ściagaczu.

4. Ściagnij korbę. Jak sie uda to dobrze, jak nie to idź do pkt. 5

5. Zawieź rower do serwisu niech Ci to wszystko zdemontują.

Jak zdejmiesz korby ( a przynajmniej lewą) to możesz rozkręcić suport. Masz najprawdopodobniej taki typ suportu:

http://bialogardiokolice.jcom.pl/maps.php?image=Artykuly/img/Budowa_korbowoduBig.png

Czyli odkręcasz tę nakrętkę  z nacięciam (7)i po lewej stronie suportu TO JEST LEWY GWINT! Czyli krecisz zgodnie ze wskazówkami zegara. Potrzebujesz klucz:hakowy np:

http://www.promotorlublin.pl/files/klucz-hakowy-nastawny-z-pazurem-80-120mm-wp7120.jpg

lub "ruski klucz' czyli młotek + przecinak (lub kawal jakiegoś pręta). Tym drugim narzędziem kompletnie skancerujesz nakrętkę.

Wykręcasz bieżnię (5) kluczem płaskim (w ostateczności nastawnym). wysypujesz kulki. Wyjmujesz os suportu. Wykręczasz kluczem hakowym bieżnię (6) z drugiej strony - ta juz ma "normalny" prawy gwint. Wywalasz całe to ustrojstwo do smieci. Kupujesz suport kompaktowy z osią na kwadrat np:

http://allegro.pl/suport-neco-maszynowy-113-5-118-122-5-127-5mm-i4504110185.html

plus taki klucz:

http://allegro.pl/klucz-do-suportu-shimano-fsa-kwadrat-octalink-i4423357850.html?source=mlt

Montujesz i masz temat rozwiązany. Zasady doboru suportu kompaktowego znajdziesz na forum.

 

 

 

Napisano

To akurat tradycyjny suport starego typu, jak nie podejdzie ściągacz, to można spróbować od drugiej strony młotkiem i przecinakiem, lecz stwarza to pewne ryzyko uszkodzenia ramy i/lub korby (dopóki gwint będzie dobry w korbie, to nie polecam).

A ściągacze też są różne, taki powinien bez problemu podejść http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/B822C5D8-7EEB-44B0-8173-549805B613ED.JPEG (nie jest "pełny", więc wystający z suportu gwint tam wejdzie).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...