zybartek Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 Witam, to mój pierwszy post na forum więc tym serdeczniej. W moim rowerze (Gazelle Tourmalet) poluzowało się koło z tyłu. Zawiozłem go do serwisu. Rower jest stary, może mieć nawet około 25 lat, na pewno jest już pełnoletni. Mechanik powiedział, że oś jest wgrzewana w piastę, więc wymiana nie wchodzi w grę. Nawet zębatek nie miał czym odkręcić, bo nie ma takiego klucza (to jakiś klucz starego typu, z tego co się orientuję, obecnie stosuje się bacik). Teraz pytanie z mojej strony. Zakładając, że faktycznie zębatek nie odzyskam, i idą razem z kołem do wyrzucenia, z całości uratuję tylko oponę i dentkę (opona ma przejechany jeden sezon). Na Allegro znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/show_item.php?item=4472169704 w cenie 80zł + przesyłka. Jedyny problem to fakt, iż tu wolnobieg jest 7-mio biegowy, a w mojej Gazelli jest 6 biegów. Pytanie więc czy koło w ogóle będzie pasowało, a jeśli tak, czy będę w stanie ustawić przerzutki tak, by płynnie działało 6 biegów, jedna zębatka została by nieużywana. Btw na poniedziałek jestem umówiony z pasjonatem starych rowerów, który prowadzi serwis w Tychach, mam nadzieję, że ów Pan coś zaradzi, i nie będę musiał zmieniać koła, albo chociaż odzyskam zębatki. Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź.
Garlock Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Zmień mechanika. Stwierdzenie, że oś jest wgrzewana w piastę jest raczej kuriozalne. To niby jak by się miało to koło obracać? Nie dziwię się, że nie miał klucza. On pewnie tylko górale potrafi naprawiać. Gazelle ma pewnie piastę Maillarda i potrzebujesz taki klucz: Podobny trochę do shimanowskiego ale większy. W warunkach domowych mozna powalczyć używając nakrętki pod klucz 28 (też nietypowej) Gwint do nakręcenia wolnobiegu moze być taki sam jak w shimanowskich, wtedy łatwo znajdziesz zamiennik. Chyba, że masz pecha i piasta jest z mocowaniem helico: Wtedy raczej nic do tego nie dokupisz. Co nie zmienia faktu, ze po rozkręceniu i wyjęciu osi może okazać sie wystraczy wyczuścic nasmarować, wyregulować piastę i koło Ci jeszcze posłuży.
zybartek Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Napisano 7 Sierpnia 2014 Przepraszam za przekręcenie słów mechanika - powiedział, że oś może być wgrzewana. To samo mówił o supporcie. Po prostu nie miał klucza żeby wykręcić wolnobieg, mówił, że to stary typ i nikt już takiego klucza nie posiada. Ale to już nie ważne, tak jak pisałem, w poniedziałek pojadę do drugiego serwisu, i napiszę na forum czego się dowiedziałem. Mimo wszystko dziękuję za pomocną odpowiedź, jeżeli drugi mechanik również nie będzie miał ww. klucza, będę wiedział czego mam szukać i jak się za to zabrać. Do swojego roweru nabrałem już sentymentu, w końcu służy mi bezawaryjnie od 8 lat, więc mimo wszystko postaram się go uratować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.