amauser Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam. Piszę ponieważ potrzebuję Waszej pomocy w wyborze roweru. Otóż zdecydowałem się na zakup Canyona AL SLX 7.9 http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3173 . Rower ma służyć do amatorskiego ścigania w maratonach i półmaratonach. Mam ograniczony budżet i dlatego padło na tę markę (niezłe wyposażenie za tę cenę). Ostatecznie zdecydował fakt, że ten model posiada sztywną oś, która z tego co czytam wydaje się być już chyba niezbędna w 29-erach (chyba że się mylę, to proszę mnie wyprostować). Moje pytanie do Waszego grona brzmi: czy geometria tego roweru ma sportowy charakter i nadaje się do ścigania? Pytanie być może nieco prozaiczne, ale prosze o wyrozumiałość bo nie mam dużego doświadczenia z rowerami z dużym kołem. Dodam jeszcze , że mam 188cm wzrostu, przekrok 90cm. Z góry dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc. Edytowane 6 Sierpnia 2014 przez amauser Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorteran Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Tak, ma sportowy charakter i nadaje się do ścigania. Sam o takim ostatnio myślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek516 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Sam tez czegoś szukam na kolejny sezon. Pewno padnie także na Canyona, ale możliwe, że model 2015. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amauser Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 A kiedy możemy spodziewać się kolekcji 2015? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Bardzo fajny sprzęt choć ja ze względu na amorek bym go nie kupił. Spokojnie wystarczyła by Ci wersja AL 6.9 z Rebą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amauser Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 (edytowane) Wersja AL 6.9 z tego co widzę na stronie Canyona nie ma sztywnej osi z tyłu. Z tego co wyczytałem m.in. na tym forum jest to chyba dość istotny element przemawiający jednak za wersją SLX. Chyba że te zachwyty nad osią 12mm są na wyrost. Ja tu nie mam żadnego doświadczenia ani skali porównawczej więc muszę zaufać opiniom innych. Edytowane 6 Sierpnia 2014 przez amauser Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Sztywna oś z tyłu jest dobra do fula i cięższych zastosowań. W HT to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Ale to tylko maja opinia. Poza tym wiadomo, że nie lubię Fox'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek516 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Tak patrze na geo AL i AL SLX i wychodzi na to, że ramy są praktycznie takie same z tym, że w SLX tylni trójkąt jest krótszy no i rozstaw kół jest krótszy. Więc obydwa mają teoretycznie geo sportowe. Jeśli się mylę, poprawcie mnie AL 6.9 - 16.5"AL SLX - 16" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 Brawo, kolega dał się wmanipulować w szukanie roweru ze sztywną tylną osią Idealny cel działań marketingowych wielkich firm. Ja w swoim 29" z przodu nawet nie myślę o sztywnej osi, a co dopiero z tyłu? Ech, te niebotyczne straty energii:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 @@beskid, a czemu nie lubisz FOX'a? Choć mam Rebę, to ciekaw jestem niezmiernie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 Sztywna oś z tyłu to mało odczuwalny gadżet. Imo jej największą zaletą jest to, że łatwiej i szybciej można zdjąć koło. Co innego przód, tutaj nigdy za mało sztywności. W sumie normalne, kierujemy w końcu przodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 amauser rozmiarowka Canyona bedzie podpowiadac rozmiar L, ale na moje to jestes w absolutnie gornych widlach tego rozmiaru i lepszy dla Ciebie bylby rozmiar XL. Po pierwsze sztyca nie wystawala by tak mocno, po drugie moglby byc za krotki. Kolekcja 2015 we wrzesniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gien Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 Obawiam się, że w przypadku Canyona amauser może mieć problem z dopasowaniem odpowiedniego rozmiaru ramy ponieważ, tak jak napisał kolega powyżej, znajduje się dokładnie na granicy rozmiarów L i XL. Mam podobne wymiary (190, noga ok. 91) i zrezygnowałem z zakupu Canyona/Radona bo: 1. rozmiar 19-20 cali - zbyt krótka rura podsiodłowa i/lub za krótka górna rura 2. rozmiary 21,5-22 + rura podsiodłowa ok + długość górnej rury do zaakceptowania, chociaż dodatkowe 10 mm by nie zaszkodziło - za wysoki przekrok - Canyon - 869 mm, Radon Zr Race wypada przyzwoicie bo 848 mm ale bez przymiarki to i tak loteria Z seryjnych rowerów pasowała mi geometria Scotta Scale oraz Treka z tym, że stosunek cena/osprzęt w przypadku tych marek jest, delikatnie mówiąc, niekorzystny. Ostatecznie skończyło się kupnem ramy Peak 29 w rozmiarze XL, która w połączeniu z mostkiem 90 mm i kierą 710 mm okazała się być strzałem w 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amauser Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 Brawo, kolega dał się wmanipulować w szukanie roweru ze sztywną tylną osią Idealny cel działań marketingowych wielkich firm. Ja w swoim 29" z przodu nawet nie myślę o sztywnej osi, a co dopiero z tyłu? Ech, te niebotyczne straty energii:) Jak już pisałem wcześniej, nie mam w temacie 29ninerów doświadczenia, więc będę polegał na opinii Waszego grona (w końcu komuś w życiu i tak trzeba zaufać ). Po prostu tyle się naczytałem zachwytów nad tymi sztywnymi osiami, że sam nie wiem czy traktować to jako niezbędne kryterium czy może sprawę olać. Fakt jest faktem, że wybór Canyona podyktowany był właśnie posiadaniem takiej osi, inne marki z tą opcją to już kilka tysięcy więcej do wydania. Co do samej geometrii to idealnie mi pasuje Scott Scale, ale ze względu na te osie został odrzucony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 @@beskid, a czemu nie lubisz FOX'a? Choć mam Rebę, to ciekaw jestem niezmiernie Tylko i wyłącznie praca a dokładnie progresja tłumika (mała). Jakoś tak za bardzo się zapadał a tego nie lubię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 Krążą opinie, że w Foxach już to poprawili, a RS od 2013 popsuł charakterystykę pracy Reby, chociaż w roczniku 2014 jest już lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amauser Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 Wracając do tematu, rozumiem że Waszym zdaniem ta słynna sztywna oś w przypadku 29 calowych hardtaili to jednak głównie marketing? Czyli jesli bardzo pasuje mi geometria Scott Scale (do Canyona się nie przysiadłem z powodów dość oczywistych i nie mogę porównać) to nie zawracać sobie głowy tymi osiami i brać Scotta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voss73 Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 Powiem Ci tak: ja przy bardzo podobnym wyborze wybrałem Scotta Scale 950 ze względu na jego geometrię która bardzo mi pasuje. Ale czy dobrze zrobiłem to sam nie wiem, faktem jest że dużo się teraz mówi o osi 12mm z tyłu więc być może jej brak będzie jakimś mankamentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelLUB Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 sztywna oś w sztywnej ramie ma wg mnie tylko jedną zaletę, piasta jest zapięta zawsze w tej samej pozycji, w przypadku QR w zależności od tego jak bardzo ciasno ustawimy zacisk może to wpływać na ocieranie tarczy lub też nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xms Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Sztywna oś z tyłu jest dobra do fula i cięższych zastosowań. W HT to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Ale to tylko maja opinia. Poza tym wiadomo, że nie lubię Fox'a. Bzdura, sztywna oś w ht to zastosowanie idealne również dla cięższego bikera. Sztywność jest nie porównywalna nawet z najsztywniejszymi kołami. Bierz L, ja mam pod tyłkiem L przy 191 cm, co prawda grand al slx 9.9 ale w Twoim przypadku też ten rozmiar będzie dobry. Nie będziesz wyglądał jak na żyrafie, a i sterowniki będzie lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amauser Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Bardzo rózne opinie na temat tych sztywnych osi w HT się pojawiają i człowiek od tego nieco głupieje . Biorąc pod uwagę fakt że mamy juz połowę sierpnia, poczekam do września i skusze się na kolekcję 2015. A przez ten czas jeszcze nieco przyjrzę się temu tematowi, bo dylemat nadal aktualny: na maratony Canyon czy Scott ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 sztywna oś w sztywnej ramie ma wg mnie tylko jedną zaletę, piasta jest zapięta zawsze w tej samej pozycji, w przypadku QR w zależności od tego jak bardzo ciasno ustawimy zacisk może to wpływać na ocieranie tarczy lub też nie Tak to przemyslane, ze mi rece opadly...., co ma jedno z drugim? Jak masz dwie lewe rece to i tak zle wlozysz, jak os 20mm nie wkrece do srodka a zaciagne, to kolko bedzie latac, wiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xms Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Opinie opiniami, jeździłem kilka lat na spince i teraz wiem, że sztywna oś jest dla mnie ideałem. Jeżeli jesteś bikerem 60 kg nie ma to dla Ciebie znaczenia natomiast jeżeli Twoja waga przekracza wagę 3 cyfrową uwierzcie mi, że ma to kolosalne znaczenie. Crossmaxy st też bujały na boki, a jak wiadomo są to bardzo sztywne koła (choć podobno spinki mavica są słabe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 Moja waga jest 3 cyfrowa i moge podac przyklady widelcow na 9mm os, ktore wzdluznie byly wyczuwalnie sztywniejsze niz widelec na os 20mm....W Rebie 29" faktycznie nie jezdzilem na sztywnej osce, zreszta 15 to dla mnie nie jest wzorzec sztywnosci, ale nie moge narzekac na sztywnosc. Faktycznie moge narzekac na gowni..e kola, ktore musialem poprawiac dociagajac szprychy, bo nie wiem, kto je sklada w Cubach, normalnie zal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xms Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Ty masz swoje teorie i swoje doświadczenia. Ja osobiście cieszę się, że coraz więcej producentów wprowadza jako standard wspomniany system mocowania kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi