Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Piszę ponieważ potrzebuję Waszej pomocy w wyborze roweru. Otóż zdecydowałem się na zakup Canyona AL SLX 7.9 http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3173 . Rower ma służyć do amatorskiego ścigania w maratonach i półmaratonach. Mam ograniczony budżet i dlatego padło na tę markę (niezłe wyposażenie za tę cenę). Ostatecznie zdecydował fakt, że ten model posiada sztywną oś, która z tego co czytam wydaje się być już chyba niezbędna w 29-erach (chyba że się mylę, to proszę mnie wyprostować). Moje pytanie do Waszego grona brzmi: czy geometria tego roweru ma sportowy charakter i nadaje się do ścigania? Pytanie być może nieco prozaiczne, ale prosze o wyrozumiałość bo nie mam dużego doświadczenia z rowerami z dużym kołem. Dodam jeszcze , że mam 188cm wzrostu, przekrok 90cm. Z góry dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc.

Edytowane przez amauser
Napisano (edytowane)

Wersja AL 6.9 z tego co widzę na stronie Canyona nie ma sztywnej osi z tyłu. Z tego co wyczytałem m.in. na tym forum jest to chyba dość istotny element przemawiający jednak za wersją SLX. Chyba że te zachwyty nad osią 12mm są na wyrost. Ja tu nie mam żadnego doświadczenia ani skali porównawczej więc muszę zaufać opiniom innych.

Edytowane przez amauser
Napisano

Sztywna oś z tyłu jest dobra do fula i cięższych zastosowań. W HT to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Ale to tylko maja opinia. Poza tym wiadomo, że nie lubię Fox'a.

Napisano

Tak patrze na geo AL i AL SLX i wychodzi na to, że ramy są praktycznie takie same z tym, że w SLX tylni trójkąt jest krótszy no i rozstaw kół jest krótszy. Więc obydwa mają teoretycznie geo sportowe. Jeśli się mylę, poprawcie mnie ;)
AL 6.9 - 16.5"
AL SLX - 16"
 

Napisano

Brawo, kolega dał się wmanipulować w szukanie roweru ze sztywną tylną osią:) Idealny cel działań marketingowych wielkich firm. Ja w swoim 29" z przodu nawet nie myślę o sztywnej osi, a co dopiero z tyłu? Ech, te niebotyczne straty energii:)

Napisano

Sztywna oś z tyłu to mało odczuwalny gadżet. Imo jej największą zaletą jest to, że łatwiej i szybciej można zdjąć koło.

 

Co innego przód, tutaj nigdy za mało sztywności.  W sumie normalne, kierujemy w końcu przodem.

Napisano

amauser rozmiarowka Canyona bedzie podpowiadac rozmiar L, ale na moje to jestes w absolutnie gornych widlach tego rozmiaru i lepszy dla Ciebie bylby rozmiar XL. Po pierwsze sztyca nie wystawala by tak mocno, po drugie moglby byc za krotki.

Kolekcja 2015 we wrzesniu.

Napisano

Obawiam się, że w przypadku Canyona amauser może mieć problem z dopasowaniem odpowiedniego rozmiaru ramy ponieważ, tak jak napisał kolega powyżej, znajduje się dokładnie na granicy rozmiarów L i XL. Mam podobne wymiary (190, noga ok. 91) i  zrezygnowałem z zakupu Canyona/Radona bo:

1. rozmiar 19-20 cali

- zbyt krótka rura podsiodłowa i/lub za krótka górna rura

2. rozmiary 21,5-22

+ rura podsiodłowa ok

+ długość górnej rury do zaakceptowania, chociaż dodatkowe 10 mm by nie zaszkodziło

- za wysoki przekrok - Canyon - 869 mm, Radon Zr Race wypada przyzwoicie bo 848 mm ale bez przymiarki to i tak loteria

Z seryjnych rowerów pasowała mi geometria Scotta Scale oraz Treka z tym, że stosunek cena/osprzęt w przypadku tych marek jest, delikatnie mówiąc, niekorzystny. Ostatecznie skończyło się kupnem ramy Peak 29 w rozmiarze XL, która w połączeniu z mostkiem 90 mm i kierą 710 mm okazała się być strzałem w 10.

Napisano

 

 

Brawo, kolega dał się wmanipulować w szukanie roweru ze sztywną tylną osią :) Idealny cel działań marketingowych wielkich firm. Ja w swoim 29" z przodu nawet nie myślę o sztywnej osi, a co dopiero z tyłu? Ech, te niebotyczne straty energii:)

Jak już pisałem wcześniej, nie mam w temacie 29ninerów doświadczenia, więc będę polegał na opinii  Waszego grona (w końcu komuś w życiu i tak trzeba zaufać :) ). Po prostu tyle się naczytałem zachwytów nad tymi sztywnymi osiami, że sam nie wiem czy traktować to jako niezbędne kryterium czy może sprawę olać. Fakt jest faktem, że wybór Canyona podyktowany był właśnie posiadaniem takiej osi, inne marki z tą opcją to już kilka tysięcy więcej do wydania. Co do samej geometrii to idealnie mi pasuje Scott Scale, ale ze względu na te osie został odrzucony.

Napisano

@@beskid, a czemu nie lubisz FOX'a? Choć mam Rebę, to ciekaw jestem niezmiernie :)

 

Tylko i wyłącznie praca a dokładnie progresja tłumika (mała). Jakoś tak za bardzo się zapadał a tego nie lubię.

Napisano

Krążą opinie, że w Foxach już to poprawili, a RS od 2013 popsuł charakterystykę pracy Reby, chociaż w roczniku 2014 jest już lepiej.

Napisano

Wracając do tematu, rozumiem że Waszym zdaniem ta słynna sztywna oś w przypadku 29 calowych hardtaili to jednak głównie marketing? Czyli jesli bardzo pasuje mi geometria Scott Scale (do Canyona się nie przysiadłem z powodów dość oczywistych  :) i nie mogę porównać) to nie zawracać sobie głowy tymi osiami i brać Scotta? 

Napisano

Powiem Ci tak: ja przy bardzo podobnym wyborze wybrałem Scotta Scale 950 ze względu na jego geometrię która bardzo mi pasuje. Ale czy dobrze zrobiłem to sam nie wiem, faktem jest że dużo się teraz mówi o osi 12mm z tyłu więc być może jej brak będzie jakimś mankamentem.

Napisano

sztywna oś w sztywnej ramie ma wg mnie tylko jedną zaletę, piasta jest zapięta zawsze w tej samej pozycji, w przypadku QR w zależności od tego jak bardzo ciasno ustawimy zacisk może to wpływać na ocieranie tarczy lub też nie

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Sztywna oś z tyłu jest dobra do fula i cięższych zastosowań. W HT to moim zdaniem przerost formy nad treścią.

Ale to tylko maja opinia. Poza tym wiadomo, że nie lubię Fox'a.

Bzdura, sztywna oś w ht to zastosowanie idealne również dla cięższego bikera. Sztywność jest nie porównywalna nawet z najsztywniejszymi kołami.

Bierz L, ja mam pod tyłkiem L przy 191 cm, co prawda grand al slx 9.9 ale w Twoim przypadku też ten rozmiar będzie dobry. Nie będziesz wyglądał jak na żyrafie, a i sterowniki będzie lepsza.

Napisano

Bardzo rózne opinie na temat tych sztywnych osi w HT się pojawiają i człowiek od tego nieco głupieje  :) . Biorąc pod uwagę fakt że mamy juz połowę sierpnia, poczekam do września i skusze się na kolekcję 2015. A przez ten czas jeszcze nieco przyjrzę się temu tematowi, bo dylemat nadal aktualny: na maratony Canyon czy Scott ???

Napisano

sztywna oś w sztywnej ramie ma wg mnie tylko jedną zaletę, piasta jest zapięta zawsze w tej samej pozycji, w przypadku QR w zależności od tego jak bardzo ciasno ustawimy zacisk może to wpływać na ocieranie tarczy lub też nie

Tak to przemyslane, ze mi rece opadly...., co ma jedno z drugim? Jak masz dwie lewe rece to i tak zle wlozysz, jak os 20mm nie wkrece do srodka a zaciagne, to kolko bedzie latac, wiec?

Napisano

Opinie opiniami, jeździłem kilka lat na spince i teraz wiem, że sztywna oś jest dla mnie ideałem. Jeżeli jesteś bikerem 60 kg nie ma to dla Ciebie znaczenia natomiast jeżeli Twoja waga przekracza wagę 3 cyfrową uwierzcie mi, że ma to kolosalne znaczenie. Crossmaxy st też bujały na boki, a jak wiadomo są to bardzo sztywne koła (choć podobno spinki mavica są słabe)

Napisano

Moja waga jest 3 cyfrowa i moge podac przyklady widelcow na 9mm os, ktore wzdluznie byly wyczuwalnie sztywniejsze niz widelec na  os 20mm....W Rebie 29" faktycznie nie jezdzilem na sztywnej osce, zreszta 15 to dla mnie nie jest wzorzec sztywnosci, ale nie moge narzekac na sztywnosc. Faktycznie moge narzekac na gowni..e kola, ktore musialem poprawiac dociagajac szprychy, bo nie wiem, kto je sklada w Cubach, normalnie zal.

Napisano

Ty masz swoje teorie i swoje doświadczenia. Ja osobiście cieszę się, że coraz więcej producentów wprowadza jako standard wspomniany system mocowania kół.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...