Skocz do zawartości

[opony] lepsza alternatywa do AM niż mocno zmęczone Racing Ralphy


pikuas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuje pilnie dobrej alternatywy dla fabrycznie założonych gum w full'u Ghost'a. 

Fabrycznie były Schwalbe Racing Ralph 26 x 2.25. Jeździło się w nich super tylko brakowało mi bocznych klocków i lepszego trzymania na zakręcie. Nie ścigam się, lubię raczej wypady w góry, lasy terenowe zjazdy i szybkie single.

 

Szukam czegoś z lepszą trakcją co zrekompensuje braki w technice. Drugi warunek to by dało się je kupić możliwie szybko bo jade na Rychleby w sobote rano, a w domu zjechane Nobby Nic'i i RaRa w nienajlepszym stanie.

 

Mój typ na te chwile to Conti MKII 2.4 z przodu (ProTection) i Rubber Queen 2.2 na tyle ale w wersji zwijanej, podstawowej (ProTection nie mogę znaleźć, a obecne ich wcielenie - Trail King są na zamówienie).

 

Może jakieś gumy Geax, Kenda albo Maxxis ? 

Musze zamówić je najpóźniej jutro do 13 lub szukać na miejscu w Krakowie więc będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. 

 

ps: obręcze: maja 24mm szerokości (wewnętrznej pewnie koło 18-19)  i 19mm wys.

Napisano

Kolego jest tego tyle że można całą litanię napisać, ja np: jeżdżę na NobbyNic i Fat Albert. A te twoje "dancing Ralphy" to bardzo kiepski wybór w góry.

Opony mają rewelacyjnie małe opory toczenia i dość dobrze spisują się na suchym ale na błocie i korzeniach można się na nich zabić.

Śmiem stwierdzić że do AM wszystko będzie lepsze od Ralpha.

Conti Mountain King są dość ciekawe i tanie.

Napisano

Nobby Nic przejeździłem i szału nie było. Lepiej niż RaRa ale z związku z tym szukam czegoś innego niż Schwalbe.  Jak działają w różnych warunkach RaRa miałem okazje się przekonać, a że jadę do Czech teraz to potrzebuje do piątku coś "pewnego" ;) a wiesz, nie chce też wtopić bo jednak 300-350zł piechotą nie chodzi. 

 

Conti biorę pod uwagę właśnie ze względu na cenę ale brak dostępnej Rubber Queen ProTection trochę mi pokrzyżował plany. A tych podstawowych druciaków się boje ze względu na panujące opinie na temat "szmateksowych" gum Continentala.

Napisano

czuje, że jak nikt nie podrzuci "złotej rady" to tak się skonczy ;) nowe Conti budzetowe i Schwalbe na zmiane jakby sie zeszmaciła na pierwszego dnia. I zwiekszony zapas detek w plecaku ;)
 

A tak btw. Fat Alberta masz z tyłu?

Napisano

 A tych podstawowych druciaków się boje ze względu na panujące opinie na temat "szmateksowych" gum Continentala.

 

Ja pi.... następny. Chodzi o konkretne modele w dodatku te, które takie mają być bo liczy się waga. Conti MKII to całkiem inna konstrukcja.

Napisano

Ja pi.... następny. Chodzi o konkretne modele w dodatku te, które takie mają być bo liczy się waga. Conti MKII to całkiem inna konstrukcja.

 

no to mówie o konkretnym podstawowym druciaku Conti MKII (za jakies 60-70zl) ... o nim takie opinie widzialem wlasnie. Podejrzewam, ze Rubber Queen w tej samej podstawowej wersji tez tak bedzie miala. Czy slusznie?

Napisano

Na taki profil jak opisałeś, to zdecydowanie Geax Saguaro, zwijane, niekoniecznie TNT. Osobiście mam na przodzie 2,2, tył 2,0. Bardzo uniwersalna opona.

Napisano

no to mówie o konkretnym podstawowym druciaku Conti MKII (za jakies 60-70zl) ... o nim takie opinie widzialem

wlasnie. Podejrzewam, ze Rubber Queen w tej samej podstawowej wersji tez tak bedzie miala. Czy slusznie?

Nie słusznie ,mam RQ 2.4 i to b.fajna guma, opory toczenia w miarę niskie , trzymanie dużo lepsze od Gato czy Saguaro . Ścianki dosyć grube , grubsze niż w mk ii .

 

Weź 2x Rubber Queen . MK II trzyma gorzej ;)

Napisano

Na taki profil jak opisałeś, to zdecydowanie Geax Saguaro,

Niekoniecznie.

Miałem okazje na tym jezdzić i zachowanie na błocie nie powala. Szybka opona opory toczenia małe, zużycie niskie ale na błocie radzą sobie przeciętnie.

Napisano

Autor jak rozumiem szuka opony w miarę uniwersalnej i tego dotyczyła moja propozycja. A że nie ma gumy dobrej w każdych warunkach, to wiemy.

Napisano

Szukałem raczej czegoś na suche warunki.

 

Michelin'ów nie mogłem namierzyć w Krakowie i wybór padł na 2.4 MKII z przodu i Rubber Queen 2.2 na tyle. Zobaczymy co z tego wyniknie. 
Dzięki za pomoc!

 

Napisano

heh no gdzie bym nie pytał to doradzali mi RQ na tył właśnie (2.2 wystarczające lub ew. 2.4) :) , a przod MKII 2.4.

Jak to mówią - klamką zapadła.

Jak nie podejdzie to następny zestaw będę sprawdzał RQ a raczej juz Trail King 2.4 z przodu.

 

autor waży 80kg.


:/ nie moge już edytować....

 

powiedzcie mi ile wbić ciśnienia w te opony (producent podaje 50-65psi / 3,5-4,5 bar) przy mojej wadze ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...