Skocz do zawartości

[opony] lepsza alternatywa do AM niż mocno zmęczone Racing Ralphy


pikuas

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje pilnie dobrej alternatywy dla fabrycznie założonych gum w full'u Ghost'a. 

Fabrycznie były Schwalbe Racing Ralph 26 x 2.25. Jeździło się w nich super tylko brakowało mi bocznych klocków i lepszego trzymania na zakręcie. Nie ścigam się, lubię raczej wypady w góry, lasy terenowe zjazdy i szybkie single.

 

Szukam czegoś z lepszą trakcją co zrekompensuje braki w technice. Drugi warunek to by dało się je kupić możliwie szybko bo jade na Rychleby w sobote rano, a w domu zjechane Nobby Nic'i i RaRa w nienajlepszym stanie.

 

Mój typ na te chwile to Conti MKII 2.4 z przodu (ProTection) i Rubber Queen 2.2 na tyle ale w wersji zwijanej, podstawowej (ProTection nie mogę znaleźć, a obecne ich wcielenie - Trail King są na zamówienie).

 

Może jakieś gumy Geax, Kenda albo Maxxis ? 

Musze zamówić je najpóźniej jutro do 13 lub szukać na miejscu w Krakowie więc będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. 

 

ps: obręcze: maja 24mm szerokości (wewnętrznej pewnie koło 18-19)  i 19mm wys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jest tego tyle że można całą litanię napisać, ja np: jeżdżę na NobbyNic i Fat Albert. A te twoje "dancing Ralphy" to bardzo kiepski wybór w góry.

Opony mają rewelacyjnie małe opory toczenia i dość dobrze spisują się na suchym ale na błocie i korzeniach można się na nich zabić.

Śmiem stwierdzić że do AM wszystko będzie lepsze od Ralpha.

Conti Mountain King są dość ciekawe i tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nobby Nic przejeździłem i szału nie było. Lepiej niż RaRa ale z związku z tym szukam czegoś innego niż Schwalbe.  Jak działają w różnych warunkach RaRa miałem okazje się przekonać, a że jadę do Czech teraz to potrzebuje do piątku coś "pewnego" ;) a wiesz, nie chce też wtopić bo jednak 300-350zł piechotą nie chodzi. 

 

Conti biorę pod uwagę właśnie ze względu na cenę ale brak dostępnej Rubber Queen ProTection trochę mi pokrzyżował plany. A tych podstawowych druciaków się boje ze względu na panujące opinie na temat "szmateksowych" gum Continentala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A tych podstawowych druciaków się boje ze względu na panujące opinie na temat "szmateksowych" gum Continentala.

 

Ja pi.... następny. Chodzi o konkretne modele w dodatku te, które takie mają być bo liczy się waga. Conti MKII to całkiem inna konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pi.... następny. Chodzi o konkretne modele w dodatku te, które takie mają być bo liczy się waga. Conti MKII to całkiem inna konstrukcja.

 

no to mówie o konkretnym podstawowym druciaku Conti MKII (za jakies 60-70zl) ... o nim takie opinie widzialem wlasnie. Podejrzewam, ze Rubber Queen w tej samej podstawowej wersji tez tak bedzie miala. Czy slusznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mówie o konkretnym podstawowym druciaku Conti MKII (za jakies 60-70zl) ... o nim takie opinie widzialem

wlasnie. Podejrzewam, ze Rubber Queen w tej samej podstawowej wersji tez tak bedzie miala. Czy slusznie?

Nie słusznie ,mam RQ 2.4 i to b.fajna guma, opory toczenia w miarę niskie , trzymanie dużo lepsze od Gato czy Saguaro . Ścianki dosyć grube , grubsze niż w mk ii .

 

Weź 2x Rubber Queen . MK II trzyma gorzej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no gdzie bym nie pytał to doradzali mi RQ na tył właśnie (2.2 wystarczające lub ew. 2.4) :) , a przod MKII 2.4.

Jak to mówią - klamką zapadła.

Jak nie podejdzie to następny zestaw będę sprawdzał RQ a raczej juz Trail King 2.4 z przodu.

 

autor waży 80kg.


:/ nie moge już edytować....

 

powiedzcie mi ile wbić ciśnienia w te opony (producent podaje 50-65psi / 3,5-4,5 bar) przy mojej wadze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...