Darkseeder Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Witam, Posiadam rower CUBE stereo 120 hpc pro. Ogólnie rower fajny ale mam problem z tylna piastą. Otóż jest ona nieszczelna do środka dostaje się woda i brud, Coś z nią nie tak bo bębenek schodzi razem z kasetą. W każdym razie kilka razy zdarzyło się że coś strzeliło w środku. Okazuje się że wyłamują się zęby od koronki po której ślizgaja się zapadki, gdyż brud powoduje że ząbki zapadki nie odbijają do końca i ślizgają się ścinajac zęby! Piasta jest już nie do uratowania. Moje pytanie, czy znacie koledzy jakiś zamiennik tej piasty innej firmy niż DT? Pomijam cenę takiej nowej 350s gdyż jest to ok 700 zł, ale nie chce już mieć z tą firmą nic wspólnego. Piasta jest dość nietypowa: piasta tył, na 10 zębatek, mocowanie tarczy CL, szprychy proste 32 otwory,sztywna ośka 12 mm, szerokość 135 mm. Szukałem jakiegoś zamiennika ale nie znalazłem. Zawsze są ale albo jest CL albo na szprychy standartowe. W załączniku zdjęcie uszkodzenia. Obecnie 1/3 zębów jest uszkodzona z góry dzięki za pomoc, Endriu
ukaniex Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Jeździłem na DT 370, 240s i jeżdżę na 190. Nigdy z tymi piastami nie miałem problemu. Radziłbym (jeśli już chcesz zmienić) kupić 350 badz 240s aczkolwiek z tego co wiem owe uszkodzone ząbki mozna odkręcić. Zgłoś sie do DT4You.
szybkilopez Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Rower wygląda na nowy więc można reklamować, bo dziwne, że na pierścieniu wewnętrznym wyłamały się ząbki szybciej lecą zębatki ratchet. Dokładnie tak jak napisał przedmówca ten pierścień jest do wymiany.
Darkseeder Napisano 5 Sierpnia 2014 Autor Napisano 5 Sierpnia 2014 Rower jest nowy, ma 700km przebiegu, niestety nie mam gwarancji. Jesteście pewni że to jest wymienne? wygląda jak monolit- zobaczcie zdjęcie. Zastanawiam się dlaczego z taką łatwością można ściągnać bebenek - schodzi ręcznie razem z kasetą. Ale nie ma możliwości żeby było inaczej bo nie ma co trzymać tego bębenka. Jest tylko jedna uszczelka i tyle. Jest to dla mnie bardzo dziwna sprawa.
szybkilopez Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Dobra, a jaki jest system zapadkowy? Zobacz na to http://www.dtswiss.com/Technology/Hub-technology są takie zębatki ratchets. Fakt, słabo to widać, ale ten wewnętrzny pierścień za, którym jest łożysko powinien się odkręcać, bo to jedyna droga żeby wymienić łożysko.
MokryxD Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Ta piasta nie ma ratchetu, tylko zwykłe zapadki. Musisz szukać piasty pod nietypowy rozstaw, albo skontaktować się z DT4You. Może oni na to coś zaradzą.
szybkilopez Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Fakt, te ząbki są za bardzo pod kątem czyli całość z piastą... :/ dziwny patent, no i że tak szybko poleciało... Z tego co wyczytałem na włoskim forum też miał ktoś problem z tymi kołami po przejechaniu 1500km padała tylna piasta.
Darkseeder Napisano 5 Sierpnia 2014 Autor Napisano 5 Sierpnia 2014 Fakt, te ząbki są za bardzo pod kątem czyli całość z piastą... :/ dziwny patent, no i że tak szybko poleciało... Z tego co wyczytałem na włoskim forum też miał ktoś problem z tymi kołami po przejechaniu 1500km padała tylna piasta. Czyli DT dało ciała, naprawde od roweru za ponad 10k powinno się dostać bezawaryjność. A ja mam z nim same problemy, dziś musiałem pedałować non-stop gdyż inaczej łańcuch się zwijał. Nie ma zamiennika do takiej piasty? To ten rower: http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/stereo-120-hpc-pro-29/ w opisie DT CSW AM 2.9 straightpull wheelset, 28/32 spokes, 15QR/X12, 622x23C rim, alloy nipples.
szybkilopez Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Najwyraźniej robią je dla cuba i paru innych niemieckich marek i tak normalnie nie do kupienia. Na proste szprychy jest 240s, czy tańsza 350 na oś x12 także można przełożyć no i już z systemem star ratchers. Najgorsze są takie właśnie patenty robione za zamówienie później w razie czego problem i tylko wymiana całości pozostaje, a jak nie ma gwarancji no to dostaje się po kieszeni. Dt swiss jest dobre mają dobre komponenty. W swoim ktm lycanie 651 też niedawno wymieniłem łożyska w piastach, koła systemowe M1700 niby super, a łożyska do d...
Darkseeder Napisano 5 Sierpnia 2014 Autor Napisano 5 Sierpnia 2014 Drugi raz bym nie kupił takiej samej, znów sie może rozkraczyć. Te 240s, wyglądają ok ale są dość drogie - ok 700zł. I nie widzę wersji na 32 otwory na stronie DT4U
szybkilopez Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Tą co masz w tym kole to raczej 370 niż 350 no i nowsze są już na 28 szprych. Napisz do DT4You coś poradzą w razie czego niech odeślą koło do dt swissa myślę, powinni to zrobić pomimo braku gwarancji przecież to ich towar no i niezła antyreklama nowe koło, a piasta się rozwaliła.
ukaniex Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Chłopie. Napisz do DT4You i przestań mendzic. Mieli identyczne piasty w ofercie wielokrotnie tylko bez naklejek. Kolejna sprawa. Piasty DT mozna niemal rozebrać w rękach wiec bębenek który łatwo schodzi to akurat dobrze świadczy.
tobo Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Czyli DT dało ciała, naprawde od roweru za ponad 10k powinno się dostać bezawaryjność. MOżna oczekiwać tego czy tamtego ale nie bezawaryjności. Masz niewłaściwie wyobrażenie na ten temat lub sprzedawca roweru nie uświadomił Cię co dostaje się za daną (w tym przypadku sporą) kwotę.
Darkseeder Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Napisano 6 Sierpnia 2014 ok, napisze do dt, Nie mędze - takie rzeczy nie powinny się dziać w nowym rowerze, na poprzednich piastach shimano slx zrobiłem 7kkm i sprzedałem cały rower bez żadnej naprawy pozdr,
jasinski21444 Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 To że bębenek schodzi w rękach to akurat nic nienormalnego .DT tak mają
Darkseeder Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Napisano 6 Sierpnia 2014 kontaktowałem się dziś z serwisem dt, była jakaś wadliwa seria tych piast. Wymienią to na gwarancji. Miło z ich strony. Dam znać jak się to zakończyło pozdr, Endriu
szybkilopez Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 No i o to chodzi trzeba walczyć o swoje
ukaniex Napisano 6 Sierpnia 2014 Napisano 6 Sierpnia 2014 No i po co tyle krzyku. Najpierw pytamy u źrodła. Forum to ostatnia instancja.
Mod Team Puklus Napisano 6 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 6 Sierpnia 2014 240 ma zupełnie inny system zapadkowy, taki raczej nieśmiertelny ten jest standardowy i widać tam wadę materiałową. Ząbki niemal nie naruszone i jeden sobie odpadł ... to nie jest normalne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.