Skocz do zawartości

[rower] cannondale scalpel carbon - prośba o opinie


croowab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że mojego treka przejęła żona, szukam dla siebie coś odpowiedniego.

W oko wpadł mi cannondale scalpel carbon chyba z 2009 - właściciel nie ma papierów więcnie wie dokładnie z którego jest roku.

Cena jaka go interesuje to 4000pln.

 

Rower jest w bardzo dobrym stanie optycznym i technicznym.

A tu trochę o nim:

 

  • Carbon rama
  • Lefty  demping lock
  • DT Swiss XCR 17 Cross Country
  • Maxxis opony
  • XTR przerzutka przód i tył, 2013
  • XTR  3 x 9 speed, 2013
  • XTR hamulce 2013
  • XTR korba
  • DT Swiss XM180  lock
  • Ritchey WCS
  • Ergon GP2 grips
  • pro stealth evo carbon sztyca
  • San Marco racing siodło 2013

nbhpfsnqd7i5_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ten kraj to jest to głupi wybór, wiem.

Ale przeznczenie to raczej coroczne wycieczki górskie.

w tym roku Włochy i Polska.

Poza tym na codzień wolę zdecydowanie ten rodzaj roweru niż "inne szosówki".

 

Mam tylko obawy co do przedniego widelca.

Jak się lefty zachowuje przy 100kg? Ktoś ma z tym doświadczenie?

 


Rama to rocznik 2008 kupiona w 2010.

Tak mnie poinformował właściciel przed chwilą.

 

Generalnie wszytko wygląda pięknie ale boję się troszkę czy ta rama wytrzyma moją jazdę.

Cannondale zoro pivot tak nie do końca mnie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wrociłem do domu z nowym nabytkiem.

Pierwsze dokładne ogledziny potwierdziły, że rower jest w super stanie.

Do tego dostałem stary osprzęt który bym oryginalnie zamontowany.

Myślę, że wszystko będzie dobrze.

 

Niedługo wkleję kilka zdjęć w odpowiednim dziale.

 

Jeśli ktoś ujeźdza podobny rower prosiłbym o opinie jak się sprawdza lefty po kilku sezonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Holandii w Oldenzaal masz główną kwaterę Cannondale na Europę, masz tam centrum serwisowe, główny magazyn i montownię. Full serwis lefciaka to jakieś 150 - 200 euro, w tym masz całkowicie nowy damper, wymiana łożysk igiełkowych i bieżni plus nowa osłona gumowa i filtr powietrza. Głównym problemem "starych"  leftciaków jest to że nie są one szczelne a dokładnie chodzi o to że posiadają filtr powietrza przez który do środka teleskopu może dostać się woda, dlatego bardzo ważne jest żeby raz na miesiąc zajrzeć pod osłonę gumową i sprawdzić czy nie dostała się tam woda, teleskop i filtr należy smarować mniej więcej raz na trzy miesiące, należy również sprawdzać stan osłony gumowej bo bardzo ważne jest żeby nie było w niej żadnych pęknięć. Od 2 lat są już nowe modele Lefty tzw. hybrydowe, nie posiadają one osłony gumowej ani filtra powietrza, smarowane są kąpielą olejową we wnętrzu teleskopu. 

 

Co do ram scalpela z tamtego okresu to niestety lubiły się rozklejać na łączeniu mufy suportu i widełek tylnych, szczególnie modele z początku produkcji, czyli rocznik 2008...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...