Najol Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Witam, otóż chciałbym u was się poradzić, ponieważ jestem kompletnie zielony w tych tematach. Posiadam w piwny stary klasyczny rower szosowy, nie mam pojęcia jakiej firmy. Otóż są na nim obręcze 23-622 noname oraz szytki stare również noname. Szytki niestety już do niczego się nie nadają i tu moje pytanie. Ponieważ chciałbym jeździć nie tylko po szosie, ale też czasem po chodniku, w jaki sposób wymienić te obręcze na obręcze oponowe i jakie opony+dętki dokupić dla początkującego? Tzn mam na myśli to, że jakie wymiary powinna posiadać takowa obręcz i jaką polecacie? Mój budżet nie jest za wysoki, więc raczej obręcze kupiłbym używane, a opony + dętki z tańszych i wytrzymalszych egzemplarzy. Różnica kilku km/h dla mnie nie robi różnicy, więc proszę nie patrzeć na wagę. Z góry dziękuję państwu za pomoc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Wg mnie sensowniej byłoby kupić całe nowe - gotowe - koła. Do obecnych szprych/nypli musiałbyś dobrać obręcz odpowiedniej wysokości tak by szprychy nie były za długie ani za krótkie. Używane obręcze? Musiałbyś być pewien ich stanu i właściciela. Przy wymianie obręczy zapłacisz za przeplot - cena zależna od serwisu i miasta. Stare nyple i szprychy mogą nie znieść ponownego naciągu. Pytanie jaki masz maksymalnie budżet na to rozwiązanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najol Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Maksymalny budżet około 200zł, chyba że coś poważnego trzeba by zrobić, wtedy bym wyłożył więcej. Czyli sugeruje pan żeby kupić gotowe koło? Mógłby pan polecić jakieś egzemplarze? Opony i dętki również mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Żeby coś sugerować musiałbyś najpierw sprawdzić koszt przeplecenia/wymiany obręczy tam gdzie zamierzasz to ewentualnie zrobić. Ceny wahają się od 30 do 50 zł za koło - jak ustalisz cenę to odejmiesz ją od dysponowanej kwoty, to zostanie na zakupy. Do tego przydałoby się żeby ktoś możliwie fachowym okiem ocenił stan nypli i szprych - kwestia możliwości ich demontażu bez ukręcenia nypli i pęknięcia szprych. Ciężko jest cokolwiek doradzić na odległość bo możliwość wykorzystania obecnych elementów zależy od tego jakie parametry ma obręcz obecnie - kupując inną musisz się liczyć z koniecznością wymiany szprych/nypli. Za dwie dętki musisz dać minimum 20 zł, Opony - kilkanaście za sztukę to minimum. W sumie budżet w tym względzie zamknie się powiedzmy w kwocie 60-80 zł. Jeśli nie będzie możliwe wykorzystanie obecnych szprych to musisz się jeszcze liczyć z potencjalnym kosztem demontażu i montażu wolnobiegu/kasety , którą masz zamontowaną z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Najol Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 A w przypadku kupna gotowych kół, tak jak pan doradził wcześniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.