Skocz do zawartości

[Obręcz+opona]Wymiana obręczy szytkowej na oponową


Najol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż chciałbym u was się poradzić, ponieważ jestem kompletnie zielony w tych tematach. Posiadam w piwny stary klasyczny rower szosowy, nie mam pojęcia jakiej firmy. Otóż są na nim obręcze 23-622 noname oraz szytki stare również noname. Szytki niestety już do niczego się nie nadają i tu moje pytanie. Ponieważ chciałbym jeździć nie tylko po szosie, ale też czasem po chodniku, w jaki sposób wymienić te obręcze na obręcze oponowe i jakie opony+dętki dokupić dla początkującego? Tzn mam na myśli to, że jakie wymiary powinna posiadać takowa obręcz i jaką polecacie? Mój budżet nie jest za wysoki, więc raczej obręcze kupiłbym używane, a opony + dętki z tańszych i wytrzymalszych egzemplarzy. Różnica kilku km/h dla mnie nie robi różnicy, więc proszę nie patrzeć na wagę. Z góry dziękuję państwu za pomoc :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie sensowniej byłoby kupić całe nowe - gotowe - koła.

Do obecnych szprych/nypli musiałbyś dobrać obręcz odpowiedniej wysokości tak by szprychy nie były za długie ani za krótkie.

Używane obręcze? Musiałbyś być pewien ich stanu i właściciela. 

 

Przy wymianie obręczy zapłacisz za przeplot - cena zależna od serwisu i miasta. Stare nyple i szprychy mogą nie znieść ponownego naciągu.

 

Pytanie jaki masz maksymalnie budżet na to rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalny budżet około 200zł, chyba że coś poważnego trzeba by zrobić, wtedy bym wyłożył więcej. Czyli sugeruje pan żeby kupić gotowe koło? Mógłby pan polecić jakieś egzemplarze? Opony i dętki również mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby coś sugerować musiałbyś najpierw sprawdzić koszt przeplecenia/wymiany obręczy tam gdzie zamierzasz to ewentualnie zrobić. Ceny wahają się od 30 do 50 zł za koło - jak ustalisz cenę to odejmiesz ją od dysponowanej kwoty, to zostanie na zakupy. Do tego przydałoby się żeby ktoś możliwie fachowym okiem ocenił stan nypli i szprych - kwestia możliwości ich demontażu bez ukręcenia nypli i pęknięcia szprych. 

Ciężko jest cokolwiek doradzić na odległość bo możliwość wykorzystania obecnych elementów zależy od tego jakie parametry ma obręcz obecnie - kupując inną musisz się liczyć z koniecznością wymiany szprych/nypli.

Za dwie dętki musisz dać minimum 20 zł, Opony - kilkanaście za sztukę to minimum. W sumie budżet w tym względzie zamknie się powiedzmy w kwocie 60-80 zł. 

Jeśli nie będzie możliwe wykorzystanie obecnych szprych to musisz się jeszcze liczyć z potencjalnym kosztem demontażu i montażu wolnobiegu/kasety , którą masz zamontowaną z tyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...