Skocz do zawartości

[Obręcz+opona]Wymiana obręczy szytkowej na oponową

Najol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż chciałbym u was się poradzić, ponieważ jestem kompletnie zielony w tych tematach. Posiadam w piwny stary klasyczny rower szosowy, nie mam pojęcia jakiej firmy. Otóż są na nim obręcze 23-622 noname oraz szytki stare również noname. Szytki niestety już do niczego się nie nadają i tu moje pytanie. Ponieważ chciałbym jeździć nie tylko po szosie, ale też czasem po chodniku, w jaki sposób wymienić te obręcze na obręcze oponowe i jakie opony+dętki dokupić dla początkującego? Tzn mam na myśli to, że jakie wymiary powinna posiadać takowa obręcz i jaką polecacie? Mój budżet nie jest za wysoki, więc raczej obręcze kupiłbym używane, a opony + dętki z tańszych i wytrzymalszych egzemplarzy. Różnica kilku km/h dla mnie nie robi różnicy, więc proszę nie patrzeć na wagę. Z góry dziękuję państwu za pomoc :).

Wg mnie sensowniej byłoby kupić całe nowe - gotowe - koła.

Do obecnych szprych/nypli musiałbyś dobrać obręcz odpowiedniej wysokości tak by szprychy nie były za długie ani za krótkie.

Używane obręcze? Musiałbyś być pewien ich stanu i właściciela. 

Przy wymianie obręczy zapłacisz za przeplot - cena zależna od serwisu i miasta. Stare nyple i szprychy mogą nie znieść ponownego naciągu.

Pytanie jaki masz maksymalnie budżet na to rozwiązanie?

Maksymalny budżet około 200zł, chyba że coś poważnego trzeba by zrobić, wtedy bym wyłożył więcej. Czyli sugeruje pan żeby kupić gotowe koło? Mógłby pan polecić jakieś egzemplarze? Opony i dętki również mile widziane :)

Żeby coś sugerować musiałbyś najpierw sprawdzić koszt przeplecenia/wymiany obręczy tam gdzie zamierzasz to ewentualnie zrobić. Ceny wahają się od 30 do 50 zł za koło - jak ustalisz cenę to odejmiesz ją od dysponowanej kwoty, to zostanie na zakupy. Do tego przydałoby się żeby ktoś możliwie fachowym okiem ocenił stan nypli i szprych - kwestia możliwości ich demontażu bez ukręcenia nypli i pęknięcia szprych.