Skocz do zawartości

[rower] Cannondale Quick - która wersja


pesti

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry wszystkim, to mój pierwszy post.

Pomyślałem, że może nie zaśmiecę forum moim pytaniem.

 

Pragnę kupić rower miejsko-pozamiejski i najbardziej mi sie Cannondale Quick 2014 spodobał póki co. Jedynie nie jestem pewien, którą wersję wybrać.

Zrobiłem takie małe podsumowanie specyfikacji, może ktoś mi doradzi, czy naprawdę warto dopłacać do droższej niż czwórka?

Głównie chodzi mi o ramę+widelec oraz hamulce.

 

Z innych marek jeszcze Trek FX mi się podobał. Chyba że coś innego/podobnego warte jest zastanowienia?

 

Ceny podaję takie jak są teraz u mnie we wsi w przeliczeniu na PLN (czas wyprzedaży nadchodzi).

 

CANNONDALE QUICK
4 (2650 PLN)
3 (3200 PLN)
2 (3600 PLN)
 
Rama:
Quick, Butted 6061 Alloy, SAVE
Quick SL, Optimized 6061 Alloy, SAVE
Quick SL BB30, Optimized 6061 Alloy, SAVE
 
Widelec:
Cannondale Quick, Carbon blades, 1-1/8" steerer
Quick Si, Carbon blades, 1-1/8" steerer
Quick Si, Carbon blades, 1-1/8" steerer
 
Przednia przerzutka:
Shimano Altus, 31.8 clamp
Shimano Acera, 31.8 clamp
Shimano Sora, 31.8 clamp
 
Tylna przerzutka:
Shimano Alivio
Shimano Deore
Shimano Sora
 
Liczba biegów:
24
27
18
 
Manetki:
Shimano M310 Rapid-fire Plus
Shimano Acera
Shimano Sora flat bar
 
Chainset (?):
Shimano M311, 48/38/28
FSA Alpha Drive, 48/36/26
FSA Omega Compact, BB30, 50/34
 
Suport:
Tange Cartridge
Tange Cartridge
FSA BB30
 
Kaseta:
Sunrace CSM558, 11-32, 8-speed
Sunrace CSM909, 11-32, 9-speed
Shimano HG50, 11-32, 9-speed
 
Łańcuch:
KMC Z51, 8-speed
KMC Z99, 9-speed
KMC Z99, 9-speed
 
Pedały:
Quick Reinforced Composite w/ Kraton Inserts
Quick Alloy w/ Kraton Inserts
Quick Alloy w/ Kraton Inserts
 
Hamulec:
Cannondale C4 Mini V
Cannondale C3 Mini V, Cartridge Pads
Cannondale C2 Mini V, Cartridge Pads
 
Klamka hamulcowa (brake lever):
Cannondale C3 w/ Kraton
Cannondale w/ Kraton
Cannondale w/ Kraton
 
Kierownica:
Cannondale C4, 6061 alloy, 25mm rise, 640mm
Cannondale C4, 6061 alloy, 25mm rise, 620mm
Cannondale C3, 6061 alloy, 25mm rise, 620mm
 
Mostek:
Cannondale C4, 31.8, 12 deg
 
Łożyska sterów (headset):
Tange Si 1-1/8"
 
Grips (?):
Cannondale Ergo Performance, Lock-On
 
Obręcze:
Element C3 – 700c
 
Piasty:
Element C3
 
Szprychy:
Element Xero Stainless
 
Opony:
Kenda Kwick Trax, 700×32c
Kenda Kwick Bitumen 700×32c
Kenda Kwick Roller Sport 700×32c
 
Siodło:
Cannondale Quick Ergo Performance
 
Sztyca:
Cannondale C4, Alloy, 27.2×350mm
 

post-177985-0-51676400-1407006548_thumb.jpg

Napisano

Najwyższy model ma napęd roweru szosowego - pytanie z jakiej kombinacji korzystałeś wcześniej, czy masz w tym względzie doświadczenie. Jeśli nie to istotne jest czy mieszkasz na obszarze płaskim czy garbaty,.

Najwyższy model ma ramę z inną mufą suportową, do korb z osią 30 mm - standard stosowany przez cannondale'a w rowerach szosowych. W praktyce nie ma to specjalnego przełożenia na efektywnośc jazdy (sztywność) w stosunku do innych rozwiązań zintegrowanych (jak w Shimano), jednak korby w pozostałych dwóch modelach są niższej klasy i o ile pamiętam w starym standardzie osi na kwadrat (Shimano) i chyba to samo dla FSA - jeśłi jest to korba z wkładem na wielowypust to sztywność będzie do zwykłej jazdy ok.

Sora w najwyższym modelu - to grupa szosowa niżej niż deore w grupach mtb/trekkingowych.

 

Jeśli planujesz poddawać rower przebudowom/ulepszeniom to kup model najniższy, jeśli jest to zakup ostateczny - wybierz między dwoma wyższymi.

Napisano

Dziękuję pięknie. 

Przez jakis czas nie miałem roweru, więc ciężko mi się odnieść. Mieszkam w terenie lekko pagórkowatym, z naciskiem na lekko.

 

Raczej nie będę ulepszać, po prostu chcę jeździć, głównie po mieście (drogi średnie) jak i po drogach pozamiejskich (te znacznie lepsze).

Aż tak bardzo się nie znam, żeby wszystko rozumieć, ale wydaje mi się, że te niuanse nie będą mieć raczej dla mnie znaczenia.. :) Po prostu się zastanawiam, czy dopłata do wyższego modelu coś zauważalnego wniesie do mojego życia.

 

A czy hamulce różnią się jakoś bardzo?

 

Napisano

Co do tych hamulców - nie wiem - musiałbyś zapytać na forach zagranicznych (chyba).

Co do niuansów - to jaki jest napęd może wpływać na komfort użytkowania napędu i jazdy. Ostatnio rower ma napęd taki jak rowery szosowe, niższe modele takie jak rowery hybrydowe/miejskie/krosowe - korby z trzema tarczami zamiast dwóch , inne kombinacje zębatek. Dwa pierwsze rowery mają napędy przydatne bardziej osobom "niewyjeżdżonym" i/lub mieszkającym w górach - jednak jest teren jest jaki piszesz to raczej nie będzie miało znaczenia.

Co do konstrukcji korby - korba z osią 30mm to najnowszy standard rowerowy i z największą sztywnością - może miec to znaczenie dla kogoś ciężkiego albo jeżdżącego siłowo. 

 

Z technologicznego punktu widzenia (różnicy jakości części różniących te modele) nic nie usprawiedliwia różnicy w cenie rzędu 1000 zł, może usprawiedliwiać dla kogoś kto ma preferencje o których pisałem wyżej. 

Jeśli kupujesz w sklepie z ludzką obsługą to możesz zrobić w ramach różnicy w cenie mały tuning niższych modeli - dogadać się co do wymiany tych czy innych komponentów, za dopłatą, by lepiej dopasować dany model do swoich oczekiwań. 

Jeszcze jedno: gdybyś chciał "dobić" do poziomu osprzętowego rowerem pierwszym do drugiego to uwzględniając różnice w cenie przy wymianie komponentów wyszłoby taniej niż cena środkowego modelu.

Napisano

Dziękuję za bardzo rzeczowe wyjaśnienia. Zatem kupię sobie czwórkę, a dodatkowe pieniądze wydam na kask i resztę gratów..

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...