Skocz do zawartości

[Serwis] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air


inTro84

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.01.2018 o 19:19, Alsew napisał:

Sprawdzę ale sądzę że już pojawiła się odpowiedź w tym wątku... teraz doczytałem. Pytanie czy warto sobie tym zawracać głowę bo ta cała blokada to dla mnie zbędny bajer i nie mam zamiaru jej używać, a amor działa dobrze. Chodzi mi dokładnie o to czy jazda w takim stanie może doprowadzić do innej awarii lub uszkodzenia? 

Jak część oleju spłynie do dolnej goleni to będziesz miał mniej skoku, a jak spłynie cały to będziesz miał permanentną blokadę - to tak w dużym uproszczeniu.

Co do ilości oleju - to zazwyczaj wystarczy zmierzyć odległość od dolnego oringu tłumika kompresji do kołnierza korka i na taką wysokość ustawić lustro oleju w goleni - to też w uproszczeniu.

 

rockshox-damper-kit-26-29-xc30-tk-remote-100mm-282271-129054-l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, radomir82 napisał:

Jak część oleju spłynie do dolnej goleni to będziesz miał mniej skoku, a jak spłynie cały to będziesz miał permanentną blokadę - to tak w dużym uproszczeniu.

Skoku jest tyle ile powinno być, kilka dni temu robiłem serwis sprężyny powietrznej i po serwisie kapnąłem się że blokada nie działa:angry2: I tak jak pisałem nie sądzę żeby w tłumiku było za mało oleju bo nigdy nie zauważyłem nadmiaru w dolnych lagach , a ściągam je co 1000 km. Jutro odbiorę olej, w piątek rozbiorę tłumik i dam znać co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak było za mało oleju w tłumiku... Rozebrałem wszystko wyczyściłem dokładnie naniosłem trochę smaru na oringi (wyglądały dobrze), złożyłem wszystko do kupy i zalałem wszystko świeżutkim RS 5WT (ok 133ml zgodnie z manualem) i blokada działa, usztywnia amor zostawiając skok +/- wysokości SAGu.

W dniu 16.01.2018 o 11:48, seraph napisał:

Jak masz za mało oleju w tłumiku to ten tłumi gorzej, bo ściskane jest powietrze, które zastąpiło olej. Regulacja tłumienia powrotu Ci działa, bo zawór od niej jest jeszcze w oleju, ale samo tłumienie jest na 100% upośledzone tylko się przyzwyczaiłeś.

Tłumienie na pewno było mocno upośledzone bo zanim rozebrałem tłumik to po ściągnięciu dolnych lag sprawdziłem i popychacz od tłumika chodził jakoś tak skokowo i niemiarowo, po zalaniu świeżym olejem i złożeniu popychacz chodził jak masełko idealnie równomiernie i miarowo. Już nie mogę się doczekać pierwszej rundy... tylko że za oknem zalega fura topniejącej pośniegowej brei :angry2: Może w niedzielę się uda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

1. Jedynie oryginalne uszczelki RS

2. Oliwki jedynie RS zalecane w manualu

3. Nigdy nie stosujemy ponownie gabek oraz uszczelek, oringow tych, ktore zostaly juz raz zdemontowane. 

4. Nie uzywamy czegos co w skaldzie posiada lit.

5. Brunox do amortyzatorow wyrzucamy do kosza. Ewentualnie wymieniamy ciagle uszczelki dzieki niemu.

6. Serwisujemy podstawowym co 50h pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Chciałem przygotować rower do nowego sezonu i jako, ze robię to po raz pierwszy (poza serwisem „zerowym”), to mam kilka pytań:

1.      Czy warto robić pełny serwis po przejechaniu ok 600-650 km, czy zrobić tylko serwis dolnych goleni? Czy może lepiej raz w sezonie zrobić pełny serwis bez względu na przebieg?

2.      Czy smar Slickoleum nada się do smarowania o’ringów? Używałem go do smarowania uszczelek kurzowych, niby opis producenta wskazuje, że się nadaje ale wolę się upewnić u kogoś z większym doświadczeniem żeby potem nie mieć problemów z ciśnieniem w sprężynie.

3.      Jakiś zastępczy/sprawdzony olej w zamian za oryginalny RockShox 5wt możecie polecić,? Bo 5wt jednego producenta to niekoniecznie 5wt u innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po takim dystansie serwis dolnych goleni wystarczy, jeśli jesteś pewny że tam jest olej to możesz to nawet jeszcze odłożyć na później.

2. Nada się.

3. Nie bardzo rozumiem po co kombinować z zamiennikami skoro na alledrogo za kilka ziki możesz kupić oryginał rozlany z litrowego opakowania.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten z tematu używany amortyzator , w bardzo dobrym stanie i mam pytanie o przegląd zerowy. Ktoś tu pisał że za każdym razem powinno się wymienić uszczelki, tak więc nie wiem czy jest sens robienia przeglądu jeżeli jest w dobrym stanie bo będę musiał kupić uszczelki a to już jest jakiś koszt. Czy jak wyciągnę golenie i je przeczyszczę i dolewam oleju tylko do goleni to nie muszę wyciągać uszczelek i ich wymieniać? Jestem zielony w tym temacie, chodzi mi o taki podstawy przegląd żeby zobaczyć co w środku, ma to sens? Czy jak wyciągnę golenie to muszę za każdym razem zakładać nowe uszczelki? 

Edytowane przez zborek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz. Po zdjęciu goleni uzupełniasz olej i nakładasz nowy smar, a jak nie widzisz nic niepokojącego to składasz i już. Jak jakaś uszczelka puszcza to zwykle to widać, bo np. zostaje pierścień syfu na lagach, albo blokada działa coraz słabiej. Warto też sprawdzić czy tłok tłumika płynnie chodzi po zdjęciu dolnych goleni, bo skokowa praca lub zapadanie się oznacza ubytek oleju - uzupełniamy i uszczelka do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Jeszcze go nie zamontowałem, tak więc nie wiem jak pracuje na rowerze. Przed zamontowaniem myślałem o podstawowym serwisie. Za serwis tłumika nie będę się zabierał,  nie mam narzędzi ale odkręcić dolne golenie i wyczyszczenie i dolanie oleju i smar to myślę że nie jest to żadna filozofia i to zrobię. Jest możliwość kupna małej ilości oleju do dolnych goleni i jakiejś małej tubki smaru? Nie chcę kupować litra oleju żeby dolać kilka ml litrów. Na całkowity serwis będę dawał amor do serwisu a podstawowy sam chciałbym robić bo serwis rowerowy policzy mnie ze 200 stówy jak za pełny serwis. 

Edytowane przez zborek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Alsew napisał:

1. Po takim dystansie serwis dolnych goleni wystarczy, jeśli jesteś pewny że tam jest olej to możesz to nawet jeszcze odłożyć na później.

2. Nada się.

3. Nie bardzo rozumiem po co kombinować z zamiennikami skoro na alledrogo za kilka ziki możesz kupić oryginał rozlany z litrowego opakowania.

Dzięki za pomoc, z tym olejem chodziło mi własnie o to, żeby nie kupować litrowej butli, nie pomyślałem w sumie, że ktoś może sprzedawać w zastępczych opakowaniach, ale jeżeli serwis podstawowy wystarczy to problem sam się rozwiązał, przynajmniej na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎03‎-‎11 o 02:15, zborek napisał:

Dzięki wielkie. Jeszcze go nie zamontowałem, tak więc nie wiem jak pracuje na rowerze. Przed zamontowaniem myślałem o podstawowym serwisie. Za serwis tłumika nie będę się zabierał,  nie mam narzędzi ale odkręcić dolne golenie i wyczyszczenie i dolanie oleju i smar to myślę że nie jest to żadna filozofia i to zrobię. Jest możliwość kupna małej ilości oleju do dolnych goleni i jakiejś małej tubki smaru? Nie chcę kupować litra oleju żeby dolać kilka ml litrów. Na całkowity serwis będę dawał amor do serwisu a podstawowy sam chciałbym robić bo serwis rowerowy policzy mnie ze 200 stówy jak za pełny serwis. 

Sory za podwójną odpowiedź ale nie mogę już edytować poprzedniego wpisu, tutaj pytałem o serwis zerowy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2018 o 21:06, Wbs napisał:

1. Jedynie oryginalne uszczelki RS

2. Oliwki jedynie RS zalecane w manualu

3. Nigdy nie stosujemy ponownie gabek oraz uszczelek, oringow tych, ktore zostaly juz raz zdemontowane. 

4. Nie uzywamy czegos co w skaldzie posiada lit.

5. Brunox do amortyzatorow wyrzucamy do kosza. Ewentualnie wymieniamy ciagle uszczelki dzieki niemu.

6. Serwisujemy podstawowym co 50h pracy!

Nigdy nie jedziemy do lasu dwa razy na tym samym rowerze, zawsze wymieniamy na nowy...

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem ostatnio serwis Recon Gold TK i pierwszy raz zabrałem się za tłumik. Całość odtłuściłem, nasmarowałem i zalałem 133 ml oleju (według manualu RS). Niestety po całym zabiegu blokada przestała działać. Po dolaniu oleju, tak że podczas wkładania tłumika trochę się go wylało, blokada niestety nadal nie działa. Jakaś szansa na naprawę bez ponownego rozkręcania całości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam do was prośbę o pomoc. Rozebrałem amor (RS TK Silver SoloAir) z roweru Ghost SE6000 z 2011 r. Mam problem z doborem uszczelek.

We wszystkich zestawach jakie znalazłem w sklepach nie widzę małej uszczelki trapezowej. Ktoś dysponuje numerem katalogowym kompletu uszczelek do tego amorka?

Taki komplecik wyciągnąłem:uszczelki.thumb.jpg.aed152fd4d88f2fba8d47b7e68dbb4b5.jpg

Na foto brakuje jeszcze kilku oringów i gąbek.

Edytowane przez 3aran
Dodanie linku do roweru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Poradziłem jakoś sobie z problemem. Jakby ktoś miał podobną sytuację to zamówiłem komplet naprawczy RockShoxa numer: 00.4315.032.020. Większość uszczelek pasowała. Resztę, których nie było lub miały inny rozmiar dobrałem w sklepie z łożyskami.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2018 o 21:06, Wbs napisał:

1. Jedynie oryginalne uszczelki RS

2. Oliwki jedynie RS zalecane w manualu

3. Nigdy nie stosujemy ponownie gabek oraz uszczelek, oringow tych, ktore zostaly juz raz zdemontowane. 

4. Nie uzywamy czegos co w skaldzie posiada lit.

5. Brunox do amortyzatorow wyrzucamy do kosza. Ewentualnie wymieniamy ciagle uszczelki dzieki niemu.

6. Serwisujemy podstawowym co 50h pracy!

Punkt 3- dlaczego?

Punkt 4- - dlaczego?

Bo moge spokojnie obalac te teorie....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Godzinę temu, gret napisał:

Witam, jest mi ktoś w stanie podać ile oleju wlewać do Rock Shox Recon Silver TK z 2017roku 29" solo air. Gubię się w tych tabelkach. 

tutaj jest wszystko: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/_hShjZbhHzVhOrODlIg_Ccj-Q5RJXnOeH0uRqilp7g0/mtime:1488218557/sites/default/files/techdocs/gen.4923_service_manual_2016_2017_30_recon_sektor_rev_c_english.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2018 o 16:00, Kuba189 napisał:

Według tego do dampera wchodzi 150ml robiłem to dziś i kiedy zalałem 150ml i wkładałem tubę do środka to mi się ten olej wylewał, trochę spanikowałem i odlałem z 20-30ml. Złożyłem wszystko i działa, blokada działa, tylko nie wiem czy nic się nie stanie jeśli jest 120-130 a nie 150. 

 

jeszcze mam pytanie co to jest All-Travel spacer (optional) mam to u siebie, co to daje?

Edytowane przez gret
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...