Skocz do zawartości

(opona) Vittoria Rubino - ciśnienie


hadess

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zamówiłem opone Vittoria rubino 700x28c . Na oponie widnieje napis ze cisnienie w granicach 7-10 bar .

Moje pytanie jest takie czy faktycznie mam wbić ciśnienie np 9 bar ? ( zawsze wbijałem ok 4 , ale tez inna opona )

Dodam ze waże 90kg, opona bedzie założona na obrecz 19mm.

Jakie ciśnienie powinno byc najlepsze ?

Napisano

Jak będzie Ci za mało to sobie dopompuj do 10 bar, wtedy opory toczenia będą minimalnie niższe, ale myślę, że 8-9 będzie ok :)

Napisano

Potwierdzam, jeździłam na takiej i wyższe dla niej jest lepsze, szczególnie pod twoją wagę. Zbijesz jak będziesz chciał to i ciśnienie o bar półtora mniej:)

Napisano

Przy doborze ciśnienia trzeba uwzględnić stan obręczy, ich zużycie, grubość ścian bocznych. Obręcz nosząca mocne ślady (z)użycia nie powinna być używana z takimi ciśnieniami, szczególnie przy oponie 28c, gdyż grozi to rozerwaniem obręczy.

Napisano

Kupiłem juz tą opone ale jest na niej napisane ze granica ciśnienia to 5-7 bar.

To jak napompowac zeby - jak pisze kolega wyżej - nie rozerwało obreczy a było tak jak ma byc?

Napisano

W pierwszym poście napisałeś że na oponie widnieje ciśnienie 7-10 barów, a w ostatnim że 5-7? 

Napisałem że trzeba uważać z ciśnieniem przy mocno używanej lub zużytej obręczy, szczególnie jeśli jest to obręcz szosowa a opona ma 28mm. Jeśli obręcz jest ok to można napompować górne graniczne ciśnienie dla opony, chyba że producent obręczy ustalił jakieś limity ciśnienia.

Napisano

Ok thx , Obrecz ma rok i 19mm szerokosc wewnetrznej.

 

Ps. Na stronie sklepu gdzie kupowałem była granica 7-10bar , a na oponie jest 5-7 bar , zaufam jednak producentowi ;)

 

 

 

 

A jeszcze takie pytanie- Byłem dzisiaj w sklepie za dętką ale sa z wentylkiem Dunlopa ( u siebie w starej mam samochodowy )

I serwisant ( sprzedawca )  powiedział ze mogą być kłopoty z ta dętka bo obrecz moze z nią nie wspołgrac. Czy to prawda ?

 

Napisano

Dane producenta uznałbym za obowiązujące.

Jeśli masz wentyl samochodowy to obręcz współpracuje z dunlopem - jeśli chodzi o średnicę otworu. Jeśli chodzi o długość wentyla to może być niekompatybilnie jeśli obręcz ma wyższy profil - wtedy wentyl nie wystaje wystarczająco z obręczy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...