Skocz do zawartości

[OPONY] Slicki, trudna sprawa:D


Exodiss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wkońcu mam rower - może nie taki jaki chciałem, ale za 200 zł mam dobry rower marki Wheeler, aluminiowa rama , osprzęt Shimano i nawet ma kasete HG40 więc uważam że dobry zakup  ;) No i nawet ma zamontowane rogi :D

 

Czytałem o doborze opon do roweru jednak nie rozumiem tego, być może jestem mało kumaty:D

 

 

Powiem krótko:

 

 

Posiadam obręcze 26mm szerokości mierzone suwmiarką i opony jakieś terenowe 2.0 i chciałbym rower odchudzić i przygotować na asfalt.

 

 

Wazę 50 kg i mam 15 lat.

Obecnie w rowerze zamontowane jest kupe wagi bo błotniki, bagażnik więc wszystko da się zrobić.

Sprzedawca powiedział że rower ma świetne wąskie obręcze, idealne do slicków i lekkich modyfikacji pod asfalt.

 

 

Jakie opony pod to mógłbym założyć? Max 30-40 zł na jedną, jazda 90% asfalt, czasem może lekki szutr.

 

Obecnie znalazłem dosyć lekką oponę, ważącą prawie 400g : http://allegro.pl/opona-26x1-25-kenda-k1029-kwick-roller-sport-60tpi-i4445315211.html

Ale nie wiem czy nie lepiej brać 1.5, bo boje się że będą problemy z obręczą

 

 

 

Sorki że Was męczę, ale nie chce kupić badziewia i potem żałować

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxxis Detonator, czytałem że są polecane, wejdą spokojnie i bez problemu na moją obręcz??

 

 

I jak z dętką? Obenie mam oponę 2.0 i wolałbym wykorzystać stare dętki bo nie są łatane ani nic a zawsze to jakaś oszczędność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Detonatory są w różnych szerokościach, od 1 do 1.5 cala, więc żaden z tych rozmiarów nie jest kompatybilny z dętką mtb do opony 2 cale. 

Jaki rozmiar podany jest nadętce? Bo te do mtb też mogą mieć różny zakres. Jeśli jest to jakaś wąska wersja a weźmiesz Detonatora 1.5 to jest szansa upchnąć taką dętkę w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie myślałem żeby jakoś wepchać.

 

 

Dobra, trudno - najwyżej kupie i dętki.

 

 

Podobają mi się takie gumki : http://allegro.pl/opona-maxxis-detonator-700x23c-czarno-niebieska-i4452992647.html

 

To chyba typowo szosowe, wejdą na moje 26 mm obręcze (zewnętrzna szerokość mierzona suwmiarką)?

 

Ewentualnie tak jak Pan mówi wezme 1.5 cala a najwyżej 1.25 i będę próbował na starych dętkach, na razie ich nie rozbieram więc nie wiem jakie to są ale mam chyba 8 różnych dętek w domu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie zauważyłem, myślałem że to 26 .

 

 

 

Ale chyba i tak 1.0 będą troszkę za wąskie (nawet na szutr), nie będę się rozwodził i wezmę pewną opcję http://allegro.pl/maxxis-detonator-26x1-5-opona-drutowa-mtb-szosa-ct-i4399000586.html albo wersje 1.25 i będę próbował moje dętki tam wepchać.

 

 

Zgaduje że MTB będzie na slickach 1.0-1.5 wyglądał śmiesznie ? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możliwe, na tych 2.0 mam taki bieżnik że prawie cała opona toczy się po ziemi...

 

 

Po odchudzeniu roweru i założenia lżejszych,cieńszych opon i dodaniu szosowej zębatki do kasety chyba powinno być lepiej.

 

 

Więc na próbę może warto kupić opony 50% tańsze, firma KENDA chyba zła nie jest?

 

http://allegro.pl/opona-kenda-k193-26-x-1-50-slick-najtaniej-i4395717953.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt placebo,różnica będzie minimalna.Jak jesteś słaby to kombinowanie przy sprzęcie nie pomoże ;) Poza tym jazda na cienkiej oponce z wysokim ciśnieniem nie należy do zbyt przyjemnych ani bezpiecznych.Zresztą jest tutaj kilka wątków na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@severian,po co wprowadzasz zamieszanie? 

 

Różnica między oponami 2.0 a slickami chociażby 1.5 jest bardzo duża, zwłaszcza jeśli autor tematu mówi o oponach terenowych więc pewnie jakiś klockach.  

 

Kwesty nie są złe. Owszem, guma nie jest najwyższej jakości i przy częstym ściąganiu nieco się strzępi a do tego oponkę łatwo przebić ale bieżnik jest trwały a opona szybka. Biorąc pod uwagę że cena jest śmieszna można śmiało kupować, ewentualnie poszukać nieco wyższego modelu Kendy z wkładką (tych jednak nie miałem to nie wiem na ile są lepsze).

Sam zmieniłem kiedyś opony 2.2 na Kwesty 1.5 i różnica podczas jazdy szosowej była ogromna  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokość 1,5" to taka graniczna, dość "uniwersalna" wartość, dla której nie powinno być problemu zarówno z wykorzystaniem dętek szerszych (1,5...2,2") jak i węższych (1...1,5"). Jeśli dodatkowo oprócz asfaltów będą także drogi szutrowe czy gruntowe-twarde, to lepiej celować w opony 1,5" - tym bardziej, że niektóre modele oferują sporą rozpiętość zalecanych ciśnień. Np. Schwalbe Speed Cruiser może pracować z ciśnieniami od 2 barów (np. gruntówki lub zmasakrowane asfalty) do 6 barów (asfalty wysokiej jakości)    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w oponach jest szeroki bieżnik terenowy.

 

Wezmę te po 25 zł, 1.5 to mocno na pompuje i jadę.

 

A jak mówicie, do lasu spuszcze powietrza.

 

 

Amortyzator trochę blokuje osiągi ale i tak powinno być lepiej bo te klocki swoje ważą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@severian,po co wprowadzasz zamieszanie? 

 

Różnica między oponami 2.0 a slickami chociażby 1.5 jest bardzo duża, zwłaszcza jeśli autor tematu mówi o oponach terenowych więc pewnie jakiś klockach.  

 

 

 

Jakie zamieszanie? Autor tematu weźmie pod uwagę moje doświadczenia ze slickami lub je po prostu zignoruje.Ja obstaję przy swoim,że to nie ma sensu.Tym bardziej jeśli ma zamiar zjechać z asfaltu .Kolega kupi oponki po 25 zeta więc strata nie będzie wielka,może sobie eksperymentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz założyłem Schwalbe Kojak 1.35 na koła 26"

I drugi raz tego błędu nie popelnie

Prędkość średnia nie wzrosla, tylko lepiej przyszpieszal. Komfortu zero a jak wlecialem w dziurę na miescie to poszły dwie dętki i wgniot w tylnej obreczy

Moim zdaniem na 26" koło min 1.75

A co do opon to lepiej na tym wyjdziesz jak kupisz jedną porządną na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno odczuje różnice między 1.5 bez bieżnika a 2.0 z terenowym klocem raczej co?

 

Ja wraz z Detonatorami używałem lżejszych o jakieś 50 g klockowatych Rocket Ronów 2,25 .Na RR lepiej przyśpieszałem natomiast na cięższych detonatorach łatwiej było utrzymać większą prędkość,powiedzmy w granicach 30 km/h. Jednak różnice są na tyle niewielkie,że wolę jeździć na terenowych oponach non stop.Więcej zyskasz stosując lekką oponę terenową na większym ciśnieniu. 

 

Najlepiej zrobisz kupując najtańszego slicka na próbę.Sam się przekonasz jak złe jest to rozwiązanie :) Tylko kup opone bez bieżnika, a nie jakiegoś turystyczno-miejskiego kloca ważącego 1000g ...

 

Poza tym slick ma taką wadę,że planując górska wycieczkę trzeba przekładać opony.Przy trzecim razie już naprawdę mi się nie chciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...