Skocz do zawartości

[[amortyzator] Rock Shox Reba 2014 solo air nie odbija do końca


barf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam amortyzator na gwarancji (przebieg 700km) i nie wiem co jest przyczyną, że przy skoku 120mm mam cały czas amortyzator w pozycji 10%sag bez względu na to ile go napompuję. Wiem jedno że nie jest to normalne dla tego modelu, bo mam drugi taki amor w innym rowerze i tam amortyzator w pozycji nierozciągniętej (siła od gazu) mam 120mm +5mm do znacznika skoku.

 

Jakieś pomysły? Miał ktoś coś z tym do czynienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witać

mam podobny problem, niestety mój amor nie jest na gwarancji, kupiony jako używka od forumowicza, 26" skok 100 mm, rocznik chyba 2011

po przytrzymaniu koła i poderwaniu kierownicy z lag wysuwa się jeszcze ok 7 mm

przegląd nic nie pomógł, tłumik, olej, czyszczenie, wymiana o-ringów itp.

może ktoś pomoże

:thanks:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może w sprężynie powietrznej znajduje się olej?

Serwisant twierdzi że zrobił kompletny przegląd wraz z czyszczeniem, standartowa procedura, więc chyba nie.

Ja tak naprawdę sie za to nie biore, serwisuje w swoim rowerze wszystko prócz amortyzacji,

a szkoda mi wydawać kasę na koejny serwis skoro na początku sezonu był robiony, ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...... w Rebie 2015/2014 -2011 nie przewiduje się oleju w komorze z powietrzem tylko smar najprawdopodobniej wyelminowali problem przecieku oleju z komry pozytywnej do negartwnej.

drchlubicz nie wiem jaki ty masz model ale ja miałem problem modelem z 2014.  We wcześniejszych modelach był stosowany olej do smarowania zakładam rocznik 2009. Ja bym u siebie obstawiał problem związany z komorami pozytywna i negatywną. Co zwróciło moją uwagę amortyzator wrócił nie napompowany w pozycji skoku gdzieś po środku i nie byłem w stanie wysunąć lag do 125mm ale gdy go napompowałem to lagi wysyneły się w 100% gdybym natomiast wykręcił całkowicie zawor i dzieki temu umożliwił zassanie powietrza wtedy zakładam że lagi powinny się lekko wysunąć. Jeżeli ciśnienie w komoRZe negatywnej będzie duzo większe jak w pozytywnej ( nie wiem jak do tego może dojść w przypadku Solo Air) to dolne lagi będą zasysane do góry zmniejszy się wskutek tego skok.

Ja zakladam że u mnie problem ponownie sie pojawi a jak co to dam znać.

 

 

Edytowane przez barf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ze swoim RS Reba Solo Air 29R. Z lewej goleni wypadła uszczelka olejowo - pyłowa, po czym amortyzator zaczął tracić skok, aż do zera. Amortyzator oddałem do serwisu gdzie zostały wymienione uszczelki. Niestety po przejechaniu 40 km zauważyłem utratę skoku o 30%. Po ponownym serwisie i wymianie zaworka od komory powietrznej i przejechaniu 10 km problem się powtórzył. O co chodzi? Czy może to być jakiś błąd fabryczny? Amortyzator jest nowy i ma przejechane ok. 1200 km.

Edytowane przez tomfi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomfi, a które uszczelki ci wymieniono ? Pomimo że to jakiś serwis robił to mechanicy często padają ofiarą logicznej pomyłki. Wymieniają uszczelki które wypchnęło zamiast wymienić oringi odpowiedzialne za uszczelnienie komory powietrznej. Na domiar złego instalują nowe uszczelki smarując smarem powierzchnię styku uszczelki z gniazdem uszczelki. Łatwo i przyjemnie się je wtedy instaluje, ale równie łatwo one wyskakują tym bardziej jak nie wymienili oringów komory powietrznej. Mój znajomy miał identyczny problem tyle że w Revelationie, w końcu przyniósł amora do mnie i po wymianie oringów w komorze problem zniknął. Zawsze gdy wyskakuje uszczelka kurzowa a do tego amortyzator traci skok to mamy doczynienia z rozszczelnieniem i migracją powietrza z komory do goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK więc u mnie było tak że ciśnienie w komoże negatywnej było zaduże czyli tak jak się domyslałem w poście wyżej taką informację dostałem z serwisu ponoć wystarczy spuścić powietrze z komory do 0 ( ja bym to robił przy odkręconym zaworku i wymusił całkowite rozciągnięcie )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...