barf Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Witam. Mam amortyzator na gwarancji (przebieg 700km) i nie wiem co jest przyczyną, że przy skoku 120mm mam cały czas amortyzator w pozycji 10%sag bez względu na to ile go napompuję. Wiem jedno że nie jest to normalne dla tego modelu, bo mam drugi taki amor w innym rowerze i tam amortyzator w pozycji nierozciągniętej (siła od gazu) mam 120mm +5mm do znacznika skoku. Jakieś pomysły? Miał ktoś coś z tym do czynienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grigri2 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Miało to samo z nowym amorem niezależnie od ciśnienia skok do wykorzystania wynisił około 80 mm. Po przeprowadzeniu pełnego serwisu wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barf Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Dzięki za info wysyłam rower na gwarancji, odpowiem jak mi poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 witać mam podobny problem, niestety mój amor nie jest na gwarancji, kupiony jako używka od forumowicza, 26" skok 100 mm, rocznik chyba 2011 po przytrzymaniu koła i poderwaniu kierownicy z lag wysuwa się jeszcze ok 7 mm przegląd nic nie pomógł, tłumik, olej, czyszczenie, wymiana o-ringów itp. może ktoś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Może w sprężynie powietrznej znajduje się olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barf Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Rower wrócił po zgłoszeniu gwarancyjnym i jak na razie jest ok pełen zakres skoku ale co zosta ło zrobione to nie wiem bo niedostałem żadnej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Może w sprężynie powietrznej znajduje się olej? Serwisant twierdzi że zrobił kompletny przegląd wraz z czyszczeniem, standartowa procedura, więc chyba nie. Ja tak naprawdę sie za to nie biore, serwisuje w swoim rowerze wszystko prócz amortyzacji, a szkoda mi wydawać kasę na koejny serwis skoro na początku sezonu był robiony, ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, sugestie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barf Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Hm...... w Rebie 2015/2014 -2011 nie przewiduje się oleju w komorze z powietrzem tylko smar najprawdopodobniej wyelminowali problem przecieku oleju z komry pozytywnej do negartwnej. drchlubicz nie wiem jaki ty masz model ale ja miałem problem modelem z 2014. We wcześniejszych modelach był stosowany olej do smarowania zakładam rocznik 2009. Ja bym u siebie obstawiał problem związany z komorami pozytywna i negatywną. Co zwróciło moją uwagę amortyzator wrócił nie napompowany w pozycji skoku gdzieś po środku i nie byłem w stanie wysunąć lag do 125mm ale gdy go napompowałem to lagi wysyneły się w 100% gdybym natomiast wykręcił całkowicie zawor i dzieki temu umożliwił zassanie powietrza wtedy zakładam że lagi powinny się lekko wysunąć. Jeżeli ciśnienie w komoRZe negatywnej będzie duzo większe jak w pozytywnej ( nie wiem jak do tego może dojść w przypadku Solo Air) to dolne lagi będą zasysane do góry zmniejszy się wskutek tego skok. Ja zakladam że u mnie problem ponownie sie pojawi a jak co to dam znać. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez barf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomfi Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Mam podobny problem ze swoim RS Reba Solo Air 29R. Z lewej goleni wypadła uszczelka olejowo - pyłowa, po czym amortyzator zaczął tracić skok, aż do zera. Amortyzator oddałem do serwisu gdzie zostały wymienione uszczelki. Niestety po przejechaniu 40 km zauważyłem utratę skoku o 30%. Po ponownym serwisie i wymianie zaworka od komory powietrznej i przejechaniu 10 km problem się powtórzył. O co chodzi? Czy może to być jakiś błąd fabryczny? Amortyzator jest nowy i ma przejechane ok. 1200 km. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez tomfi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Jeżłei wymiana uszczelek nie pomaga to reklamacja. jak wypchało ci uszczelkę do powietrze ze sprężyny trafia do goleni ... może gdzieś jest rysa, jaki błąd technologiczny ... ciężko powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Tomfi, a które uszczelki ci wymieniono ? Pomimo że to jakiś serwis robił to mechanicy często padają ofiarą logicznej pomyłki. Wymieniają uszczelki które wypchnęło zamiast wymienić oringi odpowiedzialne za uszczelnienie komory powietrznej. Na domiar złego instalują nowe uszczelki smarując smarem powierzchnię styku uszczelki z gniazdem uszczelki. Łatwo i przyjemnie się je wtedy instaluje, ale równie łatwo one wyskakują tym bardziej jak nie wymienili oringów komory powietrznej. Mój znajomy miał identyczny problem tyle że w Revelationie, w końcu przyniósł amora do mnie i po wymianie oringów w komorze problem zniknął. Zawsze gdy wyskakuje uszczelka kurzowa a do tego amortyzator traci skok to mamy doczynienia z rozszczelnieniem i migracją powietrza z komory do goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomfi Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 W serwisie wymieniono wszystkie uszczelki. Stwierdzili, że uszczelki były fabrycznie słabo posmarowane i to mogła być przyczyna utraty skoku. A więc trzeba je smarować czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Oczywiście, kto nie smaruje, ten nie jedzie Nowe solo air smaruje sie 2 smarami, jednym gęstym pod uszczelki i drugim poślizgowym miedzy uszczelki a tłok. Nie powinno tak być oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barf Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 OK więc u mnie było tak że ciśnienie w komoże negatywnej było zaduże czyli tak jak się domyslałem w poście wyżej taką informację dostałem z serwisu ponoć wystarczy spuścić powietrze z komory do 0 ( ja bym to robił przy odkręconym zaworku i wymusił całkowite rozciągnięcie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.