gora Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Witam Co wydaje się być lepszym rozwiązaniem w teren, który sprzęt byłby lepszej jakości albo może macie jakieś inne propozycje. Scott http://www.scott.pl/product.php?id_cat=912&id_prod=5130 Giant http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.0/17698/74024/#specifications Giant Rama Aluminium - ALUXX Widelec SR SUNTOUR XCT MLO 26", skok 100mm, blokadaTylny amortyzator BrakKierownica Stalowa, gięta, 25.4x600/620mm Wspornik kierownicy GIANT Sport, 90/105mmWspornik siodła GIANT Sport, 30.9x300/350 Siodło GIANT Connect (Upright)Pedały VP, nylonowe z metalową klatką Manetki SHIMANO M310, 3x8Przerzutka przednia SHIMANO M190 Przerzutka tylna SHIMANO AlivioHamulce TEKTRO HDC300, hydrauliczne, tarczowe Dźwignie hamulca TEKTRO HDC300Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG41, 11-32, 8 biegów Łańcuch KMC Z8Mechanizm korbowy SR SUNTOUR NEX, 42/34/24 Środek Suportu SR SUNTOUR cartridgeObręcze GIANT CR70, aluminiowe, dwuścienne Piasty FORMULA DC20/22Szprychy Nierdzewne, stalowe Opony GIANT Sport 26x2.1" Scott Rama Aspect 900, aluminium 6061 podwójnie cieniowane Widelec Suntour XCT-MLO, blokada, 100 mm skoku Stery Ritchey Logic OE integPrzerzutka (tył)Shimano Altus RD-M370 24 Speed Przerzutka (przód) Shimano FD-M190 / 34.9mmManetki Shimano ST-EF 51 L / 8R EZ-fire plus Klamki hamulca nil Hamulce Shimano BR-M375L Mech. Disc 160F/160R mm SM-RT30 CL RotorKorbowód Shimano FC-M171 42x34x24 w/CGOś korbowodu Chian-Haur CH-52 - B Mostek Aspect HL TDS-D345A-8Kierownica Aspect FT 680mm, black, 31.8mm 9° BSPedały Wellgo C 127 S Siodło Aspect 3426CSztyca Alloy, 31.6mm Piasta (Przód) Formula CL51 Piasta (Tył) Shimano FH-RM 35-CL Łańcuch KMC Z-7Kaseta Shimano CS-HG31-8l 11-32 Szprychy 14 G, stainless, blackObręcze Syncros X-39 Disc 32H, black Opony Impac Ridgepac 29 x 2.25 / 24TPI
cesash21 Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Ze wzgledu na osprzet roweru, ktory wg mojej opinii jest lepszy w Giant'ie.
rodszyld69 Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 scott to 29er więc jak masz powyżej 180 cm to OK giant ma koła na 26" tutaj ciężko coś porównywać
lud0jad Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Giant zastosował tu marketingowy manewr. Przerzutka alivio (różnica 40 zł w detal) a korba to padaka od suntour'a. W korbę idzie cała para i to ważny element. Sprecyzuj wymagania i budżet bo to też dwa typy rowerów
gora Napisano 29 Lipca 2014 Autor Napisano 29 Lipca 2014 Rower do 3 tysięcy (jednak niechciałbym przepłacać) jazda głównie po szlakach turystycznych, drogach ,ścieżkach od czasu do czasu po asfalcie. Szczególny nacisk kładę na jakość produktu, żywotność jego wykonanie bo awaria na dystansie 50 czy 100 km nie wchodzi w grę.
lud0jad Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Na szybko po 3 browarach znalazłem lepsze, np: 26er GT Avalanche 2.0 satin 2013 29er Orbea Mx 29 30 świetną jakość do ceny oferuje też canyon. szczególny nacisk kładę na jakość produktu, żywotność jego wykonanie bo awaria na dystansie 50 czy 100 km nie wchodzi w grę. Tutaj bardziej kwestia jak będziesz dbał o rower. Często jak jeżdżę widzę full deore co piszczy jakby smar i serwis od kilku sezonów nie widziało. Pozdrawiam
grzegorz1988wroc Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Cube Analog 29er Rock Shock xc28, korba acera, przerzutki alivio/deore, hamulce hydrauliczne a nie linkowe jak w Scottcie. Cena ok 2500zł.
gora Napisano 30 Lipca 2014 Autor Napisano 30 Lipca 2014 Kwestia marki GT , Cube gdzie jest produkcja w Chinach czy fabryki w Niemczech. Mało opinii na temat jakości tych produktów - co osoba to odmienne zdanie Znane marki to przede wszystkim Giant , SCOTT, Kross Co do hamulców tarczowe nie należą do trwałych konstrukcji a v-brake to zerowy koszt.
lud0jad Napisano 30 Lipca 2014 Napisano 30 Lipca 2014 Rower do 3kpln z ramą wyprodukowaną na wschodzie to żadna hańba
grzegorz1988wroc Napisano 30 Lipca 2014 Napisano 30 Lipca 2014 O krossie możesz poczytać na forum, baardzo dlugi temat. Scott za 2kzl ma osprzęt taki jak w marketowym rowerze za 900zł. Wątpię żeby miał rame USA Made. Co do vbrake'ów to czy nie zużywają się obręcze?
gora Napisano 31 Lipca 2014 Autor Napisano 31 Lipca 2014 Z tego, co piszą obręcze faktycznie zużywają się jednak nie jest to na tyle dotkliwe by wpłynęło w znacznym stopniu na żywotność obręczy. Tarczówki też się zużywają, więc czy na jedno nie wyjdzie? Biorąj jednak pod uwagę bezpieczeństwo tarczówki były by lepsze (przy vbrake może pęknąć obręcz) Najchętniej zamówiłbym ramo z giant, wymieniłbym korbę, ew. tarczówki plus przerzutki , łańcuch ale tak się nie da. Dlaczego Giant i Scott które przedstawiłem w temacie to dwa różne typy rowerów ?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Lipca 2014 Mod Team Napisano 31 Lipca 2014 Z tego, co piszą obręcze faktycznie zużywają się jednak nie jest to na tyle dotkliwe by wpłynęło w znacznym stopniu na żywotność obręczy. Tarczówki też się zużywają, więc czy na jedno nie wyjdzie? Biorąj jednak pod uwagę bezpieczeństwo tarczówki były by lepsze (przy vbrake może pęknąć obręcz) Najchętniej zamówiłbym ramo z giant, wymieniłbym korbę, ew. tarczówki plus przerzutki , łańcuch ale tak się nie da. Dlaczego Giant i Scott które przedstawiłem w temacie to dwa różne typy rowerów ? Do tej pory (odpukać) jeszcze obręcz mi nie pękła. Co prawda staram się uważać na co wjeżdżam i nie skakać. Rower nr.1 przebieg ok.12 tyś.km Rower nr.2 przebieg ok.6,5 tyś.km Natomiast osoba nieobeznana z tematem może mieć problem np.z wymianą klocków w tarczówkach. Nie do końca rozumiem zasadność montowania tarcz w tego typu rowerach-z niskiej klasy osprzętem (wymienione:Giant i Scott). Przecież (chyba) nikt nie będzie próbował na tym ekstremalnych zjazdów,bo te hamulce też niezbyt mocne. Lepiej by było,gdyby zamiast tarcz dali V-ki i do tego lepsze przerzutki.
dran2 Napisano 31 Lipca 2014 Napisano 31 Lipca 2014 Zasadność jest taka że tarcze się sprzedają. Dla laika każda przerzutka wyglada tak samo a tarcze widzi z kilometra. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 1 Sierpnia 2014 Racja,ale po co zakładają tarczę z przodu,a V-kę z tyłu (np.Romet Jolene 4.0 ) ? Żeby fiknąć koziołka przez kierownicę.
trcs Napisano 1 Sierpnia 2014 Napisano 1 Sierpnia 2014 Kwestia marki GT , Cube gdzie jest produkcja w Chinach czy fabryki w Niemczech. Mało opinii na temat jakości tych produktów - co osoba to odmienne zdanie Znane marki to przede wszystkim Giant , SCOTT, Kross GT i Cube to marki w rzędzie z Giant'em, Kross'a koło nich nie stawiaj
gora Napisano 1 Sierpnia 2014 Autor Napisano 1 Sierpnia 2014 Kross jakość = cena ,słabe ramy, (wybrane modele) słaby lakier, źle zmontowany sprzęt. Opinie zebrane z forum. Jest jeszcze Giant Talon 27.5 4 (2014) ew. Giant Talon 27.5 3 vs vs Giant Revel 0 w podobnej cenie. http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.4/17696/74820/ http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.3.czarny/17696/74818/
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 1 Sierpnia 2014 Ten drugi Giant całkiem,całkiem. Na marginesie: Giant kiedyś szedł na ilość,a nie na jakość,więc też miał nie najlepszą opinię.
Jaca911 Napisano 2 Sierpnia 2014 Napisano 2 Sierpnia 2014 Do tej pory (odpukać) jeszcze obręcz mi nie pękła. Co prawda staram się uważać na co wjeżdżam i nie skakać. Rower nr.1 przebieg ok.12 tyś.km Rower nr.2 przebieg ok.6,5 tyś.km Miałem V-ki w rowerze, który zrobił około 15k km. Niby obręcze nie pękły ale były już w niektórych miejscach poza wskaźnikami. Ścianki robiły wrażenie papierowych. Miałem spore opory bujać się ponad 60km/h po asfalcie i iść ogniem w dół po kamieniach. Czekało mnie przeplatanie, dlatego uciekłem w koła Disk/V-brake, skończyło się po miesiącu na podebraniu od kumpla hamulców z demontażu z nowego roweru za bezcen. Nie żałuję zamiany. Racja,ale po co zakładają tarczę z przodu,a V-kę z tyłu (np.Romet Jolene 4.0 ) ? Żeby fiknąć koziołka przez kierownicę. Przedni hamulec jest do hamowania, tylni tylko do zachowania stabilności w jego trakcie. Bardzo sensowna wersja
beskid Napisano 2 Sierpnia 2014 Napisano 2 Sierpnia 2014 Temat zaczyna się ciągnąć jak smród po gaciach a dotyczy kupna w zasadzie sprzętu rekreacyjnego przez duże "R". W dodatku na słabym osprzęcie bo płacimy za nalepkę na ramie. Zamiast zaproponować coś co już jest przyszłościowe i poskładane z głową toczy się dyskusja o wyższości tarcz nad V-kami Rower do 3 tysięcy (jednak niechciałbym przepłacać) jazda głównie po szlakach turystycznych, drogach ,ścieżkach od czasu do czasu po asfalcie. Szczególny nacisk kładę na jakość produktu, żywotność jego wykonanie bo awaria na dystansie 50 czy 100 km nie wchodzi w grę. A tymi propozycjami idziesz w drugą stronę. Nawet nie zwracasz uwagi ta tak istotną sprawę jak główka taper. Jak coś się stanie z tym sprężynowcem lub byś chciał wymienić na coś na powietrze to zaraz będzie lipa. Jak byś faktycznie sporo jeżdził i oczekiwał bezawaryjności to byś nie pociskał takich głupot w tematyce tej "zużywalności" tarcz. W samochodzie też się zużywają?? A może tylko same klocki Natomiast osoba nieobeznana z tematem może mieć problem np.z wymianą klocków w tarczówkach.Nie do końca rozumiem zasadność montowania tarcz w tego typu rowerach-z niskiej klasy osprzętem (wymienione:Giant i Scott). Przecież (chyba) nikt nie będzie próbował na tym ekstremalnych zjazdów,bo te hamulce też niezbyt mocne. Dobre klocki wymienia się rzadko i bardzo łatwo. Częściej przy poruszaniu się w deszczu i błocie. Jest już baza czyli piasty, tarcze. Tanim kosztem idzie kupić coś co się sprawdzi a przykład to Deore Ideą wprowadzania tarcz nie był fakt, że V-ki nie radziły sobie na długich zjazdach. Chodziło o całkiem co innego. I na koniec to to czy tylny hamulec jest potrzeby i w jakim zakresie zależy od tego gdzie się jeżdzi.
gora Napisano 2 Sierpnia 2014 Autor Napisano 2 Sierpnia 2014 A tymi propozycjami idziesz w drugą stronę. @beskid Słuszna, cenna uwaga. Zgadza się sporo nie jeżdzę wciągu roku około 3k (na marketówce) Co do opinii na forum to są różne dlatego ciężko zdecydować się na coś konkretnego w teren. Gdzie można znaleźć informacje odnoście żywotności np. kasety, korby itd ? Ktoś takie testy przeprowadza.
beskid Napisano 2 Sierpnia 2014 Napisano 2 Sierpnia 2014 Skoro już masz marketówkę to po co Ci druga?? Wybierając takie marki jak Giant, Trek, Scott w tym przedziale cenowym dostaje się wielkie nic bo większość idzie w logo firmy. W tym sezonie w kwocie 3/+3 tys (29er) wszystkich zdemolował Romet. Ma najporządniej poskładany sprzęt. Do tego mocne, bo nie aż tyle cieniowane ramy, "przyszłościowe" do tego i powietrzne amorki. W coś w tym stylu bym celował a nie w tę padaczkę. Nikt nie robi miarodajnych testów napędu bo się tego nie da przeprowadzić. Każdy jeżdzi inaczej, w różnym terenie, z różną kadencją, inaczej lub wcale dba o jego czystość itd.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 2 Sierpnia 2014 @beskid I na koniec to to czy tylny hamulec jest potrzeby i w jakim zakresie zależy od tego gdzie się jeżdzi. Tak,a najlepiej zdjąć sobie tylny na zimę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.