Skocz do zawartości

[Piasty] Czy warto dołożyć nt d811?

Furian

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Myślałem, że nie będę musiał pisać o pomoc na forum ale jednak... Przymierzam się do zmiany obu piast. Moje aktualne piasty to shimano hb m510(przód) i fh 510(tył)

http://www.rowerowysklep.pl/czesci-piasty-piasta-przod-shimano-hb-m510-czarna-32-o_l_223_4336.html. Generalnie mam odłożone na teraz 160zł i jestem w stanie wydać to tylko na przód. W rowerowym polecili mi novatec nt d811(przód) i nt d812(tył) i moje pytanie brzmi czy warto inwestować w te piasty? tył kosztuje aż 280zł gdzieś. Jestem amatorem jazdy mtb i generalnie nie wiem co zrobić. Powiedzmy że zależy mi na łożyskach maszynowych i w miarę trwałej piaście (żebym trochę pokręcił na niej) a i jeszcze chcę pod tarczę już na przyszłość. Na tych co mam aktualnie dopiero po paru latach się tam ułamało coś i zgrzypią mimo wymiany kulek i smaru.

Napisano

ahhh te pytania z serii czy warto, to jest sytuacja do samooceny: "czy chcę, mogę i potrzebuję wydać 400 na komplet piast żeby mieć lepiej/lżej/whatever?"

Na tych co mam aktualnie dopiero po paru latach się tam ułamało coś

jeżeli dobrze ci się jeździło/nie planujesz odchudzania roweru/nie planujesz zawodowej kariery/nie używasz 100$ zamiast papieru toaletowego to z mojej perspektywy nie widzę sensu takiej inwestycji, ale to tylko moje zdanie.

Napisano

Sprawdzić się sprawdzi ale z zaciskiem będzie ważyć grubo ponad 500 g a to jest jednak sporo,dołożysz 100 zł do np. 812 (ok 300 g) lub 712 ( 276 g) i masz spokój na 3 sezony przynajmniej, przednią możesz nawet jakąś używkę kupić, tam się za bardzo nie ma co zepsuć więc i ryzyko mniejsze :)

Zaraz może się odezwą głosy że nie są Ci potrzebne takie piasty itd ale zapamiętaj jedno że niczego na niczym tak bardzo nie poczujesz różnicy aj na kołach.

Napisano