Furian Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Witam. Myślałem, że nie będę musiał pisać o pomoc na forum ale jednak... Przymierzam się do zmiany obu piast. Moje aktualne piasty to shimano hb m510(przód) i fh 510(tył) http://www.rowerowysklep.pl/czesci-piasty-piasta-przod-shimano-hb-m510-czarna-32-o_l_223_4336.html. Generalnie mam odłożone na teraz 160zł i jestem w stanie wydać to tylko na przód. W rowerowym polecili mi novatec nt d811(przód) i nt d812(tył) i moje pytanie brzmi czy warto inwestować w te piasty? tył kosztuje aż 280zł gdzieś. Jestem amatorem jazdy mtb i generalnie nie wiem co zrobić. Powiedzmy że zależy mi na łożyskach maszynowych i w miarę trwałej piaście (żebym trochę pokręcił na niej) a i jeszcze chcę pod tarczę już na przyszłość. Na tych co mam aktualnie dopiero po paru latach się tam ułamało coś i zgrzypią mimo wymiany kulek i smaru.
Looser Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 ahhh te pytania z serii czy warto, to jest sytuacja do samooceny: "czy chcę, mogę i potrzebuję wydać 400 na komplet piast żeby mieć lepiej/lżej/whatever?" Na tych co mam aktualnie dopiero po paru latach się tam ułamało coś jeżeli dobrze ci się jeździło/nie planujesz odchudzania roweru/nie planujesz zawodowej kariery/nie używasz 100$ zamiast papieru toaletowego to z mojej perspektywy nie widzę sensu takiej inwestycji, ale to tylko moje zdanie.
Furian Napisano 29 Lipca 2014 Autor Napisano 29 Lipca 2014 Dokładnie tak jak napisałeś. To może coś tańszego z novatec na maszynach się sprawdzi?
Roonin Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Piasty na maszynach to dobry wybór ale można mieć takie piasty taniej niż za 280zł. Pierwsza lepsza z brzegu: http://allegro.pl/nowa-novatec-d042sb-500g-32ot-xc-mtb-enduro-am-fr-i4464498618.html Dobra piastę na przód można mieć poniżej 100zł.
marcinek1992 Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Można też kupić z czech piaste na 2 łożyskach maszynowych marki force. Sam taka kupiłem i ciekawe ile km na niej zrobię.
elton29 Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Sprawdzić się sprawdzi ale z zaciskiem będzie ważyć grubo ponad 500 g a to jest jednak sporo,dołożysz 100 zł do np. 812 (ok 300 g) lub 712 ( 276 g) i masz spokój na 3 sezony przynajmniej, przednią możesz nawet jakąś używkę kupić, tam się za bardzo nie ma co zepsuć więc i ryzyko mniejsze Zaraz może się odezwą głosy że nie są Ci potrzebne takie piasty itd ale zapamiętaj jedno że niczego na niczym tak bardzo nie poczujesz różnicy aj na kołach.
Roonin Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Tak ale korzystna waga koła to przede wszystkim waga obręczy i opony (rotacja). Waga piasty nie jest aż tak istotna jeśli ogólnie nie jesteś maniakiem odchudzania roweru. Można też kupić z czech piaste na 2 łożyskach maszynowych marki force. Sam taka kupiłem i ciekawe ile km na niej zrobię. Warto dołożyć i w bębenku tez mieć maszyny. On jednak dostaje trochę w d.....
elton29 Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Uwierz mi że poczujesz różnicę na pewno, oczywiście się z tobą zgadzam co do obręczy i opon ale jak już chcesz się zabierać w składanie dobrego koła to zrób to raz a porządnie:) Nie musisz być maniakiem lekkości ale jak będziesz miał już lekkie i wytrzymałe koła to jazda będzie jeszcze większa przyjemnością a przecież o to chyba chodzi:)
Roonin Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 No tak ale tutaj jest mowa o zmianie samych piast. Nie wiadomo jaka jest klasa obręczy, nie ma sensu pchać ekstra piast jak reszta im nie dotrzyma kroku. A raczej nie dotrzyma bo żeby tak było to przy cenie piasty 280zł kółko z zaplotem wychodzi 450zł minimum (budżet 400 all). Dasz lekką piastę do budżetowych obręczy i dalej masz g.... Poza tym z tego co autor pisze to chyba jezdzi raczej bardzo amatorsko.
Furian Napisano 29 Lipca 2014 Autor Napisano 29 Lipca 2014 Tak jeżdżę amatorsko ;p jakieś 24km/h ale mniejsza o to. Pójdę na dniach do rowerowego i kupię jakiegoś novateca na maszynach do 150zł a na tył to wyjdzie w praniu jak się kasę uzbiera. Zaś jeśli chodzi o szprychy to jedni mi mowią że będę musiał też zmienić a inni że powinno dać radę zapleć na tych starych. Rowerek można zobaczyć u mnie w garażu jak coś.
elton29 Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 Wiesz no ale chyb lepiej jak ma więcej informacji dotyczących tego tematu niż jeden post w stylu "ta się nada.." Jeśli chcesz coś na przód to tak jak pisałem nie bardzo ma się co zepsuć ale jak chcesz nową to ta jest ok http://allegro.pl/novatec-piasta-przednia-d041sb-czarna-36h-cr-i4449184433.html Podejrzewam że szprychy będą za długie bo kołnierz w tym novatecu jest wyższy, jak Ci będą potrzebne to kup cn spoke, nierdzewne są najtańsze ale też bardzo wytrzymałe 2,0mmm nie nawijam już o cieniowanych... Obczaj sobie jeszcze czy nie będzie taniej jak sprzedasz to co masz i kupisz nowy komplet na tych piasta??
beskid Napisano 29 Lipca 2014 Napisano 29 Lipca 2014 I to ostatnie zdanie napisane przez @elton29 powinno być mottem dyskusji. Nie widzę jak na dzisiaj sensu budowy koła. Kupić gotowca i po kłopocie. Nie bardzo wiem tylko pod ilu calowe koło. Jak 26 to proszę http://allegro.pl/kola-26-alexrims-td24-novatec-041-042-disc-8-9-10s-i4401821534.html
Furian Napisano 30 Lipca 2014 Autor Napisano 30 Lipca 2014 Może faktycznie skusze się na te koła. Pytanie brzmi czy będzie pasować pod mojego raidona lo-r z tyłu mam chyba 9 rzędową (chyba kasetę)
beskid Napisano 30 Lipca 2014 Napisano 30 Lipca 2014 Te koła pasują do ram pod koło 26". Więc tak samo pod każdy amorek pod takie same koła. Ten Raidon takim amorkiem jest. Piasta nie ma znaczenia bo bębenki mają taką samą szerokość od kasety 7rz aż do 10rz.
Furian Napisano 31 Lipca 2014 Autor Napisano 31 Lipca 2014 Dzięki. Powiedzmy że wszystko wiem i temat może do zamknięcia iść Prawdopodobnie kupię jednak zestaw kół.
provid Napisano 31 Lipca 2014 Napisano 31 Lipca 2014 Za 240 zł masz nowy komplet na maszynach 041SB i 042SB i w zupełności Ci wystarcza
Furian Napisano 31 Lipca 2014 Autor Napisano 31 Lipca 2014 No i tu się pojawia problem bo w jednych rowerowych mi mówili, że będę musiał zmienić szprychy (mam 32 otwory pod v brake) przy zmianie piast a w innych mówili, że powinno dać radę zapleć na tych starych szprychach...
vszywiec Napisano 4 Sierpnia 2014 Napisano 4 Sierpnia 2014 na czym polegają roznice w piastach novateca, chodzi konkretnie o d812 i d712, jedyna roznica to lepsza waga w 712 czy coś jeszcze ? cenowo wychodzi roznica 10 zł
elton29 Napisano 4 Sierpnia 2014 Napisano 4 Sierpnia 2014 Różnią się łożyskami i 812 ma bodaj stalową oś a 712, ta pierwsza jest przeznaczona do enduro, fr więc jest trochę mocniejsza ale i cięższa odrobinę,
vszywiec Napisano 4 Sierpnia 2014 Napisano 4 Sierpnia 2014 Czyli do xc w zupełności wystarczy 712, poza tym jest kilka gram lzej:D
elton29 Napisano 4 Sierpnia 2014 Napisano 4 Sierpnia 2014 Tak mi się wydaje, to chyba jedyna piasta w takiej cenie ważąca nie całe 280 g:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.