Skocz do zawartości

[rama+osprzęt+koła] Hybryda - rama szosowa czy trekingowa?


mechanik2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam trekkinga na ramie stalowej, ze sztywnym widelcem, nie jest zbyt lekki, ale stosunkowo niskim kosztem mógłbym przerobić go na hybrydę, bo to generalnie koszt szosowych kół, opon oraz dętek, druga możliwość to zakup ramy oraz osprzętu szosowego i do tego prosta kierownica, manetki, klamki, to już niestety rozwiązanie o wiele droższe, bo musiałbym wszystko dokupić.

 

Warto od razu tak szaleć, czy pierwsze rozwiązanie starczy na początek, odczuję duży skok względem oporów na oponach 1.5"? Duża masa bardzo "zaszkodzi"?

 

Tak przy okazji pytanie, ile powinna ważyć średniej/niskiej klasy rama?

 

PS Do końca na szosę nie chcę przechodzić, bo większość to jazda miejska, gdzie często trzeba się zatrzymywać oraz jakość asfaltu jest często tragiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Tez mam takie samo pytanie:interesuje mnie złożenie hybrydy z prostą kierownicą na ramie Accent Apex.

Rama 520 mm,mój wzrost to 171 cm,długość nóg 76 cm.

Prosta kierownica,do tego lemondka,manetki i klamki grupy Sora lub Tiagra,reszta napędu dostosowana do tego.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To może zapytam tak: co stracę składając szosę z prostą kierownicą (czyli hybrydę) względem tradycyjnej?

 

Maksymalna do osiagnięcia szybkość będzie mniejsza , przez zmianę sylwetki. Skrętność roweru trochę inna bo kierownice proste są szersze. Szosowa kierownica do miasta powoduje czasem ekstremalne sytuacje bo nie zawsze w haosie klamki hamulcowe są w zasiegu. Raczej poza gorszą pod wzgledem szybkościsylwetką ,prosta kierownica to same plusy w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...