Skocz do zawartości

[Konserwacja] Rock Shox Tora TK Coil


94ostry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Jakiś czas temu serwisowałem swój amortyzator (czyszczenie, wymiana oleju, smarowaniu) Rock Shox Tora TK Coil. Już przed serwisem przy ostrym skoku amortyzator skrzypiał (szczególnie dziwny dzięki wydawała sprężyna  z lewej goleni). Liczyłem że po całym zabiegu problemu nie będzie, ale niestety. 
Czy wiecie co może być przyczyną tego problemu? Dodam, że nie wymieniałem uszczelek. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posmarowałem/pojeździłem i jest trochę lepiej - ale nadal skrzypi.

Poza tym mam inne pytanko. Trafiłem do katalogu z opisem części amortyzatora - masa dziwnych nazw, np.:
tłumik kompresji - numer katalogowy 11.4015.012.000

Czy wiecie może gdzie/w jakim sklepie można zamówić części bezpośrednio z katalogu?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tłumik kompresji bynajmniej dziwną nazwą nie jest. Przyczłap od bulgulatora jest dość nietypowym określeniem, ale nie tłumik :P MOżna go dokupić nie ma z tym problemu. Problemem może okazać sie cena :P

 

 

Posmarowałem/pojeździłem i jest trochę lepiej - ale nadal skrzypi.

Jeżeli widelec jest nasmarowany to jedyny dźwięk jaki może z siebie wydawać to praca tłumika odbicia który lubi siorbać, syczeć i popiskiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tłumik kompresji bynajmniej dziwną nazwą nie jest. Przyczłap od bulgulatora jest dość nietypowym określeniem, ale nie tłumik MOżna go dokupić nie ma z tym problemu. Problemem może okazać sie cena


Niestety zgadza się - cena to trochę przegięcie. Myślałem że może jest jakiś sklep, który tak nie ściąga cenowo.

 

Jeżeli widelec jest nasmarowany to jedyny dźwięk jaki może z siebie wydawać to praca tłumika odbicia który lubi siorbać, syczeć i popiskiwać.

Jest tak jak mówisz. Skrzypi tylko podczas skoku - jak w starym łóżku ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Puklus napisał - tłumik siorba, syczy i popiskuje. Początkowo myślałem że to wina uszczelek - że się już wyrobiły, ale nawet po wymianie nic się nie zmieniło. Ten typ tak ma.

A sprężyna skrzypi przy dużym skoku. Jak jadę np. po kostce brukowej wszystko jest OK. Ale jak czasami trzeba gdzieś skoczyć np. wysoki krawężnik no to pojawia się te fatalne skrzypienie.
Posmarowałem dokładnie sprężynę, za jakiś czas zrobię to jeszcze raz i zobaczymy co będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się, bo mam ten sam szpej. Problemem natomiast są stuki podczas intensywnej pracy amortyzatora. Wyczytałem, że na 90% będzie to sprężyna, bo to nie wada a cecha rockshox'ów.
Jak go zblokuje to jest cisza, a więc pewnie to sprężyna.

 

Moje pytania:
- czy mogę zająć się tylko tą sprężyną (lewą lagą) i jej posmarowaniem/owinięciem czy powinienem zrobić pełny serwis?

- czy w tej ladze jest olej?

- czy będę musiał wymieniać jakieś uszczelki/oringi?

 

Amortyzator ma przebieg ok. 1000km, w tym 30% w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jest to u-turn to możesz wyciągnąć samą sprężyne.

Olej wyleje się tylko jak obrócisz amora do góry nogami - sprężyna nie jest odseparowana od dolnej lagi więc olej smarujący może przelewać się do sprężyny.

Uszczelek w sprężynie żadnych specjalnych nie ma, jedyne co to pod korkiem ale nie musisz jej wymieniać ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

- czy mogę zająć się tylko tą sprężyną (lewą lagą) i jej posmarowaniem/owinięciem czy powinienem zrobić pełny serwis?

możesz, zezwalam ;) . Można wyjąć samą spręzynę bez rozbierania widelca. poskładanie może być nieco trudniejsze. 

 

 

- czy w tej ladze jest olej?

Powinien być i przy wyjęciu sprężyny może wyciec, choć może go tam nie być wcale. Jest w każdym razie niewiele, symbolicznie, to olej smarujący ślizgi.

 

 

- czy będę musiał wymieniać jakieś uszczelki/oringi?

Przy stalowej sprężynie nie ma niczego dodatkowego. Co najwyżej uszczelki kurzowe, bo innych tam nie ma.  

 

Od strony tłumika są uszczelki. Generalnie jak to zwykła spręzyna, to odkręć korek na górze, na dole śrubę, walnij młotem. Wtedy powinna wyjść w całości bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual tak mówi bo pokazuje jak rozkręcić cały amortyzator żeby go wyczyścić tj. łącznie z czyszczeniem shafta do którego dostać się możemy tylko po odkręceniu dolnej śrubki, trudno żeby ci nie kazali tego wyciągać przy serwisie całego amora, ale po co to robić jak gościu chce tylko nałożyć koszulkę termokurczliwą. Ponownie - sprężyna nie jest do niego przymocowana więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby wyciągnąć tylko ją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...