Cakhil Napisano 27 Lipca 2014 Napisano 27 Lipca 2014 Witam serdecznie, na wstępie pragnę zaznaczyć, że mam 17 lat i niezbyt znam się na rowerach. Posiadam rower MTB Centurion Backfire 50 i dziś jeżdżąc sobie po drodze jakiś kolarz wyprzedził mnie z dużą prędkością, chciałbym równie szybko się poruszać co on, stąd moje pytanie. Otóż czy warto w moim rowerze wymienić opony na cieńsze z porządnej firmy i dzięki temu będę się mógł równie dobrze rozpędzić? Czy lepiej tego nie robić i w ogóle sprzedać Centuriona i zakupić jakąś szosówkę? I Jeśli tak to za ile zł bym mógł sprzedać Centuriona? Z góry przepraszam za kłopot jeśli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie tematu i pozdrawiam! /Edit: Chciałbym, żeby ktoś, Kto orientuje się w temacie ocenił czy mam dobry rower. Dzięki. + tutaj specyfikacja techniczna. http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/794/Centurion.Backfire.50./
szymek254 Napisano 27 Lipca 2014 Napisano 27 Lipca 2014 witam ja będąc kolarzem zrobił bym to samo który cię wyprzedził z dużą prędkością lecz jeżeli chcesz jeździć szybciej może nie tak szybko jak kolarz wymiana opon na cieńsze z łysym bieżnikiem tzw. slik poprawiła by twoja jazdę , a jednak jazda na rowerze szosowym jest inna i szybsza ponieważ rower szosowy ma stosunkowo niższą wagę i przełożenia na korbach i tylnym trybie są znacznie większe i mamy większy obrót czyli zdecydowanie cięższy ,dzieki temu możemy szybciej jechać jak i również cienkie opony maja znaczenie. Sprzedaż twojego centuriona i kupno szosówki nie opłaciłaby ci się ponieważ szosówki są drogie cena szosówki na podstawowym osprzęcie to grania 1800zł a 2500zł jest różnie lecz zdarzają się okazje np. za 1500zł na dobrym osprzęcie itd. ale zazwyczaj są to rowery używane jednak osobiście polecam kupno używki ponieważ sam kupiłem używke i jestem zadowolony ale najlepiej skonsultowac się z kimś kto się na tym zna np. ze sprzedawcą w sklepie rowerowym ,jeżeli wchodzi w grę kupno używki. Jeżeli miałbym wycenić twojego centuriona biorąc pod uwagę że rower jest używany i cenę nowego to jakieś 1500 -1300zł zależy w jakim rower jest stanie. PS. Pamiętaj że kupno lepszego czy innego roweru nie zrobi z ciebie odrazu wielkiego kolarza wiedz że rower sam nie jedzie i ważna jest też siła, kondycja itp. Mam nadzieję że pomogłem
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 Szymek, bardzo dziękuję za odpowiedź, w swoim rowerze zmienię na pewno opony na cieńsze, tylko zastanawiam się czy to wystarczy i czy nie trzeba czegoś jeszcze wymienić. Jakie opony polecacie? Bo ja po przeczytaniu opinii na internecie jestem skłonny wybrać opony Schwalbe Marathon.
wet Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Jeśli chodzi o opony to ja mam maxxis larsen TT 1.9 i sprawują się dobrze na asfalcie dzięki gęsto ułożonym klockom, są uniwersalne także na polne drogi też ujdą . A druga sprawa to, że cię wyprzedził ten kolarz to może nie z powodu tego jaki rower miał ale z powodu tego, że on trenuje i ma formę lepszą od ciebie.
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 A do nowych cieńszych opon muszę coś jeszcze dokupić aby rower się szybciej rozpędzał? Bo na niektórych forach polecają jeszcze wymienić amortyzatory, jednak wolę was spytać o zdanie Teraz tak patrze i powiem wam, że jeździłem na oponach 26x1,85 z bieżnikiem terenowym. A teraz mam zamiar kupić 26x1,4 z bieżnikiem slick.
rodszyld69 Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 jeżeli chcesz miec lepsze przyspieszenie to musisz miec lżejsze koła więc jak wybierasz opony to weź pod uwagę ich wagę ja na swoim mtb jeżdzę na tej oponie i jest bardzo lekka i szybka i wcale nie musi być wąska http://www.bikestacja.pl/pl/opona-geax-barro-race-high-performance-26x2-0-zwijana.html bądź taką http://rowertour.com/schwalbe-kojak-performance-26x2-00-opona-zwijana.html albą taką opony zwijane są lżejsze od drutowych to jest najprotszy sposób obniżyć trochę wagę kół do tego dętka light i bedzie lepiej
szymek254 Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Nie ma co inwestować w zawijane i dętki light bo są drogie drutówka na sliku wystarczy w tym rozmiaże i szerokosci 26x1,40 będzie dobra frime sam wybierz ale moge polecic kende bo są dosyc tanie i nie ścieraja się szybko
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 Ok w piątek wybieram się do sklepu rowerowego więc wybiorę sobie jakąś oponę, wezmę też pod uwagę cenę. Coś oprócz opon jeszcze do wymiany? ;P
Fenthin Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 1. Forma. 2. Uszosowienie górala nigdy nie zrobi z niego prawdziwego roweru szosowego. Jeśli jeździsz tylko po asfaltach, sprzedaż aktualnego roweru i zakup szosówki jak najbardziej jest uzasadniony,
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 Właśnie, że jeżdżę w 75% po asfalcie, reszta to drogi polne i kamieniste. A za 1500zł znalazłbym jakąś dobrą szosówkę?
Fenthin Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Odpalasz Allegro, OLX i szukasz. Za 1500zł używaną szosę spokojnie kupisz.
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 A jaki model poleciłbyś od siebie? Bo ja jak już wspominałem nie zbyt znam się na rowerach, szczególnie szosowych, a chciałbym mieć jakiś w miarę dobry sprzęt za tą cenę.
cyrax84pl Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 @Cakhil, tak jak pisali poprzednicy - z roweru górskiego nie zrobisz szosowego i to jest bezdyskusyjne. Wymiana opon w pewnym stopniu pomoże ale nie osiągniesz takich prędkości jak na rowerze szosowym z dwóch prostych przyczyn: 1. różnica w przełożeniach 2. różnica w zastosowanych kołach To są dwie podstawowe kwestie "techniczne" które będą Cię ograniczały. Kolejna kwestią jest to, ile masz "siły w nogach". To jest pierwsza i podstawowa rzecz nad jaką powinieneś pracować. Jak już pisali inni rower sam nie pojedzie, nawet z górki ktoś nim kierować musi ;-) Jesli zdecydowałbyś się na zmianę roweru to musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie w jakim terenie będziesz jeździł a dopiero potem decydować się na konkretny typ roweru. Wspominasz, że 75% trasy to asfalt więc może warto zastanowić się nad jakimś rowerem crossowym. Taki bez problemu poradzi sobie w lekkim terenie a prezłożenia jakie oferuje można uznać za swego rodzaju "złoty środek" pomiędzy MTB a szosowym. Koła w takim rowerze też są bardziej "uniwersalne", sporo zależy od tego w jakie opony je wyposażysz.
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 Ten bardzo przypadł mi do gustu,cena również przystępna. Jak stoi ze specyfikacją techniczną? http://olx.pl/oferta/nowy-rower-szosowy-kolarzowka-aluminiowy-kola-28-shimano-wysylka-CID767-ID6ca6B.html#47cbf1986d;promoted
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 W takim razie prosilbym was o podanie modeli rowerow godnych uwagi do 1500 Pln
Fenthin Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Do "nic ciekawego" temu rowerowi dużo brakuje. Jeden wielki szajs. Jeszcze raz - rowery U Ż Y W A N E. Za 1500zł jesteś w stanie kupić rower na aluminiowej ramie, z karbonowym widelcem i osprzętem Shimano/Campagnolo z niezłej półki. Owszem, ten rower będzie pamiętał poprzednie dziesięciolecie, ale będzie o wiele lepszy niż to, co pokazałeś wyżej. Nikt Ci konkretnych modeli nie poda, bo rynek rowerów używanych charakteryzuje się tym, że się zmienia. Gdyby ktoś miał nadmiar czasu, znając Twoje wymiary byłby w stanie przesiać oferty i coś Ci znaleźć, ale na to że ktoś za Ciebie odwali najcięższą robotę raczej nie licz. Proponuję, najpierw poczytaj, przejrzyj tematy choćby tu: http://www.forumrowerowe.org/forum/72-forum-szosowe/ i wtedy zabieraj się za szukanie. Znajdziesz coś, razem ocenimy.
marco68 Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Wydaje mi się że w Decathlonie są szosy do 2000 i nawet ciekawe i przede wszystkim nowe .
szymek254 Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Ja moge się pokusić o znalezienie czegoś ciekawego nawet już cos mam ale nie wiem ile masz wzrostu więc to tylko taki przykład http://allegro.pl/show_item.php?item=4445258785&utm_source=rtbhouse&utm_medium=cpc
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 Ja moge się pokusić o znalezienie czegoś ciekawego nawet już cos mam ale nie wiem ile masz wzrostu więc to tylko taki przykład http://allegro.pl/show_item.php?item=4445258785&utm_source=rtbhouse&utm_medium=cpc Bardzo ładna kolarka i mieści się w przedziale cenowym. Brałbym od razu ale nie wiem jaki jest w środku.
jur Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Te sa dostepne bez problemu. Sam sie zastanawiam czy nie wziasc http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-300-id_8239800.html Triban 500 pojedyncze sztuki w sklepach. Dostawa ma byc kiedyś w tym roku
Cakhil Napisano 28 Lipca 2014 Autor Napisano 28 Lipca 2014 Doszedłem jednak do wniosku, że zostanę przy moim centurionie i zmienię mu te nieszczęsne opony. Jeśli kupować szosówkę, to porządną za około 3-4 tysiące Ponawiam pytanie czy coś jeszcze mogę zmienić centurionowi aby poprawić komfort jazdy bez uwzględniania wspomnianych przeze mnie wcześniej opon? A i bardzo dziękuje wszystkim za wszelaką pomoc udzieloną mi do tej pory.
marco68 Napisano 28 Lipca 2014 Napisano 28 Lipca 2014 Wymień te opony ale nie zyskasz wiele, to nadal będzie to co było tylko z innymi oponami ,szosa to szosa, inne przełożenia i waga .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.