Skocz do zawartości

[rower]Prośba o pomoc w wyborze.


Cakhil

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, na wstępie pragnę zaznaczyć, że mam 17 lat i niezbyt znam się na rowerach. Posiadam rower MTB Centurion Backfire 50 i dziś jeżdżąc sobie po drodze jakiś kolarz wyprzedził mnie z dużą prędkością, chciałbym równie szybko się poruszać co on, stąd moje pytanie. Otóż czy warto w moim rowerze wymienić opony na cieńsze z porządnej firmy i dzięki temu będę się mógł równie dobrze rozpędzić? Czy lepiej tego nie robić i w ogóle sprzedać Centuriona i zakupić jakąś szosówkę? I Jeśli tak to za ile zł bym mógł sprzedać Centuriona? Z góry przepraszam za kłopot jeśli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie tematu i pozdrawiam!

 

/Edit: Chciałbym, żeby ktoś, Kto orientuje się w temacie ocenił czy mam dobry rower. Dzięki.

+ tutaj specyfikacja techniczna. http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/794/Centurion.Backfire.50./

Napisano

witam ja będąc kolarzem zrobił bym to samo który cię wyprzedził z dużą prędkością :) lecz jeżeli chcesz jeździć szybciej może nie tak szybko jak kolarz wymiana opon na cieńsze z łysym bieżnikiem tzw. slik poprawiła by twoja jazdę , a jednak jazda na rowerze szosowym jest inna i szybsza ponieważ rower szosowy ma stosunkowo niższą wagę i przełożenia na korbach i tylnym trybie są znacznie większe i mamy większy obrót czyli zdecydowanie cięższy ,dzieki temu możemy szybciej jechać jak i również cienkie opony maja znaczenie. Sprzedaż twojego centuriona i kupno szosówki nie opłaciłaby ci się ponieważ szosówki są drogie cena szosówki na podstawowym osprzęcie to grania 1800zł a 2500zł jest różnie lecz zdarzają się okazje np. za 1500zł na dobrym osprzęcie itd. ale zazwyczaj są to rowery używane jednak osobiście polecam kupno używki ponieważ sam kupiłem używke i jestem zadowolony ale najlepiej skonsultowac się z kimś kto się na tym zna np. ze sprzedawcą w sklepie rowerowym ,jeżeli wchodzi w grę kupno używki. Jeżeli miałbym wycenić twojego centuriona biorąc pod uwagę że rower jest używany i cenę nowego to jakieś 1500 -1300zł zależy w jakim rower jest stanie.

 

PS. Pamiętaj że kupno lepszego czy innego roweru nie zrobi z ciebie odrazu wielkiego kolarza wiedz że rower sam nie jedzie i ważna jest też siła, kondycja itp.   

 

Mam nadzieję że pomogłem :)

Napisano

Szymek, bardzo dziękuję za odpowiedź, w swoim rowerze zmienię na pewno opony na cieńsze, tylko zastanawiam się czy to wystarczy i czy nie trzeba czegoś jeszcze wymienić. Jakie opony polecacie? Bo ja po przeczytaniu opinii na internecie jestem skłonny wybrać opony Schwalbe Marathon.

 

Napisano

Jeśli chodzi o opony to ja mam maxxis larsen TT 1.9 i sprawują się dobrze na asfalcie dzięki gęsto ułożonym klockom, są uniwersalne także na polne drogi też ujdą . A druga sprawa to, że cię wyprzedził ten kolarz to może nie z powodu tego jaki rower miał ale z powodu tego, że on trenuje i ma formę lepszą od ciebie.

Napisano

A do nowych cieńszych opon muszę coś jeszcze dokupić aby rower się szybciej rozpędzał? ;) Bo na niektórych forach polecają jeszcze wymienić amortyzatory, jednak wolę was spytać o zdanie :)

 

Teraz tak patrze i powiem wam, że jeździłem na oponach 26x1,85 z bieżnikiem terenowym. A teraz mam zamiar kupić 26x1,4 z bieżnikiem slick.

 

Napisano

jeżeli chcesz miec lepsze przyspieszenie to musisz miec lżejsze koła więc jak wybierasz opony to weź pod uwagę ich wagę ja na swoim mtb jeżdzę na tej oponie i jest bardzo lekka i szybka i wcale nie musi być wąska  http://www.bikestacja.pl/pl/opona-geax-barro-race-high-performance-26x2-0-zwijana.html

bądź taką http://rowertour.com/schwalbe-kojak-performance-26x2-00-opona-zwijana.html albą taką    opony zwijane są lżejsze od drutowych to jest najprotszy sposób obniżyć trochę wagę kół do tego dętka light i bedzie lepiej  :thumbsup:

Napisano

Nie ma co inwestować w zawijane i dętki light bo są drogie drutówka na sliku wystarczy w tym rozmiaże i szerokosci 26x1,40 będzie dobra frime sam wybierz ale moge polecic kende bo są dosyc tanie i nie ścieraja się szybko :)

 

Napisano

Ok w piątek wybieram się do sklepu rowerowego więc wybiorę sobie jakąś oponę, wezmę też pod uwagę cenę.

 

Coś oprócz opon jeszcze do wymiany? ;P 

Napisano

1. Forma.

2. Uszosowienie górala nigdy nie zrobi z niego prawdziwego roweru szosowego. Jeśli jeździsz tylko po asfaltach, sprzedaż aktualnego roweru i zakup szosówki jak najbardziej jest uzasadniony,

Napisano

Właśnie, że jeżdżę w 75% po asfalcie, reszta to drogi polne i kamieniste. 
A za 1500zł znalazłbym jakąś dobrą szosówkę? 

Napisano

A jaki model poleciłbyś od siebie? Bo ja jak już wspominałem nie zbyt znam się na rowerach, szczególnie szosowych, a chciałbym mieć jakiś w miarę dobry sprzęt za tą cenę.

Napisano

@Cakhil, tak jak pisali poprzednicy - z roweru górskiego nie zrobisz szosowego i to jest bezdyskusyjne. Wymiana opon w pewnym stopniu pomoże ale nie osiągniesz takich prędkości jak na rowerze szosowym z dwóch prostych przyczyn:

1. różnica w przełożeniach

2. różnica w zastosowanych kołach

To są dwie podstawowe kwestie "techniczne" które będą Cię ograniczały.

 

Kolejna kwestią jest to, ile masz "siły w nogach". To jest pierwsza i podstawowa rzecz nad jaką powinieneś pracować. Jak już pisali inni rower sam nie pojedzie, nawet z górki ktoś nim kierować musi ;-)

 

Jesli zdecydowałbyś się na zmianę roweru to musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie w jakim terenie będziesz jeździł a dopiero potem decydować się na konkretny typ roweru. Wspominasz, że 75% trasy to asfalt więc może warto zastanowić się nad jakimś rowerem crossowym. Taki bez problemu poradzi sobie w lekkim terenie a prezłożenia jakie oferuje można uznać za swego rodzaju "złoty środek" pomiędzy MTB a szosowym. Koła w takim rowerze też są bardziej "uniwersalne", sporo zależy od tego w jakie opony je wyposażysz.

Napisano

Do "nic ciekawego" temu rowerowi dużo brakuje. Jeden wielki szajs.

 

Jeszcze raz - rowery U Ż Y W A N E. Za 1500zł jesteś w stanie kupić rower na aluminiowej ramie, z karbonowym widelcem i osprzętem Shimano/Campagnolo z niezłej półki. Owszem, ten rower będzie pamiętał poprzednie dziesięciolecie, ale będzie o wiele lepszy niż to, co pokazałeś wyżej. Nikt Ci konkretnych modeli nie poda, bo rynek rowerów używanych charakteryzuje się tym, że się zmienia.

 

Gdyby ktoś miał nadmiar czasu, znając Twoje wymiary byłby w stanie przesiać oferty i coś Ci znaleźć, ale na to że ktoś za Ciebie odwali najcięższą robotę raczej nie licz. Proponuję, najpierw poczytaj, przejrzyj tematy choćby tu: http://www.forumrowerowe.org/forum/72-forum-szosowe/ i wtedy zabieraj się za szukanie. Znajdziesz coś, razem ocenimy.

Napisano

Doszedłem jednak do wniosku, że zostanę przy moim centurionie i zmienię mu te nieszczęsne opony. Jeśli kupować szosówkę, to porządną za około 3-4 tysiące :)

 

Ponawiam pytanie czy coś jeszcze mogę zmienić centurionowi aby poprawić komfort jazdy bez uwzględniania wspomnianych przeze mnie wcześniej opon?

 

A i bardzo dziękuje wszystkim za wszelaką pomoc udzieloną mi do tej pory.

Napisano

Wymień te opony ale nie zyskasz wiele, to nadal będzie to co było tylko z innymi oponami ,szosa to szosa, inne przełożenia i waga .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...