Skocz do zawartości

[~ 2000] Viper gts, czy to przerost formy nad treścią? ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Panie i Panowie, obecnie jeżdżę jakimś turystycznym rowerkiem kupionym kilka lat temu na giełdzie. Z tego co zdążyłem się zorientować to chyba na najtańszym osprzęcie shimano (nexave, tourney). Staram się 2-3 razy w tygodniu robić wycieczki po 40-60km choć często brak wolnego czasu (praca). W każdym razie na trasy 20km to nawet nie chce mi się roweru wyciągać ;). Tempo raczej mało wybitne, średnio około 23km/h ale powolutku wzrasta ;). Apetyt na dalsze wyprawy również wzrasta ale tym rowerem to trochę strach. Kilka rzeczy wymaga już wymiany. Np opony, siodełko, suport itp. Nie ma chyba sensu ładować pieniędzy w ten rower i pomyślałem o nowym. Po przeczytaniu wielu tematów na forum wpadł mi w oko viper gts. Pytnie tylko czy aż taki sprzęt jest mi potrzebny, czy może wystarczy coś z przedziału cenowego 1200-1500pln? Ewentualnie z czasem w razie potrzeb dołożyć jakiś lepszy osprzęt? Mam 192cm wzrostu, waga około 96kg, noga około 90cm. Trasy to głównie asfalt jednak dosyć dziurawy, czasem jakiś zjazd do lasu ale żadne extremalne wypady więc chyba cross będzie tu najlepszym wyborem? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam, Tomek.

Napisano

Z budżetem dwóch tysięcy, zajrzyj pod nazwę Northtec Caledon DB, ma już tarcze, więc będzie łatwiej z ewentualną zmianą amortyzatora, obręczy.

Napisano

Witaj.

Nie tak dawno sam zmieniałem rower.Wybór padł na Zethosa z tej samej stajni Unibike co Viper.

Po ponad miesiecznym kręceniu kilometrów mogę tylko powiedzieć ze warto było zakupu..idealnie dopasowany do moich potrzeb.

Duże koła,wąskie markowe opony na dalsze trasy super.Jak trzeba to i w lesie sobie radzi..choć u mnie to tylko 20% tras wszystkich.

Viper ma v-brake to minus jesli chesz w przyszłości rozbudować rower,tak pozatym to dobry rower do jazdy na codzień do większych i mniejszych tras.

Moim skromnym zdaniem to dobry stosunek jakości do ceny.Masz w nim sporo markowego sprzętu,a nie no name.

Napisano

Dzięki za odzew. Nie bardzo rozumiem co mają tarcze do ewentualnej wymiany amortyzatora czy obręczy, ale zielony jestem i pewnie stąd się to bierze ;). Jakbyś w skrócie wyjaśnił byłbym wdzięczny. Zethos raczej odpada ze względu na cenę. Już te dwa tysie wywołują u mnie wyrzuty sumienia czy aby dobrze pieniądze lokuję, bo wątpliwości mam spore czy z no name'a muszę przesiadać się na tak drogi sprzęt.

Napisano

Jeśli zakupisz rower z hamulcami typu v-brake, to w amortyzatorze są piwoty (małe pręty wypuszczone, na montaż mechanizmu hamulca), gdy masz hamulce tarczowe są one montowane na piaście koła. Z czasem hamulce typu v-brake będą wypierane z rynku, nawet teraz łatwiej kupić porządny amortyzator bez piwotów. Praktycznie to samo tyczy się obręczy. Generalnie, twoja decyzja czy obecnie hamulce tarczowe do szczęścia są Ci potrzebne.

Napisano

Dzięki za wyjaśnienie. Myślę że na moje możliwości i potrzeby wystarczyłyby zwykłe Vki. Ale ten caledon również wygląda przyzwoicie. A może crossfire disc, skoro te tarcze mogą być jednak w przyszłości istotne?

Napisano

Jeszcze jedno pytanie. Pojawiła się okazja zakupu czegoś takiego:

Sabotage Cross 4.0

Przerzutka tył deore M591

Przerzutka przód Shimano Alivio

Klamko manetki shimano ST-EF 51 9R

Korba shimano M391

Piasta shimano FH-RM 30

Kaseta shimano CS HG 20-9

Amortyzator Suntour NEX (z blokadą)

Opony Rubena Flash

Pytanie do Was. Czy warte jest to ceny 1399zł? Zdjęcie jak i spis osprzętu robiony na szybko więc sory za ewentualne błędy.

post-177725-0-61546800-1406560840_thumb.jpg

Napisano

Witaj.

Zapwne zaraz się wypowie ktoś mądrzejszy i bardziej doświadczony jak ja.

Z tego co widać na pierwszy rzut oka to klamki słabe, amorek i opony.Ale to są cześci które z upływem czasu można za nie duże pieniązki wymienić.

Przy podobnej kwocie można też mieć polecanego na tym forum często rower Kands.

Wybór nie jest łatwy w takim przedziale cenowym,bo jak nie jeden to drugi ma lepszą cześć od drugiego:) i na odwrót.

 

Napisano

Zgadza się, to co wymieniłeś to chyba najsłabsze punkty ale z drugiej strony, jeśli za jakiś czas okaże się, że będzie mi czegoś brakowało to części można wymienić. Znalazłem ten rower w sieci za 2299zł więc te 1399zł jest aż podejrzane ;). Oglądałem dzisiaj jakieś krosy i merivy w maetesie i muszę powiedzieć że przy tym zestawie wysiadają. Jakby zupełnie inna półka jeśli chodzi o osprzęt a ceny nawet wyższe. Chyba się zdecyduję na ten ze zdjęcia, przynajmniej wyrzuty sumienia będą mniejsze ;). Po przesiadce z staruszka turystycznego to ten rower i tak jest dla mnie wypasiony ;).

Napisano

Rower kupiony, z małymi poprawkami. Wszystko jak w opisie ale zmienił mi sprzedający manetki na deore i jakieś zwykłe klamki ( chyba tektro, bo nie miał na miejscu nic lepszego). Koszt całego zestawu 1500zł. Wydaje mi się że opłacalny zakup. Pierwsze 50km zaliczone i wrażenia bardzo pozytywne :).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...