Skocz do zawartości

[ Wymiana Amortyzatora przód ] - Fox 34 Float 180mm czy Boxxer


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

 

Jak w temacie napisane, zastanawiam sie nad wymianą amortyzatora przedniego. Obecnie posiadam Fox 32 Talas O/C 110-130-150

Jednak chciałbym go wymienic na coś z wiekszym skokiem

Rower - Cube AMS 130 Race.

 

Chciałbym wiedziec co myslicie o takiej modyfikacji i jak bardzo negatywny ( albo w ogole czy jakis ) moze miec ona wplyw na rower ?

Wiem że to rower typowo do XC, jednak jeżdze na nim jednak  bardziej pod enduro. i stad pomysl na zmiane widelca.

Jestescie w stanie mi powiedziec co sadzicie o tym pomysle ? jaki wplyw bedzie mialo to na rame i ogolną jazde ? ktory z tych amortyzatorow będzie lepszy ( lapanie drobnych nierownosci itp )

waze okolo 68-70kg, rower rozmiar 20"

 

dołączam zdjecie roweru :)

 

2qn2l4k.jpgb4z4hw.jpg

 

Z góry dzieki za pomoc i porady :) !

Napisano

Dwupółka do tej ramy to trochę zły pomysł, już lepiej ten fox, chociaż też może być za dużo tego skoku.

 

i zawiasów Ci brakuje w temacie :)

Napisano

180 mm to już jak dla mnie nie enduro. Pomysł gorzej niż fatalny zarówno co do wytrzymałości ramy nie wspominając o geo. Zdajesz sobie sprawę jak wysoko pójdzie przód, suport?? Jak się chce mieć sprzęt do nawalanki w dół to taki trzeba kupić a nie kombinować w ten sposób.

 

Popraw temat (nawiasy) bo poleci do kosza.

Napisano
  Cytat

 

 

 

  W dniu 23.07.2014 o 22:27, beskid napisał:
zdajesz sobie sprawę jak wysoko pójdzie przód, suport??

 

Tak, o jakies 3-5 cm :P

 

Dlatego pytam o wasze zdanie. jak duze zmiany za tym pojda ? itp.

 

ps. Co ma wytrzymalosc ramy do dluższego widelca z przodu ? bo troszeczke tego nie rozumiem...

Napisano

Nie no w ogóle nic nie ma. To tak samo jak wkładanie to klasycznej ramy XC pod 100 mm widła o dużo większym skoku. Do spokojnej jazdy po ścieżkach przeżyje ale w ciężkim terenie już nie. Zmieniają się kąty główki ramy (zmniejszają się) co w konsekwencji prowadzi go jej pęknięcia. Sprawdz sobie najpierw ile max skoku zaleca producent tej ramy i tego limitu się trzymaj.

Napisano

W porządku, a gdzie moge to sprawdzić ?

 

Edit: A kupienie amortyzatora z regulacja dlugosci skoku ( 140-160-180 przykladowo ) normalna jazda na 140-160 a w terenie ze 180 byla bylaby dobrym pomyslem ?

Napisano

A tak poza tym że zepsujesz całą geometrie i cały rower będzie siedział bardzo wysoko, to co chcesz uzyskać?

Gdzie zamierzasz jeździć tym bajkiem? Jaka nawierzchnia i jakie nachylenia?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja bym odpuścił pakowanie tak wysokiego amora do tej ramy. Pomijając już zmiane geometrii, do jazdy po płachcie moze się nada, będzie się fajnie jeździło ale pod nic nie podjedziesz. Boxxer z tego co pamiętam ma 565mm wysokości, od osi do bierzni sterów. Zmierz ile ma twój fox, dla wizualizacji podłóż sobie (na chwile) coś pod bierznie sterów, jakąś podkladkę ( o tyle ile różni się wysokość) i będziesz miał wizualizacje jak by siedział z boxerem. Jednak to amor stricte racingowy, zjazdowy, nijak się nadaje do roweru am.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.