Skocz do zawartości

[ Wymiana Amortyzatora przód ] - Fox 34 Float 180mm czy Boxxer


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Jak w temacie napisane, zastanawiam sie nad wymianą amortyzatora przedniego. Obecnie posiadam Fox 32 Talas O/C 110-130-150

Jednak chciałbym go wymienic na coś z wiekszym skokiem

Rower - Cube AMS 130 Race.

 

Chciałbym wiedziec co myslicie o takiej modyfikacji i jak bardzo negatywny ( albo w ogole czy jakis ) moze miec ona wplyw na rower ?

Wiem że to rower typowo do XC, jednak jeżdze na nim jednak  bardziej pod enduro. i stad pomysl na zmiane widelca.

Jestescie w stanie mi powiedziec co sadzicie o tym pomysle ? jaki wplyw bedzie mialo to na rame i ogolną jazde ? ktory z tych amortyzatorow będzie lepszy ( lapanie drobnych nierownosci itp )

waze okolo 68-70kg, rower rozmiar 20"

 

dołączam zdjecie roweru :)

 

2qn2l4k.jpgb4z4hw.jpg

 

Z góry dzieki za pomoc i porady :) !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180 mm to już jak dla mnie nie enduro. Pomysł gorzej niż fatalny zarówno co do wytrzymałości ramy nie wspominając o geo. Zdajesz sobie sprawę jak wysoko pójdzie przód, suport?? Jak się chce mieć sprzęt do nawalanki w dół to taki trzeba kupić a nie kombinować w ten sposób.

 

Popraw temat (nawiasy) bo poleci do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

zdajesz sobie sprawę jak wysoko pójdzie przód, suport??

 

Tak, o jakies 3-5 cm :P

 

Dlatego pytam o wasze zdanie. jak duze zmiany za tym pojda ? itp.

 

ps. Co ma wytrzymalosc ramy do dluższego widelca z przodu ? bo troszeczke tego nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no w ogóle nic nie ma. To tak samo jak wkładanie to klasycznej ramy XC pod 100 mm widła o dużo większym skoku. Do spokojnej jazdy po ścieżkach przeżyje ale w ciężkim terenie już nie. Zmieniają się kąty główki ramy (zmniejszają się) co w konsekwencji prowadzi go jej pęknięcia. Sprawdz sobie najpierw ile max skoku zaleca producent tej ramy i tego limitu się trzymaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja bym odpuścił pakowanie tak wysokiego amora do tej ramy. Pomijając już zmiane geometrii, do jazdy po płachcie moze się nada, będzie się fajnie jeździło ale pod nic nie podjedziesz. Boxxer z tego co pamiętam ma 565mm wysokości, od osi do bierzni sterów. Zmierz ile ma twój fox, dla wizualizacji podłóż sobie (na chwile) coś pod bierznie sterów, jakąś podkladkę ( o tyle ile różni się wysokość) i będziesz miał wizualizacje jak by siedział z boxerem. Jednak to amor stricte racingowy, zjazdowy, nijak się nadaje do roweru am.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...