IdzieGrzesPrzezWies Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 Witam Zastanawiam się nad ulepszeniem swojego roweru górskiego bo na szosówkę na razie nie mam wolnych pieniędzy... Posiada on przerzutki 3:6 a chciałbym wymienić je na 3:7 ewentualnie 8. W korbie maksymalnie do roweru górskiego jest chyba 48 ząbków a kasecie najmniejszy 11. Czy warto waszym zdaniem brać się za coś takiego, jest sens ? Wiem że będę musiał wymienić razem z korbą i kasetą także przerzutki, manetki ale czy piastę tego nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 a ile rower ma lat ? gdzie jest kupiony ? jak z marketu to nie ma sensu nie rozumiem zdania Zastanawiam się nad ulepszeniem swojego roweru górskiego bo na szosówkę na razie nie mam wolnych pieniędzy... ulepszysz górala to dalej nie bezie szosówka bo trzeba jeszcze dodać opony, i sztywny widelec i dalej nie będzie szosówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IdzieGrzesPrzezWies Napisano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 Wiem że nie będzie szosówka ale na pewno będzie szybszy od tego który teraz mam. Posiada on teraz w tyle na najmniejszej zębatce aż 15 ząbków a w przodzie 44. Nie powiem da się na nim jechać w miare dynamicznie ale jeśli byłaby możliwość to czemu nie ulepszyć. Rower jest z włoskiej firmy Omas, nie wiem gdzie jest kupiony bo go dostałem za darmo ani ile ma lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 tylko, że 6, 7 przełożeń to wolno bieg od 8, 9, 10, 11 to już kaseta i trzeba zmienić piastę tył, no i manetki, linki, przerzutnik najważniejszy, na moje oko się już nie opłaca, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IdzieGrzesPrzezWies Napisano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 To jakbym miał kupować rower z zębatkami 48:11 to musiałbym wydać tyle pieniędzy że lepiej by było dołożyć do szosowego... Rozumiem że nie jest on tyle wart ale co innego mogę zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 jak zmienisz opony na cieńsze, to faktycznie braknie ci biegów w nogach, nic nie zrobisz nie ma korb z 52 zębami, lepiej poczekaj odłóż kasę i kupisz sobie jakąś szosę albo crosa, kiedyś miałem dylemat ze swoim starym rowerem, przeliczyłem zamiary na koszty i wyszło mi że lepiej nowy rower, w końcu złożyłem rower taki jaki chciałem, a jak brakło budżetu to coś niższej klasy i z czasem wymieniać części na te które miały być pierwotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 W przyrodzie istnieją także wolnobiegi 8-rzędowe. Problemem nie jest jego nabycie, ale włożenie do ramy. Napędy 6, 7 i 8 sp mają taką samą odległość pomiędzy zębatkami, więc im więcej rzędów, tym wolnobieg jest wyższy. Jeżeli w oryginalnej ramie był 6sp, to na bank 8sp nie wejdzie, a z 7sp może być różnie. Pamiętam mojego starego mtb, który miał 6 biegów. Nie wiem, czy 7-rzędów weszłoby bezboleśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 ja też w starym miałem 6 biegów potem włożyłem 7 bez problemu, ale szczelina mieczy trójkątem a wolno biegiem była na milimetry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IdzieGrzesPrzezWies Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 jak zmienisz opony na cieńsze, to faktycznie braknie ci biegów w nogach, nic nie zrobisz nie ma korb z 52 zębami, lepiej poczekaj odłóż kasę i kupisz sobie jakąś szosę albo crosa, kiedyś miałem dylemat ze swoim starym rowerem, przeliczyłem zamiary na koszty i wyszło mi że lepiej nowy rower, w końcu złożyłem rower taki jaki chciałem, a jak brakło budżetu to coś niższej klasy i z czasem wymieniać części na te które miały być pierwotnie To ty kupowałeś i składałeś rower z części których chciałeś ? Opłaca się finansowo składać tak rower ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Nie. Nie składa się roweru dla oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 To ty kupowałeś i składałeś rower z części których chciałeś ? Opłaca się finansowo składać tak rower ? nie ale jak miałem najważniejsze części kupione koła, hamulce, to się zagalopowałem i zapomniałem o korbie i amortyzatorze i teraz mam jaki mam amor i korbę dlatego, Nie. Nie składa się roweru dla oszczędności. dlatego a już składałem 3 miesiące a chciałem już jeździć, do końca sezonu będzie to co miało być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.