Blajsero Napisano 22 Lipca 2014 Napisano 22 Lipca 2014 Siemka, Szukam dla siebie ramy na której mógłbym złożyć idealny dożywotni rowerek, oto podstawowe wymagania: Amorek tylni czyli full. Rozmiar koła 29, ostatecznie 27,5. Możliwość zamocowania hamulca v-brake (tarcze nie są mi potrzebne, więc nie ma co przepłacać) Bardzo mile widziana możliwość zamocowania bagażnika rowerowego. Materiał, aluminium (ostatecznie jakieś inne wynalazki typu carbon byle nie pękało) Aktualnie jeżdżę na marketowcu Italbike full, o taki https://www.dropbox.com/sc/j9un6wacjhu3ecc/AAAOW8__5Vmt7TBfsSFU8GTXa Rowerek kosztował jakieś 800zł 14 lat temu. Oryginalne koła i kierownice zdążyłem już połamać na hopkach do DH, więc sprzętu raczej nie oszczędzam, a jestem z tego zestawu bardzo zadowolony. Największy jego mankament to zbyt mała rama do mojego wzrostu (182cm). A no i ostatnio coś pojawiły się luzy boczne na tylnym trójkącie, więc czas na upgrade. Przydało by się coś, co się szybciej toczy i z mniejszymi oporami. Argumenty za hamulcami tarczowymi w stylu: "lepiej działają w błocie" są nie trafione, jeżdżę jak jest ładna pogoda i nie ma kałuż na ulicach. A pojedyncze awaryjne sytuacje gdzie pogoda się popsuje, naprawdę nie są argumentem aby inwestować w to kasę. W ramę mogę zainwestować, nie mam ograniczeń budżetowych, ale na osprzęcie raczej będę oszczędzał, bo mam lepsze sposoby na wydawanie kasy. Jak się coś rozwali to z wymianą pojedynczych podzespołów nie ma żadnego problemu, a samej ramy już od tak się nie zmienia. Tak więc potrzebuje ramy głównie do jazdy po asfalcie przy ładnej pogodzie, ale sprzęt musi wytrzymać warunki miejskie czyli np.: wjazd do przejścia podziemnego po schodach itp. oraz cięższe warunki terenowe czyli: wyprawy po lasach, hopki do 1m z płaskim lądowaniem, lekkie DH, itp. Nie wiem czy w ogóle istnieje coś spełniającego powyższe warunki, szczególnie co do połączenia FULL 29 i v-brake (może są jekieś adaptery?), wszystkie konstrukcje które do tej pory oglądałem wykorzystywały hamulce tarczowe i raczej nie było mowy o montażu bagażnika na sakwy (co w moim marketowcu dało się wykonać dorabiając górny uchwyt bagażnika). Dlatego wszelkie uwagi, podpowiedzi itp, będą bardzo mile widziane i serdecznie za nie dziękuję. Pozdrawiam
panSocjolog Napisano 22 Lipca 2014 Napisano 22 Lipca 2014 Odpowiedź jest prosta: nie znajdziesz takiej ramy. A przyczyny są raczej dosyć oczywiste.
dasaj Napisano 22 Lipca 2014 Napisano 22 Lipca 2014 http://www.decathlon.pl/rower-uniwersalny-original-700-id_8165505.html Tanio, full i są vki
Blajsero Napisano 22 Lipca 2014 Autor Napisano 22 Lipca 2014 Hm, @panSocjolog dla mnie nie jest to takie oczywiste, bo skoro duża liczba ludzi krzyczy i liczy każdy gram w rowerze, to nie rozumiem dlaczego (podobno) lżejsze i łatwiejsze w naprawie/regulacji v-braki miały by być gorsze od tarczówek? @dasaj Podałes linka do roweru na 26" kołach, a takich są na pęczki i wtedy nie zakładał bym tego wątku. Jak nie będzie takiej możliwości to jakoś się pogodzę z losem tarczówek, ale bardzo niechętnie, bo naprawde nie rozumiem polityki, na zasadzie coś ma więcej wad niż zalet ale jest bardziej modne czyli lepsze.
benek196 Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Skoro tarcze mają więcej wad niż zalet i są gorsze od v-brake'ów to dlaczego 80% użytkowników forum ma rower na tarczach?
Blajsero Napisano 23 Lipca 2014 Autor Napisano 23 Lipca 2014 Bo nie mogli kupić nic innego? Bo producenci lansują nowo modę na której mogą więcej zarobić? Myślisz, że komuś kto zarabia na częściach rowerowych opłaca się robić tak żeby było to tanie? Przecież jak nie znajdę ramy spełniającej moje wymagania na v-brake to z wielką niechęcią ale jednak pogodzę się z tarczami... Zresztą widzę, że wątek schodzi na złą drogę, czyli dyskusja na temat wyższości jednych hamulców nad drugimi. Bardzo nie lubię jak ktoś kto zarabia na produkcie mówi mi czego ja potrzebuje, bo oczywiste jest, że będzie się starał wycisnąć jak najwięcej kasy.
Rulez Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Napisałeś ten temat żeby sobie podyskutować ?, nie ma takiej ramy i koniec, więc już możesz godzić się z myślą o zakupie ramy z mocowaniem pod hamulce tarczowe.
cr4zylucky Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Full i v-brake i to na kolach 29er... Ha ha.. Zabił bys się na pierwszym zjeździe.. Przy odrobinie szczęścia połamał... Tu nie chodzi głównie o wyciąganie kasy, przede wszystkim o siłę hamowania i bezpieczeństwo . Ale do Ciebie te argumenty nie wiem czy przemówią? Przespales chyba trochę lat jeśli chodzi o rowery, albo jesteś osoba oszczędzającą nawet na własnym bezpieczeństwie... Ps. Takie cudaki tylko w marketach.. ;-)
barbapapa11 Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Zamow sobie ramę na zamówienie. Najlepiej ze skokiem 250mm(a co się będziesz oszczędzał). Wstawisz sobie zooma z klasycznymi sterami. Do tego przelozysz plastikowe v-braki ze starego. Kola najlepiej 36" ze stalowymi obręczami (aluminium czy carbon to wymysly producentów). Jak chcesz to mogę ci oddać korbe na kwadrat to dodatkowo oszczedzisz.
LukaszBike Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Panowie, kolega się zapytał na forum bo chce się tego dowiedzieć, nie widzę powodów do szydzenia z tego. Dobrze wiemy, że tarczówki mają swoje wady, podobnie jak V-ki. Przez lata każdy z nas na V-brake zaliczył pewnie znaczą ilość technicznych tras i jakoś żyje do dziś. A tu dyskusja jakby rower z V hamował gorzej niż legendarna ukraina. Zachowajmy poziom.
Rulez Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Dostał odpowiedź, że nie dostanie takiej ramy ..., i sam zaczął dyskusję o hamulcach, oczywistościach, itd ...
ukaniex Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Pfff. Oplułem się. Nie widziałem jakim budżetem dysponujesz ale pewnie miałby to być full, 29er z Vkami i jeszcze za 2000 zł.
barbapapa11 Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 Jedyna opcja to http://www.bikemielec.com/full_na_zamowienie.php. Ponizej 1000 moze mu pospawaja.
Rulez Napisano 23 Lipca 2014 Napisano 23 Lipca 2014 @dasaj Podałes linka do roweru na 26" kołach, a takich są na pęczki i wtedy nie zakładał bym tego wątku. Ten rower w rozmiarze L (czyli dla ciebie) ma obręcze 700, więc raczej nie 26" ...
Roonin Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 Jak nie będzie takiej możliwości to jakoś się pogodzę z losem tarczówek, ale bardzo niechętnie, bo naprawde nie rozumiem polityki, na zasadzie coś ma więcej wad niż zalet ale jest bardziej modne czyli lepsze. Hmm kolego czytam twoje posty (wszystkie) i bez obrazy ale naprawdę takiego "ciemnogrodu" dawno nie czytałem. Konserwatyzm godny Amisza. Nie jezdzisz do pracy bryczką przypadkiem? Bo to wiesz.. samochód to masa problemów, te oleje, klocki, świece itp..... Owsa nie je. Może jak troszkę pojezdzisz i otrzaskasz się z tematem zrozumiesz w jak wielkim błędzie jesteś. Życzę miłego zjazdu w górach na mokrych zabłoconych V-kach. Panowie ktoś wie czemu Syreny już nie produkują? Bo ja "nie rozumiem tej polityki", taki prosty bezproblemowy samochód. Jedyna opcja to http://www.bikemielec.com/full_na_zamowienie.php. Ponizej 1000 moze mu pospawaja. Nie ma takiej opcji żeby nawet chcieli opracowywać od zera ramę full. Nie w takich pieniądzach, nawet 3x większych.
barbapapa11 Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 Oni tam mają jakiegoś fulla opracowanego, to tylko by piwoty dorobili. Równie dobrze może skopiować jakiś projekt.
Roonin Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 Kolego to jest superciężka rama do FR/DH o wadze i skoku wykluczającym zwykłą jazdę. Trzeba by to gruntownie przeprojektować a na to nie mają ani czasu ani chęci, zwłaszcza chęci.
barbapapa11 Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 Myślę, że spokojnie by mu to zrobili. Tylko chyba kolega za bardzo nie wie co chce, bo niby chce wydać pieniądze, a problemem jest kupno tarczówek za 600zł. Dalsza dyskusja nie ma sensu wg. mnie.
Blajsero Napisano 25 Lipca 2014 Autor Napisano 25 Lipca 2014 Właśnie, doskonale wiem czego chce i tu pojawia się cały problem, bo jak bym nie wiedział to bym brał co jest. Dziękuje za namiary na tą firmę z mielca, na pewno się do nich zgłoszę, a jak nie będzie im się chciało projektować, to po postu zdejmę wymiary starej ramy i niech ją tylko powiększą a będzie wypas.
dran2 Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Projektowanie ramy to nie tylko wymiary rurek... Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!
barbapapa11 Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Tak jak kolega wyżej mówi, może lepiej fulla to sam nie projektuj. Zwłaszcza, że doświadczenia za bardzo nie masz. Może lepiej się zdecyduj na tarcze to będzie taniej i prościej. Koła i tak nowe musisz kupić, a znalezienie rozsądnej obręczy 29" pod v-ki też łatwe nie jest. Tarczówki to możesz spokojnie dobre za 400zł kupić. Nie opłaca się kombinować z ramami na wymiar. Może lepiej sobie kolego kup cały rower np. http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3182.
Sol Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Mnie tam najbardziej ciekawią te liczne wady tarczówek na tle v-brake. Chętnie posłucham, człek się całe życie uczy.
ukaniex Napisano 27 Lipca 2014 Napisano 27 Lipca 2014 Masz racje. Dyskwalifikuje to tarcze. Jakim prawem moga dzwonić?! I to jeszcze na Twoj koszt.
venom2000 Napisano 27 Lipca 2014 Napisano 27 Lipca 2014 obręczy 29" pod v-ki to nic innego jak 28" a samo 29" to tylko opona w większym rozmiarze co do V-ek to wybij sobie to z głowy w takiej ramie chyba że wolisz wybić sobie zęby co jest równoznaczne z wiele większym kosztem niż tarcze Rower na 29" w fullu za grosze nie ma szans istnienia chyba że ma pękniętą ramę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.