Skocz do zawartości

[szosa] Zmiana crossa na szose


adrionn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od zeszłego roku mam crossa unibike a jakiś czas temu kupiłem starą kolarkę, i teraz się zastanawiam czy by nie sprzedać tego crossa i kupić za niego nowszą kolarkę lub rower szosowy z prostą kierownicą bo on jest ciężki i toporny a ta stara kolarka jest lekka, szybka i zwinna. Rower ten miałby służyć do szybkiej turystyki a cross jest zbyt toporny i ciężki waży ok 14,5 kg a przeciętna kolarka czy szosa ok 10 kg a to już jest różnica. Dlatego proszę was o opinie czy warto zmieniać crossa na szosę i czy lepsza będzie kolarka czy po prostu rower szosowy. Pozdrawiam 

Napisano

stara kolarka jest zbyt delikatna na turystykę

jeśli chcesz coś wozić, lub zjechać na boczne drogi

zobacz sobie jak wygląda turystyczna szosa np. trek 520

przełaj jak kolega napisał

byłby odpowiedni

Napisano

Oprócz plecaka i jakiejś małej torby podsiodłowej nic wozić nie będę. Budżet do 1500zł. Znając życie czasem trzeba będzie trochę z asfaltu zjechać. Cross fajny bo i na asfalt i na drogi gruntowe, ale zbyt ciężki do szybkiej jazdy, a i tak większość się jeździ asfaltem. Najwyżej z czasem dokupię jakiegoś MTB. Można by zredukować wagę Crossa zmianą części i inne blaty dać do szybszej jazdy ale prościej kupić coś innego.

Albo:

http://allegro.pl/trek-alpha-1-2-rower-szosowy-widelec-carbon-i4435991819.html

albo:

http://allegro.pl/rower-kolarzowka-ribble-szosa-super-stan-shimano-i4431135049.html

 

I powiedzcie mi czym się różni mój cross o tego treka którego podałem poza oponami i korbą?

Napisano

Można byłoby odchudzić tego unibika, np. założyć widelec sztywny na przód ale ucierpiałby na tym komfort...Poza tym najtańsze unibiki mają makrokeszowy osprzęt, np. miewają koła na wolnobieg.

Napisano

Mój to crossfire, na kasecie. Amor zmieniłbym na jakiś z blokadą no i lżejszy, bo ten ma chyba 2600g?? Nie jestem pewien a nie mogę znaleźć tej informacji.

A jak wypadają rowery przełajowe przy jeździe np po kiepskim asfalcie lub wałem wzdłuż rzeki (nawierzchnia utwardzona) ?

 

A jakby kupić taki rowerhttp://allegro.pl/rower-scott-metrix-30-hydro-model-2013-i4456999076.html  i go odrobinę uterenowić zakładając tylko jakiś dobry lekki amor na przód z blokadą? Jest sam w sobie lżejszy od mojego crossa, a można na pewno jeszcze trochę to zbić. Montaż amorka dużo wagi nie podniesie, i tak będzie sporo lżejszy od mojego obecnego roweru.

Napisano

Ten scott posiada wideł karbonowy więc do jazdy szosowej jest w sam raz jeżeli założysz mu amortyzator to wzrośnie jego waga, założysz mu weższe laczki sem-slick bądź slicki i w sam raz na asfalt a swojego trzymaj na teren. Nie ma rowerów uniwersalnych no chyba że zakupisz przełaja ale i on ma swoje ograniczenia

Napisano

Już nie mówiąc o tym, że przy tak długiej główce ramy w tym Scott'cie po założeniu amortyzatora kierownica wyląduje "w kosmosie" :yucky:

 

Z karbonowo-aluminiowym widelcem już coś komfortu jest, a miejsca na oponę jest sporo, więc możesz założyć szerszą oponę i zyskać na tym dodatkową amortyzację.

Tylko to już wtedy coraz dalej od szosy niestety, bo te swoją dynamikę na asfalcie zawdzięczają w bardzo dużym stopniu leciutkim kołom z wąskimi oponami, które nie tylko mają minimalny opór toczenia, ale i prawie nie stawiają oporu aerodynamicznego. Do tego pozycja na szosie jest zupełnie inna. To, że szosa jest mega lekka zwykle to jest tylko ułamek sukcesu...

Niektórzy w plecakach wożą więcej niż Ty chcesz urwać na rowerze i wyprzedzają tych bez plecaków? Niektórzy ciężsi o 10 kg i wyżsi (im większy wzrost tym większy opór) objeżdżają chudzielców... Nie chce zaczynać dyskusji o sensie odchudzania roweru, ale chce tylko zwrócić uwagę na to, że coś za coś i złotego środka ze świecą szukać :sweat: 

Żebyś się nie obudził z rowerem, który waży 10 kg, a w sumie nie jeździ się na nim specjalnie lepiej lub wydał trochę kasy i uzyskał drugiego crossa...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

nie wiem jak sprzedający określił wzrost bikera do rozmiaru ramy 21" to jest max do 180 cm a nie do 187 cm :icon_exclaim: ramy przełajowe sa krótsze od szosowych, na minus za alu wideł kaseta chyba jest ośmiorzędowa :icon_question: ale dokładnie nie powiem chyba już ślepy się robię w sumie nic specjalnego poza naklejką na ramie

Napisano

ja się doliczyłem 9spd kasety  ,

 

ale nie widzę nigdzie żeby @adrionn podał  wzrost/długość nogi więc jak tu doradzać rozmiar ramy?

 

ogólnie sprzęt  warty zainteresowania, jakby stargować do 1500 to w ogóle fajny  - klamki przełajowe dla mnie na plus

 

widelec można zmienić na alu-karbon i to powinno znacząco poprawić komfort jazdy...jeśli w ogóle bierze się pod uwagę aluminium jako materiał ramy przełajowej ;) co kto lubi...

Napisano

Pozwolę sobie podpiąć pod ten temat:

 
Ponad rok temu kupiłem crossa (Lazaro integral V3) dzięki Waszym cennym poradom. Rower sprawuje się idealnie, przejechane ma ponad 6k kilometrów, a jedyne co przy nim robię to czyszczenie i smarowanie łańcucha. Dojeżdżam nim do pracy, po pracy robię trasy 50-100 km w zależności od dnia. Ostatnimi czasy zacząłem nim jeździć nieco szybciej (AVG 28km/h) i zacząłem myśleć o zakupieniu szosy.
Fundusze jako tako mam nieokreślone, myślę, że maksymalnie chciałbym wydać 1.5k zł, ponieważ crossa chciałbym sobie pozostawić (na długie wyprawy) i dojazdy do pracy.
Zainwestować także chciałbym w pedały i buty SPD (chwalone przez znajomych, aczkolwiek nigdy nie próbowałem).
Mój wzrost: 175cm, krok 80cm. 
Nie mam za bardzo czasu na "dłubanie" przy rowerze, poza tym się na tym nie znam. Chciałbym aby śladem crossa jedynym przeze mnie wykonywanym serwisem było smarowanie.
Znalazłem w okolicy taką używkę:
Co o niej myślicie?
Z góry dzięki za porady!
Napisano

ten przełaj na wysokość będzie ok, ale miałbym obawy co do długości tej ramy , jak będzie za długa to pozostaje Ci ratowanie się krótszym mostkiem - ten wygląda na 100-120mm 

 

sam robiłem taką zmianę bo mam właśnie za długą ramę ;)

 

miałem mostek 120mm , zmieniłem na 80mm ...  poprawa jest, ale wizualnie mnie to strasznie drażni ;)

 

gif z porównaniem ok 2MB  

Napisano

Ta stara klarka o której pisałem wyżej ma chyba długość 56cm, wys też 56cm i dobrze mi się jeździ. Ale niższa mogłaby być.

Napisano

z tym że ta z allegro nie ma klasycznej ramy tylko slopingową,  a jak zrozumiałem jeźdizłeś na klasycznej prostej - inaczej się liczy długości dla takich ram przy doborze.

 

najlepiej jak poprosisz o zmierzenie tej z aukcji  , od osi widelca do osi sztycy, ale na wysokości prawie że siodełka   - tak samo zmierz tą na której jeździłeś i będziesz miał najlepsze porównanie w jakiej odległości faktycznie są siodełka od kierownicy

Napisano

tak, w poziomie  , i w zasadzie nie od osi widelca  tylko najlepiej osi kierownicy  , wtedy będziesz miał najdokładniej zmierzone uwzględniając różne długości mostków i przesunięcie siodełek

 

te 2 punkty wyznaczą Ci,  czy będziesz na tym rowerze z aukcji bardziej rozciągnięty czy mniej w porównaniu do tego na którym jeździłeś

Napisano

Więc moja ma ~62cm a ta z allegro ~64cm. Z tym że na tej mojej nie czuje się wyciągnięty, raczej tak normalnie a nawet "skurczony" ale wygodnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...