adrionn Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Witam, od zeszłego roku mam crossa unibike a jakiś czas temu kupiłem starą kolarkę, i teraz się zastanawiam czy by nie sprzedać tego crossa i kupić za niego nowszą kolarkę lub rower szosowy z prostą kierownicą bo on jest ciężki i toporny a ta stara kolarka jest lekka, szybka i zwinna. Rower ten miałby służyć do szybkiej turystyki a cross jest zbyt toporny i ciężki waży ok 14,5 kg a przeciętna kolarka czy szosa ok 10 kg a to już jest różnica. Dlatego proszę was o opinie czy warto zmieniać crossa na szosę i czy lepsza będzie kolarka czy po prostu rower szosowy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Moim zdaniem nie warto pozbywać się crossa, natomiast warto jak najbardziej zakupić kolarkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 warto pozbyć się wszystkiego co tam masz i kupić przełajówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 stara kolarka jest zbyt delikatna na turystykę jeśli chcesz coś wozić, lub zjechać na boczne drogi zobacz sobie jak wygląda turystyczna szosa np. trek 520 przełaj jak kolega napisał byłby odpowiedni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Jeśli ten rower http://www.gtbicycles.com/usa_en/2014/bikes/road/enduroad/grade-carbon-ultegra mieści się w Twoim budżecie to może będzie odpowiedni, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Oprócz plecaka i jakiejś małej torby podsiodłowej nic wozić nie będę. Budżet do 1500zł. Znając życie czasem trzeba będzie trochę z asfaltu zjechać. Cross fajny bo i na asfalt i na drogi gruntowe, ale zbyt ciężki do szybkiej jazdy, a i tak większość się jeździ asfaltem. Najwyżej z czasem dokupię jakiegoś MTB. Można by zredukować wagę Crossa zmianą części i inne blaty dać do szybszej jazdy ale prościej kupić coś innego. Albo: http://allegro.pl/trek-alpha-1-2-rower-szosowy-widelec-carbon-i4435991819.html albo: http://allegro.pl/rower-kolarzowka-ribble-szosa-super-stan-shimano-i4431135049.html I powiedzcie mi czym się różni mój cross o tego treka którego podałem poza oponami i korbą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Czekam na dalsze rady generalnie mój cross byłby Ok gdyby był sporo lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Można byłoby odchudzić tego unibika, np. założyć widelec sztywny na przód ale ucierpiałby na tym komfort...Poza tym najtańsze unibiki mają makrokeszowy osprzęt, np. miewają koła na wolnobieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Mój to crossfire, na kasecie. Amor zmieniłbym na jakiś z blokadą no i lżejszy, bo ten ma chyba 2600g?? Nie jestem pewien a nie mogę znaleźć tej informacji. A jak wypadają rowery przełajowe przy jeździe np po kiepskim asfalcie lub wałem wzdłuż rzeki (nawierzchnia utwardzona) ? A jakby kupić taki rowerhttp://allegro.pl/rower-scott-metrix-30-hydro-model-2013-i4456999076.html i go odrobinę uterenowić zakładając tylko jakiś dobry lekki amor na przód z blokadą? Jest sam w sobie lżejszy od mojego crossa, a można na pewno jeszcze trochę to zbić. Montaż amorka dużo wagi nie podniesie, i tak będzie sporo lżejszy od mojego obecnego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Ten scott posiada wideł karbonowy więc do jazdy szosowej jest w sam raz jeżeli założysz mu amortyzator to wzrośnie jego waga, założysz mu weższe laczki sem-slick bądź slicki i w sam raz na asfalt a swojego trzymaj na teren. Nie ma rowerów uniwersalnych no chyba że zakupisz przełaja ale i on ma swoje ograniczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Już nie mówiąc o tym, że przy tak długiej główce ramy w tym Scott'cie po założeniu amortyzatora kierownica wyląduje "w kosmosie" Z karbonowo-aluminiowym widelcem już coś komfortu jest, a miejsca na oponę jest sporo, więc możesz założyć szerszą oponę i zyskać na tym dodatkową amortyzację. Tylko to już wtedy coraz dalej od szosy niestety, bo te swoją dynamikę na asfalcie zawdzięczają w bardzo dużym stopniu leciutkim kołom z wąskimi oponami, które nie tylko mają minimalny opór toczenia, ale i prawie nie stawiają oporu aerodynamicznego. Do tego pozycja na szosie jest zupełnie inna. To, że szosa jest mega lekka zwykle to jest tylko ułamek sukcesu... Niektórzy w plecakach wożą więcej niż Ty chcesz urwać na rowerze i wyprzedzają tych bez plecaków? Niektórzy ciężsi o 10 kg i wyżsi (im większy wzrost tym większy opór) objeżdżają chudzielców... Nie chce zaczynać dyskusji o sensie odchudzania roweru, ale chce tylko zwrócić uwagę na to, że coś za coś i złotego środka ze świecą szukać Żebyś się nie obudził z rowerem, który waży 10 kg, a w sumie nie jeździ się na nim specjalnie lepiej lub wydał trochę kasy i uzyskał drugiego crossa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Dlatego tu piszę bo się nie znam tak na tym wszystkim Czyli najlepiej chyba będzie mieć szosę i MTB . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 Znalazłem taki rower, to jest przełaj? Czy taka rama będzie dobra dla mnie? Według przelicznika powinna być dobra. http://allegro.pl/specjalized-tricross-szosowy-uzywany-1850zl-i4492437529.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 nie wiem jak sprzedający określił wzrost bikera do rozmiaru ramy 21" to jest max do 180 cm a nie do 187 cm ramy przełajowe sa krótsze od szosowych, na minus za alu wideł kaseta chyba jest ośmiorzędowa ale dokładnie nie powiem chyba już ślepy się robię w sumie nic specjalnego poza naklejką na ramie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 ja się doliczyłem 9spd kasety , ale nie widzę nigdzie żeby @adrionn podał wzrost/długość nogi więc jak tu doradzać rozmiar ramy? ogólnie sprzęt warty zainteresowania, jakby stargować do 1500 to w ogóle fajny - klamki przełajowe dla mnie na plus widelec można zmienić na alu-karbon i to powinno znacząco poprawić komfort jazdy...jeśli w ogóle bierze się pod uwagę aluminium jako materiał ramy przełajowej co kto lubi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arczi1000 Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Pozwolę sobie podpiąć pod ten temat: Ponad rok temu kupiłem crossa (Lazaro integral V3) dzięki Waszym cennym poradom. Rower sprawuje się idealnie, przejechane ma ponad 6k kilometrów, a jedyne co przy nim robię to czyszczenie i smarowanie łańcucha. Dojeżdżam nim do pracy, po pracy robię trasy 50-100 km w zależności od dnia. Ostatnimi czasy zacząłem nim jeździć nieco szybciej (AVG 28km/h) i zacząłem myśleć o zakupieniu szosy. Fundusze jako tako mam nieokreślone, myślę, że maksymalnie chciałbym wydać 1.5k zł, ponieważ crossa chciałbym sobie pozostawić (na długie wyprawy) i dojazdy do pracy. Zainwestować także chciałbym w pedały i buty SPD (chwalone przez znajomych, aczkolwiek nigdy nie próbowałem). Mój wzrost: 175cm, krok 80cm. Nie mam za bardzo czasu na "dłubanie" przy rowerze, poza tym się na tym nie znam. Chciałbym aby śladem crossa jedynym przeze mnie wykonywanym serwisem było smarowanie. Znalazłem w okolicy taką używkę: http://allegro.pl/rower-szosowy-decatlon-3x8-shimano-klamkomane-i4496215130.html Co o niej myślicie? Z góry dzięki za porady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 myślę że w tej cenie to dobra oferta..co prawda napisane że łańcuch do wymiany, więc kaseta pewnie też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Ale ze mnie gapa... wzrostu mam 172cm noga ~81cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 ten przełaj na wysokość będzie ok, ale miałbym obawy co do długości tej ramy , jak będzie za długa to pozostaje Ci ratowanie się krótszym mostkiem - ten wygląda na 100-120mm sam robiłem taką zmianę bo mam właśnie za długą ramę miałem mostek 120mm , zmieniłem na 80mm ... poprawa jest, ale wizualnie mnie to strasznie drażni gif z porównaniem ok 2MB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Ta stara klarka o której pisałem wyżej ma chyba długość 56cm, wys też 56cm i dobrze mi się jeździ. Ale niższa mogłaby być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 z tym że ta z allegro nie ma klasycznej ramy tylko slopingową, a jak zrozumiałem jeźdizłeś na klasycznej prostej - inaczej się liczy długości dla takich ram przy doborze. najlepiej jak poprosisz o zmierzenie tej z aukcji , od osi widelca do osi sztycy, ale na wysokości prawie że siodełka - tak samo zmierz tą na której jeździłeś i będziesz miał najlepsze porównanie w jakiej odległości faktycznie są siodełka od kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Tzn zmierzyć to tak nie po długości rury tylko tak po skosie w "powietrzu" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 tak, w poziomie , i w zasadzie nie od osi widelca tylko najlepiej osi kierownicy , wtedy będziesz miał najdokładniej zmierzone uwzględniając różne długości mostków i przesunięcie siodełek te 2 punkty wyznaczą Ci, czy będziesz na tym rowerze z aukcji bardziej rozciągnięty czy mniej w porównaniu do tego na którym jeździłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrionn Napisano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Więc moja ma ~62cm a ta z allegro ~64cm. Z tym że na tej mojej nie czuje się wyciągnięty, raczej tak normalnie a nawet "skurczony" ale wygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 więc jest szansa że będzie dopasowany od razu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.