Skocz do zawartości

[szosa] Zmiana crossa na szose


adrionn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od zeszłego roku mam crossa unibike a jakiś czas temu kupiłem starą kolarkę, i teraz się zastanawiam czy by nie sprzedać tego crossa i kupić za niego nowszą kolarkę lub rower szosowy z prostą kierownicą bo on jest ciężki i toporny a ta stara kolarka jest lekka, szybka i zwinna. Rower ten miałby służyć do szybkiej turystyki a cross jest zbyt toporny i ciężki waży ok 14,5 kg a przeciętna kolarka czy szosa ok 10 kg a to już jest różnica. Dlatego proszę was o opinie czy warto zmieniać crossa na szosę i czy lepsza będzie kolarka czy po prostu rower szosowy. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz plecaka i jakiejś małej torby podsiodłowej nic wozić nie będę. Budżet do 1500zł. Znając życie czasem trzeba będzie trochę z asfaltu zjechać. Cross fajny bo i na asfalt i na drogi gruntowe, ale zbyt ciężki do szybkiej jazdy, a i tak większość się jeździ asfaltem. Najwyżej z czasem dokupię jakiegoś MTB. Można by zredukować wagę Crossa zmianą części i inne blaty dać do szybszej jazdy ale prościej kupić coś innego.

Albo:

http://allegro.pl/trek-alpha-1-2-rower-szosowy-widelec-carbon-i4435991819.html

albo:

http://allegro.pl/rower-kolarzowka-ribble-szosa-super-stan-shimano-i4431135049.html

 

I powiedzcie mi czym się różni mój cross o tego treka którego podałem poza oponami i korbą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to crossfire, na kasecie. Amor zmieniłbym na jakiś z blokadą no i lżejszy, bo ten ma chyba 2600g?? Nie jestem pewien a nie mogę znaleźć tej informacji.

A jak wypadają rowery przełajowe przy jeździe np po kiepskim asfalcie lub wałem wzdłuż rzeki (nawierzchnia utwardzona) ?

 

A jakby kupić taki rowerhttp://allegro.pl/rower-scott-metrix-30-hydro-model-2013-i4456999076.html  i go odrobinę uterenowić zakładając tylko jakiś dobry lekki amor na przód z blokadą? Jest sam w sobie lżejszy od mojego crossa, a można na pewno jeszcze trochę to zbić. Montaż amorka dużo wagi nie podniesie, i tak będzie sporo lżejszy od mojego obecnego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten scott posiada wideł karbonowy więc do jazdy szosowej jest w sam raz jeżeli założysz mu amortyzator to wzrośnie jego waga, założysz mu weższe laczki sem-slick bądź slicki i w sam raz na asfalt a swojego trzymaj na teren. Nie ma rowerów uniwersalnych no chyba że zakupisz przełaja ale i on ma swoje ograniczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie mówiąc o tym, że przy tak długiej główce ramy w tym Scott'cie po założeniu amortyzatora kierownica wyląduje "w kosmosie" :yucky:

 

Z karbonowo-aluminiowym widelcem już coś komfortu jest, a miejsca na oponę jest sporo, więc możesz założyć szerszą oponę i zyskać na tym dodatkową amortyzację.

Tylko to już wtedy coraz dalej od szosy niestety, bo te swoją dynamikę na asfalcie zawdzięczają w bardzo dużym stopniu leciutkim kołom z wąskimi oponami, które nie tylko mają minimalny opór toczenia, ale i prawie nie stawiają oporu aerodynamicznego. Do tego pozycja na szosie jest zupełnie inna. To, że szosa jest mega lekka zwykle to jest tylko ułamek sukcesu...

Niektórzy w plecakach wożą więcej niż Ty chcesz urwać na rowerze i wyprzedzają tych bez plecaków? Niektórzy ciężsi o 10 kg i wyżsi (im większy wzrost tym większy opór) objeżdżają chudzielców... Nie chce zaczynać dyskusji o sensie odchudzania roweru, ale chce tylko zwrócić uwagę na to, że coś za coś i złotego środka ze świecą szukać :sweat: 

Żebyś się nie obudził z rowerem, który waży 10 kg, a w sumie nie jeździ się na nim specjalnie lepiej lub wydał trochę kasy i uzyskał drugiego crossa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem jak sprzedający określił wzrost bikera do rozmiaru ramy 21" to jest max do 180 cm a nie do 187 cm :icon_exclaim: ramy przełajowe sa krótsze od szosowych, na minus za alu wideł kaseta chyba jest ośmiorzędowa :icon_question: ale dokładnie nie powiem chyba już ślepy się robię w sumie nic specjalnego poza naklejką na ramie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się doliczyłem 9spd kasety  ,

 

ale nie widzę nigdzie żeby @adrionn podał  wzrost/długość nogi więc jak tu doradzać rozmiar ramy?

 

ogólnie sprzęt  warty zainteresowania, jakby stargować do 1500 to w ogóle fajny  - klamki przełajowe dla mnie na plus

 

widelec można zmienić na alu-karbon i to powinno znacząco poprawić komfort jazdy...jeśli w ogóle bierze się pod uwagę aluminium jako materiał ramy przełajowej ;) co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć pod ten temat:

 
Ponad rok temu kupiłem crossa (Lazaro integral V3) dzięki Waszym cennym poradom. Rower sprawuje się idealnie, przejechane ma ponad 6k kilometrów, a jedyne co przy nim robię to czyszczenie i smarowanie łańcucha. Dojeżdżam nim do pracy, po pracy robię trasy 50-100 km w zależności od dnia. Ostatnimi czasy zacząłem nim jeździć nieco szybciej (AVG 28km/h) i zacząłem myśleć o zakupieniu szosy.
Fundusze jako tako mam nieokreślone, myślę, że maksymalnie chciałbym wydać 1.5k zł, ponieważ crossa chciałbym sobie pozostawić (na długie wyprawy) i dojazdy do pracy.
Zainwestować także chciałbym w pedały i buty SPD (chwalone przez znajomych, aczkolwiek nigdy nie próbowałem).
Mój wzrost: 175cm, krok 80cm. 
Nie mam za bardzo czasu na "dłubanie" przy rowerze, poza tym się na tym nie znam. Chciałbym aby śladem crossa jedynym przeze mnie wykonywanym serwisem było smarowanie.
Znalazłem w okolicy taką używkę:
Co o niej myślicie?
Z góry dzięki za porady!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przełaj na wysokość będzie ok, ale miałbym obawy co do długości tej ramy , jak będzie za długa to pozostaje Ci ratowanie się krótszym mostkiem - ten wygląda na 100-120mm 

 

sam robiłem taką zmianę bo mam właśnie za długą ramę ;)

 

miałem mostek 120mm , zmieniłem na 80mm ...  poprawa jest, ale wizualnie mnie to strasznie drażni ;)

 

gif z porównaniem ok 2MB  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym że ta z allegro nie ma klasycznej ramy tylko slopingową,  a jak zrozumiałem jeźdizłeś na klasycznej prostej - inaczej się liczy długości dla takich ram przy doborze.

 

najlepiej jak poprosisz o zmierzenie tej z aukcji  , od osi widelca do osi sztycy, ale na wysokości prawie że siodełka   - tak samo zmierz tą na której jeździłeś i będziesz miał najlepsze porównanie w jakiej odległości faktycznie są siodełka od kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, w poziomie  , i w zasadzie nie od osi widelca  tylko najlepiej osi kierownicy  , wtedy będziesz miał najdokładniej zmierzone uwzględniając różne długości mostków i przesunięcie siodełek

 

te 2 punkty wyznaczą Ci,  czy będziesz na tym rowerze z aukcji bardziej rozciągnięty czy mniej w porównaniu do tego na którym jeździłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...