Skocz do zawartości

[Amortyzator] Epicon


Daczenko

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojej praktyki RLD są felerowe bo mają kartridże proste - czyli mają proste rurki, oraz także słabsze mają dolne lagi przy łączeniu na podkowie bo pękają. Także się różnią mocowaniem hamulca, bo do 2011 były Epicony pod mocowanie IS. OD 2012 sa już z mocowaniem PM, a co do kartridzy w tych nowszych modeli są już dwu częściowe i dużo lepiej pracują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecały rok temu kupiłem właśnie tego Epicona z tej aukcji (wtedy były jeszcze po 780 zł), a dokładniej czarnego. Przez zimę go trochę zmroziło, był strasznie zamulony, ale nie tylko ja tak miałem. Na wiosnę tego roku wymieniłem olej na Motorexa 5W i od razu ożył, zupełnie inny amortyzator. Przy okazji zmieniłem skok na 120 mm. 

Do dziś go używam i nadal pracuje świetnie, a serwis jest bardziej niż banalny, także z czystym sumieniem mogę go polecić :)

 

Możesz obczaić jak wygląda na moim złomku w "Garażu" :P

 

Witam. Mam pytanko.

Dzisiaj stałem się się szczęśliwym posiadaczem Fuji Tahoe 1.0 LE  z Epiconem z 2011. Nie wiem jaki to Epicon i chciałbym wiedzieć jak ustalić mój model. Ma remote lock i czerwone pokrętło reg. powrotu. Amortyzator wydaje się być sprawny, tzn. blokuje i działa w nim reg. powrotu. Rower ma "aż" 2 godz. przebiegu, ale stał nieruszany od 2011r. W związku z tym chciałbym przeprowadzić serwis. Jutro mogę dorzucić fotkę.

Niestety właściciel nie mógł znaleźć książki do amorka, w związku z tym moje pytanie jak, co i gdzie się w nim robi, ustawia, ewentualnie co można w nim pogrzebać/pozmieniać. Jaki olej zalać (jeśli trzeba), czym smarować tuleje i pierściene zgarniające.

Do tej pory myślałem, że jak amorek posiada cartridge to nie trzeba mu wlewać oleju...ale poczytanie torchę na forum, szybko zweryfikowało mój punkt widzenia ;)

Jestem zielony w temacie amortyzatorów z tłumieniem olejowym, gdyż do tej pory miałem elastomerowo-sprężynowe RST z 1998r.

Chciałbym jeszcze zapytać, czy pod amorek podejdą tarcze 203mm do m575? Gdzieś widziałem, że max to 185mm ale teoria często mija się z praktyką.

Edytowane przez Baryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko się nie obrażam lecz słowo ZIOM uważam za człowieka szczeniaka - dzieciaka. Choć mnie tak nie wkurzyło jak ten tekst:

"zginiesz kiedys w internetach ziom" Myślałem że to o mnie BajkowiecxD napisał. Później go przeprosiłem i myslę że jest ok.

 

Nie wiem po co ten temat jeszcze poruszasz ??

 


Witam. Mam pytanko.
Dzisiaj stałem się się szczęśliwym posiadaczem Fuji Tahoe 1.0 LE  z Epiconem z 2011. Nie wiem jaki to Epicon i chciałbym wiedzieć jak ustalić mój model. Ma remote lock i czerwone pokrętło reg. powrotu. Amortyzator wydaje się być sprawny, tzn. blokuje i działa w nim reg. powrotu. Rower ma "aż" 2 godz. przebiegu, ale stał nieruszany od 2011r. W związku z tym chciałbym przeprowadzić serwis. Jutro mogę dorzucić fotkę.

Niestety właściciel nie mógł znaleźć książki do amorka, w związku z tym moje pytanie jak, co i gdzie się w nim robi, ustawia, ewentualnie co można w nim pogrzebać/pozmieniać. Jaki olej zalać (jeśli trzeba), czym smarować tuleje i pierściene zgarniające.

Do tej pory myślałem, że jak amorek posiada cartridge to nie trzeba mu wlewać oleju...ale poczytanie torchę na forum, szybko zweryfikowało mój punkt widzenia ;)

Jestem zielony w temacie amortyzatorów z tłumieniem olejowym, gdyż do tej pory miałem elastomerowo-sprężynowe RST z 1998r.

Chciałbym jeszcze zapytać, czy pod amorek podejdą tarcze 203mm do m575? Gdzieś widziałem, że max to 185mm ale teoria często mija się z praktyką.

 

 

Na tej mojej stronce masz budowę tego kartridza http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=2839

 

 

Co do wielkości tarczy to max 185mm

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na tej mojej stronce masz budowę tego kartridza

 

Czy mam rozumieć, że pęknięte szpilki regenerujecie, wstawiając własne głowiczki?

Nie miałęm jeszcze czasu przeczytać całego wątku. Mam nadzieję, że znajdę tam wszystko o co pytałem.

Odnośnie smarowania goleni, to wybór padł na olej siliknowy, jako że jest obojętny dla uszczelnień.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem tlumik z Axona.

 

Stary tlumik jak skreciles na maksa to byl straszny mul, jesli rozkreciles go na maksa sprezynowal.

 

W Axonowym tlumiku nie zaznales mula przy skreceniu na maksa, nie bylo tez czuc az takiej roznicy miedzy ustawieniem maksymalnie skreconym a rozkreconym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no do xc, to chyba nie ma po co na 120 wyciagać co nie? 


Tak btw,  gdzie można znaleźć instrukcje i schematy jak rozkrecić katridż? na yt przeważnie są foxy, a w foxie otwarta kąpiel. Czy moze lepiej  wykręcic cały tłumik i iść z nim do serwisu, aby tam zrobili olejowego moda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...