Bartek3033 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Apropo tych nowych suntorów dużo lepsze od modelu 2011?Ja w zeszłym roku kupiłem prawdopodobnie ostatniego nowego RLD w krakowie za 620zł <szczęśliwy> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Z mojej praktyki RLD są felerowe bo mają kartridże proste - czyli mają proste rurki, oraz także słabsze mają dolne lagi przy łączeniu na podkowie bo pękają. Także się różnią mocowaniem hamulca, bo do 2011 były Epicony pod mocowanie IS. OD 2012 sa już z mocowaniem PM, a co do kartridzy w tych nowszych modeli są już dwu częściowe i dużo lepiej pracują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baryl Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Niecały rok temu kupiłem właśnie tego Epicona z tej aukcji (wtedy były jeszcze po 780 zł), a dokładniej czarnego. Przez zimę go trochę zmroziło, był strasznie zamulony, ale nie tylko ja tak miałem. Na wiosnę tego roku wymieniłem olej na Motorexa 5W i od razu ożył, zupełnie inny amortyzator. Przy okazji zmieniłem skok na 120 mm. Do dziś go używam i nadal pracuje świetnie, a serwis jest bardziej niż banalny, także z czystym sumieniem mogę go polecić Możesz obczaić jak wygląda na moim złomku w "Garażu" Witam. Mam pytanko. Dzisiaj stałem się się szczęśliwym posiadaczem Fuji Tahoe 1.0 LE z Epiconem z 2011. Nie wiem jaki to Epicon i chciałbym wiedzieć jak ustalić mój model. Ma remote lock i czerwone pokrętło reg. powrotu. Amortyzator wydaje się być sprawny, tzn. blokuje i działa w nim reg. powrotu. Rower ma "aż" 2 godz. przebiegu, ale stał nieruszany od 2011r. W związku z tym chciałbym przeprowadzić serwis. Jutro mogę dorzucić fotkę. Niestety właściciel nie mógł znaleźć książki do amorka, w związku z tym moje pytanie jak, co i gdzie się w nim robi, ustawia, ewentualnie co można w nim pogrzebać/pozmieniać. Jaki olej zalać (jeśli trzeba), czym smarować tuleje i pierściene zgarniające. Do tej pory myślałem, że jak amorek posiada cartridge to nie trzeba mu wlewać oleju...ale poczytanie torchę na forum, szybko zweryfikowało mój punkt widzenia Jestem zielony w temacie amortyzatorów z tłumieniem olejowym, gdyż do tej pory miałem elastomerowo-sprężynowe RST z 1998r. Chciałbym jeszcze zapytać, czy pod amorek podejdą tarcze 203mm do m575? Gdzieś widziałem, że max to 185mm ale teoria często mija się z praktyką. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez Baryl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek3033 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Chyba masz tego co ja, czyli rld. Te zmiany z olejem, to wam chodzi o tłumik czy jak? Bo szczerze mówiac jestem zielony jeśli chodzi o serwis amortyzacji. Jeździłeśnim przez zimę? Chciałbym uniknąć zbyt szybkiego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) OOO!! To Sorki. Myślałem że o mnie piszesz. Ziom, myślę, że jestem starszy od ciebie, ale nie obrażam się jak mi ktoś napisze na "ty" ... Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) Szybko się nie obrażam lecz słowo ZIOM uważam za człowieka szczeniaka - dzieciaka. Choć mnie tak nie wkurzyło jak ten tekst: "zginiesz kiedys w internetach ziom" Myślałem że to o mnie BajkowiecxD napisał. Później go przeprosiłem i myslę że jest ok. Nie wiem po co ten temat jeszcze poruszasz ?? Witam. Mam pytanko.Dzisiaj stałem się się szczęśliwym posiadaczem Fuji Tahoe 1.0 LE z Epiconem z 2011. Nie wiem jaki to Epicon i chciałbym wiedzieć jak ustalić mój model. Ma remote lock i czerwone pokrętło reg. powrotu. Amortyzator wydaje się być sprawny, tzn. blokuje i działa w nim reg. powrotu. Rower ma "aż" 2 godz. przebiegu, ale stał nieruszany od 2011r. W związku z tym chciałbym przeprowadzić serwis. Jutro mogę dorzucić fotkę. Niestety właściciel nie mógł znaleźć książki do amorka, w związku z tym moje pytanie jak, co i gdzie się w nim robi, ustawia, ewentualnie co można w nim pogrzebać/pozmieniać. Jaki olej zalać (jeśli trzeba), czym smarować tuleje i pierściene zgarniające. Do tej pory myślałem, że jak amorek posiada cartridge to nie trzeba mu wlewać oleju...ale poczytanie torchę na forum, szybko zweryfikowało mój punkt widzenia Jestem zielony w temacie amortyzatorów z tłumieniem olejowym, gdyż do tej pory miałem elastomerowo-sprężynowe RST z 1998r. Chciałbym jeszcze zapytać, czy pod amorek podejdą tarcze 203mm do m575? Gdzieś widziałem, że max to 185mm ale teoria często mija się z praktyką. Na tej mojej stronce masz budowę tego kartridza http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=2839 Co do wielkości tarczy to max 185mm Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baryl Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Na tej mojej stronce masz budowę tego kartridza Czy mam rozumieć, że pęknięte szpilki regenerujecie, wstawiając własne głowiczki? Nie miałęm jeszcze czasu przeczytać całego wątku. Mam nadzieję, że znajdę tam wszystko o co pytałem. Odnośnie smarowania goleni, to wybór padł na olej siliknowy, jako że jest obojętny dla uszczelnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Baryl pisz na PW Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek3033 Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 A odnosnie tych katridzy, bo tak zrozumialem ale nw czy dobrze. Czy te z nowego epicona podejdą do do modelu 2011?I czy jeśli tak to czy bardzo mocno by to poprawiło jego pracę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Podejdzie, a podobnie pracuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Ja mam tłumik z Axona i wg mnie pracuje lepiej. Mniej pompuje bez załączonej blokady. Mniej muli na szybkich sekcjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Zależy też jaki skok, bo axon jest do max. 100mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Tez mialem tlumik z Axona. Stary tlumik jak skreciles na maksa to byl straszny mul, jesli rozkreciles go na maksa sprezynowal. W Axonowym tlumiku nie zaznales mula przy skreceniu na maksa, nie bylo tez czuc az takiej roznicy miedzy ustawieniem maksymalnie skreconym a rozkreconym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek3033 Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 no do xc, to chyba nie ma po co na 120 wyciagać co nie? Tak btw, gdzie można znaleźć instrukcje i schematy jak rozkrecić katridż? na yt przeważnie są foxy, a w foxie otwarta kąpiel. Czy moze lepiej wykręcic cały tłumik i iść z nim do serwisu, aby tam zrobili olejowego moda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Żeby go otworzyć to na dole łapiesz jednym kluczem, a górze drugim kluczem i rozkręcasz. To jest proste jak budowa cepa. W środku jest rura i tłoczysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.