Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie po raz kolejny ;) Temat zakładam drugi raz ponieważ nie doczytałem regulaminu. Teraz wszystko jest zgodnie z przepisami.

 

Niestety wciągnęło mnie. Planowałem zmienić tylko amortyzator, a ze stockowego roweru zostały już tylko praktycznie rama sztyca i opony. Chciałbym zaprezentować Wam mój projekt, który wciąż rozwijam. W panach mam zejście poniżej 10kg, myślę że to będzie optymalna waga zważywszy na to że rama waży 2148g !!! Poniżej przedstawiam specyfikację: 




Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula R1  - 178

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Dartmoor nano  -86

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula R1   -194

-Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Dartmoor nano  -86

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M771-10  - 285

Chain: (łanńuch)  Shimano CN HG94 XT   -251
Crankset: (Korby)+Pedals: (Pedały) + suport Shimano XT FC-M785 -1163              

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M785 Top Swing  - 132
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M786  - 263

Fork: (Widelec) Rock Shox Recon 2013   - 1831

Frame: (Rama) Cube Analog 2011 20'   - 2148
Grips: (Gripy)  Bontrager x lite -  23

Handlebar: (Kierownica) Mortop earldom  xc90   - 88
Headset: (Stery) (same łożyska) FSA No.10 semi-integrated  - 16

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC   -180
Seatpost: (Sztyca) RFR Complite 31,6mm   -320
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)  Mortop  Ti    - 10,5

Shifters: (Manetki)+Cables: (Pancerze i linki) Shimano XT SL-M780 - 317

Skewers: (Zaciski koł) Progres  - 41

Spacers: (Podkładki pod mostek) FSA    - 35

Stem: (Mostek) Syntace f99     -105

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Smart Sam 2.25 - 754

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Smart Sam 2.25   - 735
Top Cap: (Top cap) - 15
Tubes: (Dętki) Schwalbe XX-Light - 203
Wheel Front: (Koło przednie) Crank Brothers Cobalt 2 xc  - 745
Wheel Rear: (Koło tylne) Crank Brothers Cobalt 2 xc - 993

Misc : (Inne)

Razem : 11197,5 g

 

Link do fotek: https://plus.google....sts/DcFqDMRdnM2

Piszcie co Wam się podoba a co nie  ;). Byłbym wdzięczny za wasze rady co do opon i sztycy.  Ponieważ jest to mój pierwszy projekt proszę o wyrozumiałość ;)

Pozdrawiam cezartbg 

  • Mod Team
Napisano

Nie myślałeś o skróceniu przewodu przedniego hampla o jakieś 10 cm? :P

Ta rama to straszne kowadło, superlekka kierownica, hamulce i do tego rama >2kg :D

 

Rama + wideł i zjedziesz do 10 kg, sztyca też do lekkich nie należy.

Napisano

to ja jeszcze raz musze napisać :D tak jak pisał Safian, lekko niekonsekwentnie. Jedne z najlżejszych hamulców i do tego kowadlasta rama.
Ale plus za kółka mimo ich ogromnej wagi, to zawsze przykuwają moja uwagę.

Napisano

Te fotki z długimi przewodami to jeszcze ze starymi hamulcami. Niestety nie mam fotek całego roweru w tej specyfikacji bo nie zdążyłem ich zrobić. Na jednym zdjęciu tym bez kierownicy i siodełka są już zakręcone R1 a zdjęcia samych kół są z  Dartmoorami. Fotki całości dam za ok 1,5 tygodnia jak wrócę do domu :) 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Aktualizacja:

Tire (Front): (Opona przednia) Rubena Scylla v96 26 x 2.1 - 505

Tire (Rear): (Opona tylna) Rubena Scylla v96 26 x 2.1 - 510

Razem : 10723,5  g

Napisano

Wymień ramę. Obecnie 26" ramy z węgla są śmiesznie tanie. Po takiej wymianie swobodnie byś miał 1 kg mniej. Podkładki pod mostkiem dość ciężkie...

Sztyce bym wymienił na Smica, tania a zysk ponad 100 gramów. Recona zamień na Rebe która mozna kupić juz za 700 zł niemal nową.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Niestety rama waży swoje ponieważ był to jeden z najsłabszych modeli Cube. Ale nie chcę jej zmieniać bo mam do niej sentyment i rower jest złożony kolorystycznie pod nią. Ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem niedługo będzie ponad 500g mniej ;)

Napisano

Spokojnie sztyca jest jeszcze ze starego roweru ;) A chcę upolować jakąś w okolicach 160g za rozsądną kasę. Nie uśmiecha mi się płacić za 35 cm rurki 400 zł ;)

Napisano

160 gramów poniżej 400 zł? Pozostaje Ci tylko Hylix carbon z alibaby. KCNC bym w życiu nie kupił... klejnoty w życiu moga sie jeszcze przydać. ;-)

 

Może nie 160, ale 186g za mniej, niż 100 zł. Od początku sezonu z nią jeżdżę i nic jej zarzucić nie mogę ; GUB Ultralight, jakby co.

Napisano

No właśnie sztyca musi być w granicach 160g ;) bo wtedy wg moich obliczeń mam szansę osiągnąć granicę 99XXg. Niedawno miałem na oku jedną sztycę z podejrzanie niską ceną i wagą bodajrze 168g, ale po prośbie wysłania fotki na wadze kontakt się zerwał.

 

Prosiłbym także o zmianę tematu ;)

  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Wczoraj przyszedł do mnie nowy widelec co oznacza spadek masy o ok 560 gramów. Niestety będę w domu za tydzień lub dwa :( Jestem strasznie ciekawy jak będzie się sprawował ;)

5bze6x.jpg

Edytowane przez cezartbg
Napisano

Z całym szacunkiem do autora projektu, ale wydaje mi się, że mamy do czynienia z małą pomyłką. 
Dawanie takich części w taką ramę kojarzy mi się z tuningowaniem VW Polo. Chyba, że projekt jest najprościej w świecie robiony od tyłka strony. 
Co nie zmienia faktu, że części fajne. 

Napisano

 "Uczepiliście" się tej ramy ;) . Wiem że jest ciężka jak kowadło, jej geometria jest przestarzała i tak dalej. Ale ja właśnie chcę tuningować VW Polo. Dlaczego? Bo to moja pierwsza Polówka kupiona za pieniądze z pierwszej etatowej pracy. Już wtedy byłem fanem rowerów ale to był maks na co mogłem sobie pozwolić. A że teraz sprawy mają się lepiej, postanowiłem zafundować sobie rower z wysokiej półki na bazie starego Cuba. Jestem człowiekiem sentymentalnym i szkoda mi było się go całkiem pozbywać. Zawsze mogę wymienić tą ramę na karbon i zaoszczędzić ten kilogram ale to już nie będzie ten sam rower. Mój projekt oparłem na zasadzie : "ma być lekko ale ma mi się podobać". Gdybym faktycznie chciał maksymalnie lekki rower nie kupiłbym Cobaltów tylko złożyłbym coś o 500g lżejszego kupił karbon i miał rower w granicach 8,5 kg. Ja wolę jeździć moją "starą odpicowaną Polówką" i cieszyć się jazdą :) 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A ja uważam, że fajnie miec rower, który jest z Tobą przez lata i widzisz jak się zmienia :) Jeżeli te nowe części były zakupione w okazyjnych cenach, może też jakieś używki, to czemu nie. Gdyby rozpatrywać wszystko wyłącznie glosem rozsądku, to autor musiałby cały rower sprzedać i kupić coś na większych kołach. A i tak znajdą się tacy, co powiedzą - cooo? 27,5? Utopiłeś. Za taką kasę tylko 29er ! ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...